PDA

View Full Version : Amp in Power Conditioner [Koch - Furman]



ljt
13 juni 2007, 11:31
Ola...

Niet zeker of deze nu in Rackgear moet of in Moderne Versterkers maar ik probeer het eerst hier maar even :)

Ik heb een Studiotone die netjes in een geaard stopcontact zit en mn rack wordt voorzien van stroom door een Furman Power conditioner... deze...
http://www.furmansound.com/pdf/datasheets/PL-8_PL-PLUS_datasheet.pdf

Nu is mijn vraag of mijn Studiotone ook op die Powerconditioner kan worden aangesloten (uiteraard zonder dat de boel stuk gaat). Ik weet niet of het kan en wil het niet zomaar even proberen voordat ik dadelijk iets kapot maak.

Kan iemand me hier wat over vertellen?

habberdoedas
13 juni 2007, 15:38
Een Powerconditioner is naar mijn weten toch een apparaat dat zorgt voor constante en schone stroom en dat hij pieken in het net opvangt zodat je apparatuur niet wordt gebakken bij ernstige spanningswisselingen in het stroomnet........Dus ik denk dat je versterker er gewoon op aangesloten kan worden. De vorige gitarist in mijn band had ook zo'n Furman in zijn gitaarrack zitten. Zowel eind als voorversterker en effect apparatuur waren daar op aangesloten.

Chiel
14 juni 2007, 11:40
Precies. Ik heb zelf ook alles in mijn rack achter de powerconditioner geprikt. Daar heb je hem tenslotte voor!

provisus
14 juni 2007, 13:15
Is zoiets ook handig als je een top hebt? dat je een powerconditioner in een 2 of 4 he koffertje er naast zet?
Ik heb zelf een keer een isotec stekkerdoos er aan gehangen en hierdoor werd de versterker glaziger van, voor het cleane geluid was het verbetering, bij de overdrive merkte ik er niet zo veel van.

ljt
14 juni 2007, 16:00
En met een combo (dat heb ik dus...) zou dat ook moeten werken?!

Chiel
14 juni 2007, 21:36
Yep. Top, 19" of combo. Elektrisch is het allemaal hetzelfde.

morris
15 juni 2007, 10:27
klopt, met één aanvulling Habberdoedas; een power conditioner zorgt niet voor een constante spanning. Daar heb je een (veel duurdere) voltage regulator voor nodig. Een power conditioner filtert alleen de stroom en beveiligt je apparatuur tegen piekspanning.
Je kunt er zoveel aanhangen als je wilt, mits je de capaciteit van de powerconditioner niet overschrijdt, maar dat is bij de meeste rigs geen probleem.

Morris

habberdoedas
18 juni 2007, 12:29
Klopt Morris daar heb je helemaal gelijk in