PDA

View Full Version : Welk effect is dit?



AlexTBHR
13 juni 2007, 13:02
Onlangs ging ik 65 days of static gaan bekijken en hoewel ik al maanden de CD one time for all time heb, viel me nu pas dit effect op. In het nummer Radio Protector speelt er maar één gitarist, de andere neemt de piano voor zijn rekening. Gedurende de eerste helft van t nummer gebruikt de gitarist constant hetzelfde effect, enkel weet ik niet wat het is. Ik dacht dat het uit zijn DL-4 kwam, maar ik heb me ondertussen al te pletter gezocht op de mijne, om te concluderen dat het er niet op zit of ik het gewoon niet vind. Anyway, voor zij die het nummer of de band niet kennen, hier een linkje naar een live clip van het nummer van op Pukkelpop 2006: http://www.youtube.com/watch?v=_qSptlkMuC8. Als er mij iemand kan zeggen welk effect het is, shoot!

Dastard
13 juni 2007, 19:17
Volgens mij een hele snelle tremolo, en het kan zijn dat er iets feedbacked maar het zou ook kunnen dat ie een pitchshifter aan heeft, met wat veel reverb er op

AlexTBHR
14 juni 2007, 22:02
Niemand anders een idee? :(

the sure thing
14 juni 2007, 22:09
Nee... ik dacht even aan een clicktrack, maar het is duidelijk dat de gitarist op n een of andere manier het geluid voortbrengt.