PDA

View Full Version : Marshall ms-2



Johnny G.
13 januari 2003, 17:38
Heeft iemand ervaring met deze mini-amp?
en zo ja wil je dan vertellen hoe hij klinkt, hoe lang je met een batterij doet en of hij het geld waard is.

RadiuS
13 januari 2003, 19:54
K heb er al een tijd een, die batterijen gaan niet echt lang mee, een paar uur ofzo (adapter kan erop). Verder is hij niet echt op normaal volume clean te krijgen maar hij rockt wel onwijze als je m voluit draait!!! Heel succesvol op vakanties enzo, gewoon aan je riem/broek clippen en een kort snoertje gebruiken naar je gitaar en je loopt "draadloos" door t hele huis gitaar te spelen.
Oh ja en als je m te schel ofzo vind klinken (valt wel mee maaja) dan kan je er iets van een kussen of doek ofzo over leggen dan wordt t geluid wat warmer :razz:

Mzzls, Matthijs

RadiuS
13 januari 2003, 19:56
oh en nog ff offie t geld waard is: in principe wel want je hebt er wel veel lol mee en hij klinkt heel aardig maar ik zag laatst ergens een ms3 of ms4 ofzo das wel jammer om te zien zo'n hele stack als jij maar een halve hebt :razz: misschien is t leuker om voor zo een te gaan maar dat moet e zelf weten

Negative K3 fan
13 januari 2003, 20:03
ik heb eens op harmony central iemand gehoord die had hele goeded clips van zn MS2 gemaakt die hij in een schoenendoos ofzo had gestopt en op een aparte manier had gemiced. Klonk heeeel erg goed. Misschien wat als studio amp ofzo?

Johnny G.
13 januari 2003, 20:24
ik heb op musicians friend gekeken en daar is de ms-4 $50 en de ms-2 $32.Als het prijsverschil in de winkel ook zo weinig is koop ik de ms-4 want die heeft ook nog een gain.

nog ff een plaatje:
http://www.zzounds.com/love.music?p=p.MSHMS2
ms-4:
http://www.zzounds.com/love.music?p=p.MSHMS4&z=1588512998852

dus 2 keer zo groot :smile:

Johnny G.
13 januari 2003, 20:36
Negative K3 fan, waar stond dat? ik zou het graag ff willen zien :smile:

en als ik zo naar de user comments kijk, de ms-2 wordt afgekraakt en de ms-4 word geprezen...

Negative K3 fan
13 januari 2003, 21:32
Op 2003-01-13 20:36, schreef Johnny G.:
Negative K3 fan, waar stond dat? ik zou het graag ff willen zien :smile:

en als ik zo naar de user comments kijk, de ms-2 wordt afgekraakt en de ms-4 word geprezen...


Dat topic is heel oud en waarschijnlijk al heel ver weggezakt, je kunt proberen de search te geebruiken, het topic stond in het amps forum.

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 22:41
ms-2 schijnt ook vet te zijn om door te lussen naar je 'echte' versterker zodat je 'm als distortionpedaal kunt gebruiken

Johnny G.
14 januari 2003, 20:02
darn, ik kan nergens dat filmpje vinden :sad:

Stitch
14 januari 2003, 22:59
he johnny: "The MS2 is actually louder, though"

De ms2 gaat dus harder dan de ms4.....

Maar kan je de ms2 ook oversturen dan? Ik zag trouwens zoiets soortgelijks bij staffhorst utreg.

RadiuS
15 januari 2003, 11:23
Ja de MS-2 heeft een "clean" en "overdrive" kanaal en bij overdrive regel je met volume ook metteen de hoeveelheid gain! Eigenlijk gewoon een superbakkie dus :razz: En hij staat leuk om bovenop je gewone versterker te zetten bij optredens en dan ook gewon te gebruiken ook al hoor je t nie :grin:

Negative K3 fan
15 januari 2003, 12:11
je kunt hem met optredens boven je echte zetten, en dan je ms-2 micen zodat die uiteidnelijk wordt doorversterkert ipv die andere.

PeArLjAm
15 januari 2003, 12:26
Weet iemand waar je die versterkertjes kan kopen en wat ze ongeveer kosten? Ik heb een rooie halfstack van marshall en die zag ik laatst ook in ministack formaat. Leek me wel grappig vor er bovenop en bovendien erg handig voor op vakantie..

Johnny G.
15 januari 2003, 19:32
Ik heb vandaag de ms-4 gekocht en ik vind hem prima :smile:
toen ik hem thuis uitprobeerde dacht ik echt dat ik een miskoop had gedaan maar toen ik even met de gain enzo had gekloot kreeg ik er een redelijk goed geluid uit.

als je de gain te ver doordraait gaat ie een beetje ruis geven, das een beetje jammer maar voor de rest klinkt ie zowel clean als distorted erg goed.

ik heb hem voor 60 euro bij Feedback gekocht, de ms2 was daar 35 euro.

Ic3gl0vE
15 januari 2003, 22:25
35 valt wel mee.. ik heb 'm wel eens voor 50 gezien

Johnny G.
16 januari 2003, 07:41
mjah, van de ms4 had ik verwacht dat ie 50 euro zou zijn dus dat was een lichte tegenvaller. maar toch vind ik 60 euro ook een hele redelijke prijs voor het ding :smile: