PDA

View Full Version : Gaat het echt lukken?!



madahu7
13 juni 2007, 11:34
Dag allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, beter nog....ik ben nieuw in de muzikale wereld. Vroeger nooit een instrument gespeeld, niet al best met muzikale vakken vroeger maar sinds ik een paar jaar een, voor mij geheel nieuwe, muziekstroom heb ondekt (house in mn pubertijd --> Punkrock, Rock, Indie etc) is ook mijn interesse in muziekinstrumenten enorm toegenomen. Nu heb ik zeeeer recentelijk ook de stap gezet en een gitaar + les aangeschaft. Ik zal dan ook vast de 100e zijn die de volgende vragen stelt maar ik wil graag horen dat het mogelijk is. Ik ben nog maar een paar dagen bezig en afgezien de zere vingers gaan enkele (lees 1) accoorden wel aardig...de D. Het zijn al die ander waar ik me een beetje zorgen om maak. Of mn vingers zijn te kort, te stijf of ik kan het gewoon uberhaupt niet. Mijn leraar zegt dat dat echt over gaat maar ik hoor graag van anderen of dit werkelijk zo is. Ik ben een jonge van 27 en heb vrij kleine handen maar niet abnormaal klein alleen om sommige accoorden goed te raken lijken ze wel iets langer te moeten zijn of is het echt een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en dan worden de vingers zo soepel dat het gaat lukken? Alvast bedankt voor motiverende woorden ;)


p.s. ik heb een Amada 477. Als size wordt 4/4 aangegeven dat zag ik pas nadat ik m aangeschaft had...kan iemand mij de betekenis hiervan aangeven?

M Kactus
13 juni 2007, 11:44
Dag allen,

Ik ben een jonge van 27 en heb vrij kleine handen maar niet abnormaal klein alleen om sommige accoorden goed te raken lijken ze wel iets langer te moeten zijn of is het echt een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en dan worden de vingers zo soepel dat het gaat lukken? Alvast bedankt voor motiverende woorden ;)