PDA

View Full Version : ik heb een nieuwe aanwinst, Maaarr....



Hallie
12 juni 2007, 21:52
dit is mijn aan winst:

http://www.pawnplex.com/Musical-ins/2006/sr3000/index.html

niet iets wat bovenaan je lijstje staat wat merk betreft.. anyway.. ik zocht een tuner, het liefst een Boss, nou zag ik deze op marktplaats. en leek op de Boss(dus past in mijn bcb-30, om makkelijk mee te nemen naar de band). en ging het op zoeken.. deze zou rond de 50 Dollar nieuw kosten. maar ik heb het voor €12.50. dus dat is niks! 8-) vergeleken met de dollar prijs. het werd verkocht door een vriendin van een jongen die er geen verstand van had :sssh:.
maar nu de Maarrrr... ik kreeg er geen gebruiks aanwijzing bij... dus weet iemand waar ik die kan vinden, of die een kopie wil mailen, dat zou heel tof zijn! :cheerup:. mischien iemand die het ook heeft!

want op internet staat... waarneer je 'm intrapt kan je stil stemmen!. maar dat doet ie niet.. hij doet het verder prima!
er zit een input en mono out, en amp out op.

als ik het nou voor 40 euro had gekocht was de tegenslag groter geweest. maar dan nog...

alvast bedankt=)
Gertjan

Hallie
12 juni 2007, 21:54
hij doet het trouwens wel voor de Ds-1, maar niet er achter. is dat normaal ?

of moet het soms in de Line out? ( die ik Nóg niet heb)..

ThnQ :hippie:

AutoStatic
12 juni 2007, 22:00
Hé Hallie. Heb dezelfde gehad. Het is een flutding, sorry dat ik het zeg. Was destijds de goedkoopste tuner die ik kon vinden, kwaliteit is dan ook navenant. Stil stemmen zou moeten kunnen ja, maar is mij en onze bassist (die 'm nog wel gebruikt, ik heb zelf inmiddels een TU-2) nooit gelukt. Ik heb het originele doosje nog maar betwijfel of de handleiding er nog bij zit. Ik zal even kijken.

Yannicks
12 juni 2007, 22:01
Is amp out niet gewoon dat ie het signaal doorgeeft en mon out dat ie wanneer je het pedaal in trapt het signaal aftapt? :)

En hoe bedoel je dat ie bij de ds1 misschien in de line out moet? :P zowiezo moet er nooit iets IN de line OUT ;) .

Hallie
12 juni 2007, 22:09
ik weet dat ie flut is :p
maar ik had het dus geen 90 euro voor een Tu-2
en deze was 12.50 ... als ik een keer geld heb... gaat deze de deur uit.


ik had het trouwens over de tuner in de line out;).. maar dat zal wel fout zijn. :p

maar het grootste probleem is dat ik het stil wil hebben. want bij amp en mono out.. blijft er geluid.

niet dat het bij band zoveel uit maakt.. maar bij een optreden wel!
hij moet het kunnen.. staat overal.. dus vandaar deze vraag/topic enzo.

Hallie
12 juni 2007, 22:11
en hij is wel wat flut, maar ovr accuraat valt niet zo heel veel te zeggen;)

Hallie
12 juni 2007, 23:38
weet niemand hoe ie stil wordt enzo??:|

Globetrotter
13 juni 2007, 00:42
Terug op Ebay zwieren en hopen dat je der nog een 10€ voor maakt, evt. nu kopen optie aanvinken en voor 15€ de verzending voor je eigen rekening nemen, ben je min of meer uit de kosten...


eeeeeeen dan... zou ik als goedkoop alternatief voor de pedaltuner van Boss, die van Behrelul (Behringer) even gaan kopen. Wat kost ie... iets van een 35€? Hoewel Behringer niet altijd even hoog aangeschreven staat, lijkt die tuner me wel OK, ik heb hem al eens vast gehad, is redelijk robuust en ziet er qua lay out identiek hetzelfde uit als de boss... Of ie tone-suckt of niet, is me niet duidelijk, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Anders gewoon doorsparen voor Boss, Korg, Fender (allemaal hebben ze wel 1 of andere pedal tuner).
Cheers,

Bart

De TU100:
http://www.behringer.com//TU100/TU100_big.jpg

Of de TU300 (sla me dood, ik ben te lui om te lezen wat de verschillen zijn...) de 100 kost 23€, den 300 kost er 35...
Cheers,

Bart

http://www.behringer.com//TU300/TU300_big.jpg

almarvk
13 juni 2007, 07:46
Die van Bore-ringer is wel prima voor dat geld.

Hallie
13 juni 2007, 10:07
maar de matrix tone suckt niet echt!... in dollars issie nog duurder dan een fender tuner(niet dat geld iets zegt).

maar heeft iemand de gebruiks aanwijzing, of weet iemand hoe ie stil wordt? het schijnt dat het moet kunnen 8)