PDA

View Full Version : hoe je geluid mooier te maken



Hallie
12 juni 2007, 18:42
hee allemaal, mischien een topic waar meer mensen wat aan hebben.

maar ik vroeg me af hoe je een lekker blues geluidje kon maken?

natuurlijke verschilt het per amp en pedaal. maar als je een lekkere warme distortion wil voor blues solo's. moet je dan veel gain hebben, of veel bass, veel treble?

bijvoorbeeld eric clapton solo's.. gebruikt hij tremelo's of delay's voor solo?

ik ben wel beniewd naar al die kleine dingetjes die je geluid toch zo vol maken ofzo 8-)

dacrow
12 juni 2007, 19:04
hee allemaal, mischien een topic waar meer mensen wat aan hebben.

maar ik vroeg me af hoe je een lekker blues geluidje kon maken?

natuurlijke verschilt het per amp en pedaal. maar als je een lekkere warme distortion wil voor blues solo's. moet je dan veel gain hebben, of veel bass, veel treble?

bijvoorbeeld eric clapton solo's.. gebruikt hij tremelo's of delay's voor solo?

ik ben wel beniewd naar al die kleine dingetjes die je geluid toch zo vol maken ofzo 8-)

Voor een mooi geluid , bvb. een Blues Driver BD-2 en de gain minimaal houden en met de level knop werken.
Sommige Boss pedalen hebben de goede eigenschap van een helder en compressed geluid te creëren.(zolang je de gain laag houdt)

Voor een solo kun je een tube screamer bijschakelen (ook weer het gain level laag houden)

Mitch
12 juni 2007, 19:22
Een beetje een heldere overdrive (bijvoorbeeld de BD2), hals element om toch genoeg laag erin te hebben, evt. wat slapback (echo van ca. 100ms)...beproefd recept 8)

Hallie
12 juni 2007, 20:00
dat betekent... welkom Delay in mijn effecten chain? 8-)
of tremelo?

Mitch
12 juni 2007, 20:13
Als je wil gaan voor een solo sound is delay functioneler dan tremolo IMHO.

Kim Wilson
12 juni 2007, 20:15
En je dikke Fender amp flink de sporen geven. In samenwerking met een goed overdrivepedaal (BD-2, TS-9) krijg je dan IMO de mooiste sounds.

Hallie
12 juni 2007, 21:57
okey! ik vind deze reactie's fijn=), want ik krijg binnekort een bd-2
echt super!

bedankt 8-)

dan kan ik lekker experimenteren.

want mijn leraar bijvoorbeeld haalt uit een simpele hughes en kettner 60 watt solid state, een mega lekker blues sound, lekker warm enzo.

dan denk ik.. hoe haalt hij dat er uit :???: .

hij heeft dan wel een mooie fender met elementen die ongetwijfeld goed zullen zijn enzo. maartoch... ik wil ook zon bluesy sound hebben!

rscalex
12 juni 2007, 22:42
want mijn leraar bijvoorbeeld haalt uit een simpele hughes en kettner 60 watt solid state, een mega lekker blues sound, lekker warm enzo.

dan denk ik.. hoe haalt hij dat er uit :???: .

hij heeft dan wel een mooie fender met elementen die ongetwijfeld goed zullen zijn enzo. maartoch... ik wil ook zon bluesy sound hebben!
gewoon aan hem zelf vragen is dan de beste oplossing lijkt me?

Hallie
12 juni 2007, 23:40
ja ik kijk wel is.. maar dat verschilt per amp zegt hij dan.. en per gitaar.. ik vraag ook niet het precieze... maar met pedaaltjes.. enzo.. hoe je wel een lekker sound kan krijgen. 8-)

dacrow
13 juni 2007, 21:45
okey! ik vind deze reactie's fijn=), want ik krijg binnekort een bd-2
echt super!

bedankt 8-)

dan kan ik lekker experimenteren.

want mijn leraar bijvoorbeeld haalt uit een simpele hughes en kettner 60 watt solid state, een mega lekker blues sound, lekker warm enzo.

dan denk ik.. hoe haalt hij dat er uit :???: .

hij heeft dan wel een mooie fender met elementen die ongetwijfeld goed zullen zijn enzo. maartoch... ik wil ook zon bluesy sound hebben!



Het blijft een bold statement én het herhalen waard :

Het zit allemaal in de vingertjes :)

(Maar erover lullen blijft leuk :dance:)

Hallie
13 juni 2007, 22:50
Het blijft een bold statement én het herhalen waard :

Het zit allemaal in de vingertjes :)

(Maar erover lullen blijft leuk :dance:)

je hebt gelijk man 8-)

als ik bijvoorbeeld clapton hoor soleren op youtube ofzo.. droom ik helemaal weg van zijn sound :satisfie:

Nitefly7
14 juni 2007, 19:00
Als je wil gaan voor een solo sound is delay functioneler dan tremolo IMHO.

+1
T-Rex Replica ! (ok ok, John Mayer-fanboy alarm...)
je weet niet wat je overkomt...totdat je die 'echo'/'galm' uitzet en hem echt mist!

+2
T-Rex Replica + Fulldrive II...

EuroCinema
14 juni 2007, 21:15
Gezocht:
Ibanez Wh-10 Wah...

Ha, daar heb ik er iets van 15 jaar geleden drie van versleten in evenveel jaar. Toen toch maar aan de Dunlop gegaan.

Hallie
14 juni 2007, 21:38
hmm

vond je de Wh-10 niet meer zo fijn?

ik wil 'm sowieso hebben omdat ie behoorlijk "zeldzaam"begint te worden.
en het schijnt dat ie nog lekker klinkt ook!...(dat neem ik op de koop toe, zovaak hoef ik geen Wah te gebruiken in de toekomst).. anyway.. het schijnt dat frusciante ze gebruikt!

EuroCinema
15 juni 2007, 10:25
Ik vond hem leuk klinken, maar ze gingen aan de lopende band stuk!