PDA

View Full Version : Paniek!!!



Thunders1988
12 juni 2007, 19:31
Vorige week donderdag bestelling gedaan bij de musicstore, donderdag geld gestort op de rekening nummer van de musicstore bij een nederlandse bank.
nu ging ik die iban code op het net effe zoeken... staat er alleen de commerzbank sa!
ik moest op de commerzbank nv storten!

uhoh!

heb ik een probleem? of zijn die 2 banken gewoon de zelfde? ik kom er maar niet achter... :(

help mij!

alsjeblief...

dano
12 juni 2007, 19:37
zo even geen idee maar bel of mail ze even?

fred dons
12 juni 2007, 19:37
ja en nee, commerzbank nv is de nederlandse dochter van commerzbank gmbh (net zoals commerzbank sa de belgische of franse dochter van Commerzbank is)
en beide zijn hierdoor juridisch 2 aparte entiteiten met 2 verschillende rekeningen structuren maar uiteindelijk behoort het allemaal wel tot de zelfde commerzbank groep

als je op een nederlandse rekening moet storten heb je de iban (nog) niet nodig btw

Thunders1988
12 juni 2007, 19:42
ja, dat is mn probleem... ik heb stiekem een beetje vals gespeelt.
ik ben van belgië, mr men vriendin woont in nederland. dus ik dacht "ha, laten we slim gaan doen en op een nederlands adres bestellen, dan is t goedkoper."
en ik heb dus via een belgische bank overgeschreven. ik had de iban dus wel nodig. en op internet leek ie te kloppen.

banken... ik haat ze.

Mike McCready
12 juni 2007, 19:48
Zolang je gewoon het IBAN nummer gebruikt wat zij hebben gegeven is er niks aan de hand. Is automatisch aan de juiste bank gekoppeld waar de rekening loopt. Onafhankelijk van de naam (wordt automatisch ingevuld)

fred dons
12 juni 2007, 19:49
banken... ik haat ze.

ach ze betalen goed hoor :D

maar je hebt moet even uitzoeken aan welke SA je betaald hebt (belgische of franse vestiging) zodra je dat weet kontakt opnemen met die vestiging en het probleem uitleggen, in principe kunnen zijn nu niets met het geld omdat het iban nummer niet klopt met het rekening nummer dat jij hebt opgegeven en zullen zij het geld gaan terugstorten aan de bank die het geld weer aan hun heeft overgemaakt, (sterker nog de kans is groot dat de bank die de betalingsopdracht moest uitvoeren al gemerkt heeft dat de opdracht niet klopt maar dit terzijde)

sterkte

fred dons
12 juni 2007, 19:50
Zolang je gewoon het IBAN nummer gebruikt wat zij hebben gegeven is er niks aan de hand. Is automatisch aan de juiste bank gekoppeld waar de rekening loopt. Onafhankelijk van de naam (wordt automatisch ingevuld)

klopt, alleen als je zelf een iban hebt opgezocht en dat hebt gecombineerd met het rekening nummer dan werkt dit niet (ik weet niet of dat hier het geval was)

Thunders1988
12 juni 2007, 19:51
:d

*ik denk dat fred op een bank werkt.*

schaam :)

banken zijn tof!!! *grinnik*


Ik hoop dat ik mn rommel snel thuis krijg... Ik hou t nimmer zonder gitaren. :(

heavy-metal-thunder
12 juni 2007, 19:53
Denk wel dat het hetzelfde is: NV staat voor naamloze vennootschap, SA betekent in het Frans: société anonieme, wat hetzelfde is.

Thunders1988
12 juni 2007, 19:53
en het iban nummer kwam overeen met de bank btw.

dus I'm pretty verward at the moment...

maar dank u vrienden. uw hulp word meer dan gewaardeerd!

fred dons
12 juni 2007, 20:08
Denk wel dat het hetzelfde is: NV staat voor naamloze vennootschap, SA betekent in het Frans: société anonieme, wat hetzelfde is.
dat klopt wel maar in het betalingsverkeer wordt altijd de toevoeging gebruikt
die bij die bank hoort (dus niet ABN AMRO SA als je naar de nederlandse vestiging overmaakt en je betaalt vanuit bijvoorbeeld frankrijk maar gewoon ABN AMRO NV)


Thunders als je me de iban en de rekeningnummer even pm-ed kan ik morgen wel even kijken waar het geld naar toe is gegaan en zonodig de juiste helpdesk voor je opzoeken

herci
14 juni 2007, 22:20
Ik heb ooit ook eens geflipt bij een overschrijving.
Ik had tickets besteld voor Bryan Ferry in de koningin elisabethzaal in antwerpen.
Ik schrijf over. (wel 120 euro)
Kijk op mijn rekeningafschriften en zie staan:
nationaal instituut van dierkunde...

Het was een feestdag, dus bank gesloten, ik in alle staten, rekeningnummer nog eens checken...het was datgene wat ik doorgekregen had...
Tot ik de volgende dag belde naar elisabethzaal en vernam dat die verbonden was aan de zoo van antwerpen...
.....right...... :chicken:

Thunders1988
15 juni 2007, 21:05
ehehe. :)
das echt wel rot...
mja. sjanske dat t nog goed is gekomen.

ik zit nog altijd met de schrik... mn vriendin zei dat t maximum 10 dagen kan duren eer zo n overschrijving aankomt... ik hoop dat mn gitaar er zeker is wanneer ik van graspop terugkom.
ik zit nu al n maand zonder.

en ik kan u verzekeren dat t nie tof is!

Jayjay
15 juni 2007, 22:29
ehehe. :)
das echt wel rot...
mja. sjanske dat t nog goed is gekomen.

ik zit nog altijd met de schrik... mn vriendin zei dat t maximum 10 dagen kan duren eer zo n overschrijving aankomt... ik hoop dat mn gitaar er zeker is wanneer ik van graspop terugkom.
ik zit nu al n maand zonder.

en ik kan u verzekeren dat t nie tof is!


Wat mij nog niet duidelijk is....heb je het opgegeven IBAN number gebruikt of er een zelf gemaakt of opgezocht?

Ik werk net als Fred (denk ik) ook bij een bank....

Thunders1988
15 juni 2007, 23:13
Jayjay, ik heb die IBAN opgezocht op het internet... Fred kon mij vertellen dat die correct was. Dus ik hoop dat mn storting terecht komt.

Ik heb spijtiggenoeg nog wel niks gehoort van de Musicstore... kan je mij soms vertellen hoe lang het kan duren voor die storting van Belgie in Nederland aankomt? En moet ze van Nederland nog naar de Duitse bank van de Musicstore??

grts

Jayjay
15 juni 2007, 23:27
Jayjay, ik heb die IBAN opgezocht op het internet... Fred kon mij vertellen dat die correct was. Dus ik hoop dat mn storting terecht komt.

Ik heb spijtiggenoeg nog wel niks gehoort van de Musicstore... kan je mij soms vertellen hoe lang het kan duren voor die storting van Belgie in Nederland aankomt? En moet ze van Nederland nog naar de Duitse bank van de Musicstore??

grts

Hoe snel het gaat is afhankelijk van een aantal factoren. Iban is in de regel de snelste manier..een IBAN Boeking met spoed KAN soms sneller zijn maar in heeft het niet zo heel veel zin...

Ja klopt..hij gaat eerst van Belgie naar NL en dan via de bank door naar Music store.
In de regel zou dit allemaal binnen 10 dagen moeten lukken. Het is ook nog afhankelijk van hoe snel Musicstore reageert..het geld moet binnen zijn.de order moet gepicked worden, verpakt en verzonden worden. Dan moet de koerier het ophalen...gaat het naar het distributie centrum..moet deze weer uitgeleverd worden.
Je hoeft je geen zorgen te maken om je geld...als het mis zou gaan kan je bij je bank de route van je geld opvragen. Wellicht zoals Fred al zegt kan de ontvangende bank er niets mee en storten ze het geld naar jou bank terug..of ze zetten het op een tussenrekening en bewaren jou geld en geven jou bank een signaal af dat ze de opracht niet hebben kunnen verwerken.

Het enige risico dat je loopt is dat de boel vertraagd..maar jou geld.valt na te speuren!

Suc6

Thunders1988
15 juni 2007, 23:31
bedankt :)
ben weer een stukje geruster...

Jayjay
15 juni 2007, 23:37
bedankt :)
ben weer een stukje geruster...


Hehe ok dan!

Mensen die bij een bank werken worden in de regel voor erg saai aangezien...maar soms..komen we van pas..:-P

Thunders1988
15 juni 2007, 23:47
ja.. maar er zijn er nie veel die gitaar spelen e ;)

en gitaristen zijn meestal verre van saai.

Thunders1988
15 juni 2007, 23:48
okee!
net bericht van mn vriendin :)
gitaar is gearriveerd!!!

yesyesyes!!!

thx everybody!!

Jayjay
15 juni 2007, 23:56
okee!
net bericht van mn vriendin :)
gitaar is gearriveerd!!!

yesyesyes!!!

thx everybody!!

Mooi! Kan jij ook weer lekker slapen!:-)