PDA

View Full Version : Kennis uitbreiden



Voyeur669
13 juni 2007, 10:49
Hoi allemaal,

ik speel basgitaar en electrische gitaar, daarnaast een beetje keyboard.
Na een tijdje in bandjes gerommeld te hebben ga ik het maar eens zelf proberen.
Ik ben bezig wat info te verzamelen voor een midi-setup, ik ga proberen muziek in elkaar te flansen met opgenomen gitaar en wat elektronica eronder.
Hier kan ik aardig wat info vinden, dus dat gaat me wel lukken ;)

Als er nog iemand is die zich hiermee bezig houdt: tips zijn welkom :)

~Voyeur669~

bass blom
13 juni 2007, 16:54
niet verder kijke.. ik zag der net twee daar ehh..

rocker_71
14 juni 2007, 12:44
Welkom :cooler:.
Tip: gebruik de zoekfunctie eens met de term MIDI.

oorzaak
19 juni 2007, 18:40
Ik heb zelf een drietal MIDI apparaten in mijn home studio staan, maar in de praktijk gebruik ik toch steeds meer software synths en een software sampler. Eerst wilde ik graag een kastje in handen hebben (gitarist, hè) maar software biedt veel gemak en je werkt daardoor sneller. De apparaten beginnen wat stoffig te worden in dat (eens zo flitsende) 19 inch rack...

Ik zou dus zeggen: zorg vooral voor een pc (of mac) die genoeg processorkracht heeft om software synths te draaien. En het aanbod van software is waanzinnig, zowel freeware als commercieel.

O ja, een keyboard heb je natuurlijk wel nodig, hoe meer oktaven hoe fijner.

Groeten, Frits

Voyeur669
24 juni 2007, 08:43
Ik heb zelf een drietal MIDI apparaten in mijn home studio staan, maar in de praktijk gebruik ik toch steeds meer software synths en een software sampler. Eerst wilde ik graag een kastje in handen hebben (gitarist, hè) maar software biedt veel gemak en je werkt daardoor sneller. De apparaten beginnen wat stoffig te worden in dat (eens zo flitsende) 19 inch rack...

Ik zou dus zeggen: zorg vooral voor een pc (of mac) die genoeg processorkracht heeft om software synths te draaien. En het aanbod van software is waanzinnig, zowel freeware als commercieel.

O ja, een keyboard heb je natuurlijk wel nodig, hoe meer oktaven hoe fijner.

Groeten, Frits


Thanx!
Maar gebruik je helemaal geen "echte" gitaar dan?
Welke synths gebruik je en welke software?
Greetz, Rebecca