PDA

View Full Version : Extra gain voor Mesa Boogie Formula Preamp



habberdoedas
12 juni 2007, 13:44
Speel al jaren op de Mesa Boogie Formula Preamp. Nu weet ik dat de Formula niet over highgain sounds beschikt, dus zoek ik een goed overdrive/distortion pedaal zodat ik bij bepaalde nummers net even over meer gain/drive kan beschikken. Heb het eens met een vintage Ibanez Tube Screamer een Boss Distortion en Boss Bluesdriver geprobeert maar dat was het niet helmaal. Je zou ook kunnen zeggen koop een andere preamp met highgain sounds maar dat is nu ff geen optie. Dus alle tips aan niet al te dure (boetiek) pedalen zijn welkom........alvast bedankt.

Berger
12 juni 2007, 14:26
Speel al jaren op de Mesa Boogie Formula Preamp. Nu weet ik dat de Formula niet over highgain sounds beschikt, dus zoek ik een goed overdrive/distortion pedaal zodat ik bij bepaalde nummers net even over meer gain/drive kan beschikken. Heb het eens met een vintage Ibanez Tube Screamer een Boss Distortion en Boss Bluesdriver geprobeert maar dat was het niet helmaal. Je zou ook kunnen zeggen koop een andere preamp met highgain sounds maar dat is nu ff geen optie. Dus alle tips aan niet al te dure (boetiek) pedalen zijn welkom........alvast bedankt.

Mss eens een boostertje proberen:

Seymourduncan pickup booster, mxr microamp, MXR boost/linedriver, elektro-harmonix linear powerbooster.

Een boss superoverdrive werkt ook goed, of een mxr zakk wylde overdrive. (dit is al wel overdrive minded maar toch bruikbaar)

Dit is de volgens mij de goedkooptse en meest efficiënte oplossing.

Ik speel zelf met de seymour duncan en ben er wreed content van!

Jimwoud
12 juni 2007, 14:27
Probeer ook eens alleen een clean booster, die je geluid nagenoeg niet kleurt. Dan heb je echt alleen maar gain toename en geen lichte distortion of toneverschil in je signaal.

EDIT: Berger was net wat sneller

AART
12 juni 2007, 14:36
Ik raad je toch aan om hem dan in te ruilen voor een studio preamp.

Clean is even goed en de lead, zeker met eq, is echt geweldig en kan mee met de beste Marks.

qwertyuiop
12 juni 2007, 20:50
ik heb er zelf een oud vox-distortion pedaaltje voor gezet (voor de formula dus), werkt prima, maar weet niet of je dat pedaaltje nog kunt vinden ergens....
wat volgens mij ook goed werkt is een ts-achtige, bijvoorbeeld de maxon od808.
die gebruik ik voor mijn dc-5.

interessander
12 juni 2007, 20:56
Hoe had je die pedalen die je hebt geprobeerd ingesteld?

qwertyuiop
12 juni 2007, 21:03
ik zie net dat dat pedaaltje van vox waar ik het hierboven over heb, op gitaarmarkt staat; advertentie met "opruiming effecten 2".

habberdoedas
13 juni 2007, 15:26
Heb zelf zoals ik reeds vertelde een Ibanez TS09 en Boss bluesdriver, overdrive etc. er tussen gehangen. De instellingen van deze stompboxes op div. manieren geprobeerd (alles op half of op 10 etc. maar dat was het niet. Naar mijn mening kleurde dat de sound van de Formula te veel. De tip om een pickup booster van Seymour Duncan er tussen te zeten ga ik zeker uitttesten. Alvast Thanx voor de tips en trick en wacht verdere reactie op dit forum af.

Flower Pattern
20 juni 2007, 18:47
Ik gebruik momenteel een Vox Bulldog distortion(buisje) voor dat signaal naar de Input van mijn Sansamp PSA-1 gaat. Klinkt lekker over een goed ingesteld Clean-geluid. Ik gebruik hem niet altijd omdat ik de distortions van de PSA-1 erg waardeer, maar als aanvulling heerlijk. Daarnaast kun je op de Vox schakelen tussen Low/Hi Gain of gewoon echt bypassen.

Werkt goed voor mij