PDA

View Full Version : Gitaar vraagje...



Lauwtjuh
13 juni 2007, 13:42
Hey,

Ik kan als het goed is dit weekend eindelijk een elektrische gitaar kopen. Ik ben een onwijs grote fan van Alexi van Children of Bodom en het liefst wil ik hun stijl spelen. Maar mijn vraag is waar moet je op letten als je een gitaar gaat kopen? Ik heb een beetje op het internet zitten kijken en deze (http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTE3MDI4NDE0Nzc=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_searchstring=elektrische+gitaren&s_haupt_kategorie=&zhmmh_area_kz=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1)
Vond ik wel gaaf maar is het er een met goeie kwaliteiten?

Postov
13 juni 2007, 13:46
Je linkje verwijst naar een site van Conrad? Is dat niet een electronica zaak, als in algemene electronica goederen? Je bent in ieder geval beter af door te beginnen bij een echte gitaar/muziek zaak. Zo bouw je langszaam ook een relatie op, mocht je je prettig voelen bij de winkel, wat altijd handig is.

Afhankelijke van de hoeveelheid geld dat je wil uitgeven kan ik je in ieder geval aanraden om een alles in 1 starterspakket over te slaan. Wat meer info over wat je verder wil uitgeven is ook wel handig.

Lauwtjuh
13 juni 2007, 13:52
Ik wilde sowieso al geen starters pakket hebben. De prijs zal zo tussen de 200-350 zitten.

Gitaro
13 juni 2007, 14:16
Zoek op google eens met termen als "eerste gitaar kopen", "how to buy first guitar" enzo. Waar je op moet letten is al miljoenen keren beschreven op dit forum en het internet. Als je dan weet wat het verschil tussen humbucker en singlecoil is, weet wat een tremolo doet etc. kan je terugkomen. Of direct naar de site van een gitaarboer bij jou in de buurt gaan en kijken wat ze in het assortiment hebben. Zie je een leuke plank, tik je het in in google en zoek je er zelf informatie over. Als je dan ziet dat het hout plywood/agathis is kan je de gitaar wmb overslaan. Goedkope BC Rich en Stagg gitaren mijden.

Ic3gl0vE
13 juni 2007, 14:19
Zoek een beetje rond op dit forum, dan vind je ook veel info over welke winkels goed zijn en welke je moet vermijden.