PDA

View Full Version : Modeler, welke?



Yapser
12 juni 2007, 16:55
Ik zoek een modeler om stil te oefenen.

Ik heb een Line6 Toneport (om wat dingen op te nemen) en een Pod 2.0 gehad, maar ik vind de versterkermodels erg nep en slecht klinken. Te vlak/saai/schel en punchloos. Nu heb ik deze apparaten niet meer, maar ik wil toch stil kunnen oefenen met een -goed- geluid wat op bijv. monitors ook goed zal klinken.

Ik weet niet in hoeverre de Line6 PodXT / Vox Tonelab mijn wens kan vervullen, of dat bijv. niet al te goede pickups aan dit probleem meedragen? Het budget ligt dus ongeveer rond de €300.

guitartub
12 juni 2007, 18:02
Ben een beetje bevooroordeeld, maar wat modellers aangaat, gaat er mij niets boven mijn Vox AD60, dus TONELAB!!

vettavillenl
12 juni 2007, 18:56
Als Toneport niets vor je is is de PODxt dat ook niet

matty
12 juni 2007, 19:03
ik heb een tonelab se te koop als je wil ;)

persoonlijk vind ik de tonelab ook leuker klinken dan pod (xt)

Nocki
12 juni 2007, 20:31
Ik heb zelf de line6 pod xt live en ben altijd anti modeling geweest. ik ben er zo enthousiast door geworden dat ik de flextone wil. dus die nieuwe line6 dingen zoals de podxt kan ik je het aanraden!
Wel even goed tweaken! das altijd erg belangrijk!
veel succes!

new deep
12 juni 2007, 20:37
Ben erg tevreden over de MI Audio Black Box qua sounds...

een niet onverdienstelijke Bogner Uberschall en verder vele relaxte vintage sounds

Dreamer
13 juni 2007, 16:45
Ben een beetje bevooroordeeld, maar wat modellers aangaat, gaat er mij niets boven mijn Vox AD60, dus TONELAB!!

voor hoeveel gaat die tonelab de deur uit?

JorikDekkers
13 juni 2007, 16:49
+1 voor de Tonelab. Die modeling van Vox is echt top

Vergeet trouwens ook niet even een Zoom G... (1/2/7/9 al naargelang je budget) te testen. Die zijn ook zeker niet verkeerd!

Yapser
13 juni 2007, 17:31
Ik heb die Vox vandaag geprobeerd met m'n eigen gitaar en een stratje op koptelefoon, maar ik vind 'm ook beroerd klinken. Clean is ie er mooi maar distorted vind ik 'm crap.

Speeddemon
13 juni 2007, 17:35
Ben erg tevreden over de MI Audio Black Box qua sounds...

een niet onverdienstelijke Bogner Uberschall en verder vele relaxte vintage sounds
Je bedoelt M Audio, mag ik hopen.
MI Audio maakt Australische boutique pedalen en geen enkel modelling apparaat.

matty
13 juni 2007, 17:40
voor hoeveel gaat die tonelab de deur uit?

hahaha zalig, ik zit in iemand zen sig :hippie:

zo'n tonelab se gaat nieuw 475 in duitsland

new deep
13 juni 2007, 18:02
Je bedoelt M Audio, mag ik hopen.
MI Audio maakt Australische boutique pedalen en geen enkel modelling apparaat.

ja je hebt gelijk :) , daarvan zou ik de blues pro willen aanraden maar dat is een ander topic.

Dreamer
13 juni 2007, 18:03
hahaha zalig, ik zit in iemand zen sig :hippie:

zo'n tonelab se gaat nieuw 475 in duitsland

sorry kon het niet laten :p

guitartub
13 juni 2007, 18:29
hahaha zalig, ik zit in iemand zen sig :hippie:

zo'n tonelab se gaat nieuw 475 in duitsland

Begrijp er dus helemaal niets van, ik deed iemand een aanbeveling!

matty
13 juni 2007, 18:32
ik kan ook niet meer volgen denk ik :chicken:

JeroenSchaaf
14 juni 2007, 09:23
matty je hebt een prive bericht

Gibsonman
14 juni 2007, 09:31
Ik heb sinds kort een POD XT en kan deze van harte aanbevelen voor thuisgebruik. Live zou ik hem niet gebruiken dan valt dat modeling gebeuren behoorlijk door de mand.

matty
14 juni 2007, 09:54
matty je hebt een prive bericht

eh nee :s
ik heb er geen gekregen van jou ...

JeroenSchaaf
14 juni 2007, 10:13
owhh whehee oke.

ik vroeg wat is jet vraagprijs voor die vox tonelab?

matty
14 juni 2007, 11:42
die is al weg :)

greetz

Nocki
14 juni 2007, 11:50
Ik heb sinds kort een POD XT en kan deze van harte aanbevelen voor thuisgebruik. Live zou ik hem niet gebruiken dan valt dat modeling gebeuren behoorlijk door de mand.


Ik dacht dat zelf ook maar ik heb nu de xt live en de monitor een aantal keer samen gebruikt in de band en ik meot zeggen dat ik lekker door de mix prikte en mezelf goed kont horen en de interactie tussen de modeler en de gitaar er zeker was.

Modeling is erg volwassen geworden moet ik zeggen maar je moet er wel aan draaien. de eerste sounds die ik had klonken thuis ook erg goed en in de band niet maar ik heb nu zeker een aantal zeer bruikbare dingen geleerd en toegepast.

succes met het vinden van wat je zoekt! nogmaal de line6 spullen zijn ontzettend goed!