PDA

View Full Version : ook ik ben nieuw (orgineel hea)



remco d
12 juni 2007, 19:05
goeiendag allemaal!

zoals de meesten die hier een onderwerp openen ben ik hier nieuw en net begonnen met gitaarspelen. Ik kom uit het dorpje Ven-Zelderheide, nabij gennep en ben 19 jaar oud. Ik heb een (volgens mij) merkloze akoestische spaanse gitaar hier staan waar ik zelf wat op probeer te spelen.

Ik heb die gitaar nu sinds een maand of 2, en hoewel het niet allemaal even vloeiend en soepel klinkt heb ik nog iedere week het idee dat er vooruitgang in mijn spel zit, wat natuurlijk een geweldige motivatie is om te spelen! Tabs van internet en voorbeeldlessen van youtube zorgen voor mij denk ik voor goede voorbeelden (van die irritante kerel: "you asked for it..... you got it!" ) Waar ik zeker nog een hele tijd mee zoet ben voor ik het allemaal ken.

Eigenlijk ben ik begonnen met intro's van liedjes en nu sinds een maandje bezig om wat akkoorden te leren. Valt nog best tegen, maarja had ook niet echt anders verwacht.

Voordat ik begon met spelen was Metal mijn muziek.... Metallica en dat soort bands. Eigenlijk wou ik dan ook electrisch gaan spelen. Maar op aanraden van een kennis van mij die al 15 jaar gitaar speelt heb ik toch gekozen voor een akoestisch exemplaar om 2 redenen. Ten eerste speelt het wat zwaarder, waardoor de overstap naar electrisch hopelijk niet zo heel moeilijk is. Ten tweede vond hij een akoestisch instrument beter om het gehoor te trainen, ook omdat je foutjes en slordigheden niet met effecten kunt verbloemen.

Al met al denk ik een goede keuze, mijn motivatie om te spelen is juist alleen maar groter geworden nu ik rond ga zoeken naar akoestische muziek (andy mckee, hoewel dat nog even buiten bereik is haha)

Ik hoop op deze site veel informatie te vinden (weet ik eigenlijk wel zeker, kijk hier al een tijdje) ook op gitaarbouw gebied, wat me in de toekomst machtig mooi lijkt om een keer te proberen. Ik heb de ruimte en het gereedschap en geen 2 linkerhanden, dus wie weet!

groeten Remco

Harry
14 juni 2007, 10:20
welkom en veel succes!!

Pais
14 juni 2007, 11:16
Hey welkom op het forum! Een ander forumlid vraagt in het subforum speeltechnieken en thoerie om bruikbare lesvideo's op youtube, misschien kun je daar posten welke video's jij hebt gebruikt! :)

remco d
14 juni 2007, 18:36
ik zal eens kijken!

AriaProII
15 juni 2007, 10:20
goed idee om met acoustisch te beginnen. heb ik ook gedaan, en de overstap is idd goed te doen, plus dat technieken zoals fingerpicken op acoustisch beter tot hun recht komen.

remco d
28 juni 2007, 01:42
zo, bij mijn eerste post ontbrak de foto, bij deze dus! ik kan niets over de gitaar zeggen..... degene waar ik hem van overgenomen heb zei dat de gitaar nieuw 150 euro heeft mogen kosten, of dat klopt, ik betwijfel het. Een merkteken kan ik nergens vinden. Maargoed, genoeg woorden, foto's!
http://img245.imageshack.us/img245/7030/dscn3279dc0.jpg

http://img72.imageshack.us/img72/5210/dscn3282fm5.jpg

remco d
28 juni 2007, 01:46
http://img215.imageshack.us/img215/5956/dscn3280cf3.jpg
oja: geen grapjes over me behang, erfenisje uit groep 7 en ben te lam om het eraf te trekken.

groetjes!

Wickerman
28 juni 2007, 15:44
Als er een gitaar op de foto staat gaat de gemiddelde gitaarnetter echt niet naar je behang kijken.



Maar nu je het zegt... :D

ExRxIxC
28 juni 2007, 16:10
erfenisje uit groep 7 en ben te lam om het eraf te trekken.


mischien moet dan toch iets gaan veranderen aan je drank gebruik?..

remco d
28 juni 2007, 16:22
mwa... ik houd niet echt van half werk, en achter dat behang zit een slecht opgeknapte muur.... is dus eigenlijk een lapmiddel. Als ik het eraf haal moet er ook iets nieuws komen, en daar heb ik dus geen tijd voor allemaal. (eerlijk gezegd boeit me het ook niet genoeg om er wat aan te doen)

Pais
28 juni 2007, 18:16
Opvallend dat er geen zegel in het klankgat zit.
Wanneer je je erg verveelt, kun je de gitaar proberen terug te vinden op webshops met een grote collectie zoals Benelly.nl met behulp van het rozet en de vorm van de kop.

De tijd dat je daar mee bezig bent kun je net zo goed gebruiken voor het spelen :)
Zulke struintochten zijn echter wel leuk wanneer het rustig is op je werk of wanneer je informatica les op school hebt en dus verplicht achter de pc zit, maar geen zin hebt om rond te klooien met Acces.