PDA

View Full Version : spelen door 2 versterkers???



swannee
12 juni 2007, 18:19
Dag allen,

Hoe speel ik door 2 versterkers op een box( vb jcm top + london city top).
En hoe switch ik van de ene naar de andere?

En dan nog,

Hoe sluit je een gitaar aan op 2 stacks?

thanks

Soul Grinder
12 juni 2007, 18:38
Een manier om over twee versterkers tegelijk te spelen is een stereo effectpedaal zoals een delaypedaal met twee uitgangen tussen je gitaar en je versterkers te hangen.

future2future
12 juni 2007, 18:48
Een manier om over twee versterkers tegelijk te spelen is een stereo effectpedaal zoals een delaypedaal met twee uitgangen tussen je gitaar en je versterkers te hangen.

En hoe ga je dat met je cab doen?

Radial headbone...Ik heb het nooit gebruikt, maar schijnt goed spul te zijn...

robert-gitarist
12 juni 2007, 18:49
Een manier om over twee versterkers tegelijk te spelen is een stereo effectpedaal zoals een delaypedaal met twee uitgangen tussen je gitaar en je versterkers te hangen.

2 heads met 1 box?
Volgens mij MOET er wel een box op iedere top zit ivm impendance ofzo iets. Ben een n00b op dat gebied maar weet wel dat het zoites was.

peter_heijnen
12 juni 2007, 18:49
Dag allen,

Hoe speel ik door 2 versterkers op een box( vb jcm top + london city top).
En hoe switch ik van de ene naar de andere?

En dan nog,

Hoe sluit je een gitaar aan op 2 stacks?

thanks
Twee buizenversterkers op een cab: http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt.htm

Een gitaar op twee amps: http://www.tonebone.com/tb-switchbone.htm

Haar Guitars verkoopt die dingen.

rscalex
12 juni 2007, 19:59
idd dat is wat je moet hebben
hiermee blijven beide top's toch belast

Nashville6120
12 juni 2007, 20:40
Lehle A/B Box schijnt het ook zeer goed te doen

Steven Otto
12 juni 2007, 21:48
Twee buizenversterkers op een cab: http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt.htm

Een gitaar op twee amps: http://www.tonebone.com/tb-switchbone.htm

Haar Guitars verkoopt die dingen.

En voor de gitarist met de wat kleinere beurs?
Is er nog een alternatief?

rscalex
12 juni 2007, 22:17
voor 1 gitaar op 2 tops werkt een ab/y box ook wel voor de 2 tops op 1 cab ken ik jammer genoeg geen goedkoper (en veilig voor de amp) alternatief

Mr.Bluesbreaker
12 juni 2007, 22:48
Remco (Speeddemon) heeft voor mij een A/B switch gemaakt, zodat ik live met 2 versterkers kan spelen op 1 gitaar.
1 Heb ik afgesteld voor clean en 1 voor overdrive. Hij bouwt geloof ik ook wel A/B/Y switches, dat je ook de mogelijkheid hebt om ze alletwee tegelijk te gebruiken. Weet niet of ie het nu nog doet, maar anders PM hem even.

Magic Bean
12 juni 2007, 23:39
Een Rocktron Juice Extractor kan een impedantie van 8 Ohms aan en stuurt dan een signaal op line level.
Hier kan je dus een head op aansluiten en de line level terug sturen naar de poweramp (return) van de andere head.
Met een AB-box kan je dan wisselen tussende beide heads.
Mocht je nog effecten willen gebruiken in de loop dan heb je nog een tweede AB-box of mixer nodig die de sends van de heads naar de return van de poweramp stuurt.

Klinkt ingewikkeld??? Valt wel mee.
Teken maar eens een schema van je gear en houd hierbij in de gaten dat de speakeruitgang van je head ALTIJD een load nodig heeft.

Jan-Willem
13 juni 2007, 12:02
Maar hoe doe je het dan als je een tweede versterker serieel wilt zetten?

Want er is mij verteld dat als je eerst door een cleane versterker speeld en daarna door een versterker met distortion dat je dan hele strakke en duidelijk geluid krijgt. Dit trucje schijnt tegenwoordig wel op elke rock plaat worden toegepast.

Humedo
13 juni 2007, 13:06
Wat ik wel es heb gedaan is de effect send van de eerste op de input van de tweede versterker aansluiten (zodat je nog een gaintrap hebt). Het gaat wel, maar je krijgt er nogal wat ruis bij.

Overigens, zorg er altijd voor dat maar 1 van de 2 versterkers is geaard, om aardlussen en dus broms te voorkomen.

Kim Wilson
13 juni 2007, 13:11
Je kunt van een 4x12 cab twee speakers voor de ene en twee voor de andere top gebruiken. Dan heb je er altijd een load aan hangen. Dan een ABY-boxje tussen je gitaar en je amps, en klaar ben je. Goedkoper kan bijna niet.