PDA

View Full Version : powerbank adapter



Bart10
12 juni 2007, 19:23
hallo , ik heb een een powerbank adapter (zo'n ac/dc ding waar geen naam opstaat met 8 uitgangen) op de adapter staat 450 ma, is dit per uitgaan op voor de hele powerbank. ik sluit via 2 verdeelstekkertjes 6 of 7 pedalen aan op de powerbank. is het slecht om dit via verdeelstekkers te doen? en wat gaat er verrot als er wat verrot gaat?

ik sluit de volgende pedalen op de powerbank aan:
boss ds-1
boss tu-2
morley classic wah
ilbanez chorus/flanger
maxon overdrive
boss-dd3

en dit allemaal via 2 verdeelstekkertjes (1 naar 4 stekkertje)
is het wel goed wat ik doe?
groeten bart

Bart10
12 juni 2007, 19:31
sorry de adapter heeft 5 uitgangen....

Lennert
12 juni 2007, 19:37
hmm ik denk niet dat je powerbank dat gaat trekken, die 450ma is wat het ding totaal op kan brengen wat erg weinig is voor 7 pedalen. Kijk eerst maar eens op elk pedaal hoeveel stroom het vergt, tel het bij elkaar op en ga dan een voeding zoeken die daarop nog wat over houdt.

Bart10
12 juni 2007, 19:42
`het gekke is dat het zo al bijna een jaar goed gaat, maar ik wil live niet voor de verassing komen te staan dat opeens alles uitvalt.

up-guitarman
12 juni 2007, 20:26
die 450ma is wat het ding totaal op kan brengen wat erg weinig is voor 7 pedalen.

Mwa, valt goed mee hoor. De mijne is ook 450mA en ik trek daar 12 a 13 pedalen mee...

Lennert
12 juni 2007, 20:56
Mwa, valt goed mee hoor. De mijne is ook 450mA en ik trek daar 12 a 13 pedalen mee...

Ligt geheel en alleen aan het type pedalen dat je hebt.. Ik heb hier 2 distortion pedalen die samen al 500ma nodig hebben.. maar daarnaast ook een delay die maar 20ma nodig heeft. Daarom zeg ik.. kijk eens wat je pedalen nodig hebben en neem de voeding een beetje ruim, dat klinkt het lekkerst met een beetje headroom (uitzonderingen daargelaten)

the sure thing
12 juni 2007, 21:35
Kan het aantal mA niet fout gaan? Met andere woorden: als ik één Boss pedaaltje aansluit op een 1500mA adapter (maar wel het juiste voltage), gaat er niets fout?

zjanke
12 juni 2007, 21:45
Het gaat pas fout als je meer trekt dan de voeding kan leveren. Vreemde geluiden of zelfs geen geluid, maar er gaat niets kapot.