PDA

View Full Version : Goeie amp verkoop-koop deal gedaan...



Misery Signals
12 juni 2007, 01:46
Ik heb dan ook een zotte prijs voor mijn Peavey 5150II met case gekregen. Ze zijn hem komen halen voor 1200 Euro.

Deze namiddag op Ebay Duitsland een veiling gewonnen, 1300 Euro voor een Mesa Dual Rectifier, tweekanaals. Eén van de eerste die er gemaakt zijn, nummer R0162.
Heb al een driekanaals Dual Rectifier, maar deze heeft duidelijk een ander karakter heb ik al vaak genoeg gehoord, puurder en rauwer... Samen AB op een Mesa cab zouden ze fenomenaal klinken heeft men mij verteld, dat ga ik zeker uitproberen...

Goeie deal al zeg ik 't zelf, en een goeie investering, dit door 100 Euro slechts op te leggen uiteindelijk... Content! Benieuwd wanneer die mof hem naar me thuis opstuurt... Verzekerd via DHL moet geen probleem vormen...

Benieuwd of ik die nieuwe ook midi via mijn Nobels MS4 kan switchen... iemand al ervaring mee?

Trouwens... De serial number van de amp is R0162... Ik heb ergens gelezen over de eerste 500 Super-Recto's... Zou dit er eentje van zijn...???

BlackSun
12 juni 2007, 08:57
Iemand een 5150 verkopen voor 1200 vind ik ronduit schandalig.

Wel stom van de koper, dat wel, maartoch.....

Jimwoud
12 juni 2007, 09:08
Vraag en aanbod, mooi fenomeen. Behalve als je zelf iets wilt kopen wat wel eens schaars kan zijn.

Nieuw is die 5150II maar een 1 of tweehonderd euro duurder, maar dan wel zonder case.

BLOK182
12 juni 2007, 09:24
Mooie deals, veel plezier met de recto! Hoop wel dat je niet meteen aan een retube zit, der moet nogal wat glas in:-)

Misery Signals
12 juni 2007, 09:31
Iemand een 5150 verkopen voor 1200 vind ik ronduit schandalig.

Wel stom van de koper, dat wel, maartoch.....

Heyz,

Die verkoper weet best wel wat een nieuwe 6505+ kost, en da's 200 Euro duurder en heb je geen case... Hij wilde deze amp en goedkoper gesteld zijn tov een nieuwe... en dat is ie nu toch?
Er zaten nog maar pas allemaal nieuwe lampen in en ook de flightcase was hagelnieuw... Saat van de amp was ook gewoon nieuw zonder krasje...
Hij wilde hem echt persé hebben en geen 6505+, en die gast heeft geld zat dus... Wilde ineens ook mijn LTD EC1000 VB voor bijna de nieuwprijs meenemen, maar heb hem gewoon aangeraden om een nieuwe te halen in Duitsland...
Wat is het probleem? Binnen een paar jaar zijn die prijzen van die 5150's toch tot op deze hoogte gestegen, daar ben ik vrij zeker van...

Hij content, ikke content, en daar gaat 't om... Bewuste koop en totaal geen sprake van afzetterij...

En die retube... nja... heb nog een driekanaals Dual Recto, dus weet wel wat erin moet bij vervanging... Daar zitten trouwens twee KT88's naast twee 6L6GC's dus daar is 't grapje nog duurder 8-)

AART
12 juni 2007, 10:16
Trouwens... De serial number van de amp is R0162... Ik heb ergens gelezen over de eerste 500 Super-Recto's... Zou dit er eentje van zijn...???

Jep, kijk even welke REF-x versie je hebt (ABCDE of F).
Staat ergens op de grote PCB.

Deze recto is veel ruiger dan je 3 kanaals. Minder fuzzy. Voor 1300 hbe je een superdeal als de amp nog in goede stata is.

Is het trouwens eentje met chrome chassis/black diamond? Dan heb je namelijk echt de holy grail van de recto's gevangen.

AART
12 juni 2007, 10:22
Wat is het probleem? Binnen een paar jaar zijn die prijzen van die 5150's toch tot op deze hoogte gestegen, daar ben ik vrij zeker van...



Denk het niet. Nieuw kosten ze ook niet zoveel en behalve het naamplaatje is er niks anders.

5150 II met case is trouwens ook wel 1200 waard als ie perfect is.
Mijn oude 5150 II zonder case heb ik verkocht voor 950 destijds als ik het me goed herinner.

BlackSun
12 juni 2007, 17:27
Misschien beetje overdreven reactie van mij. Dacht dat een 6505 nieuw rond de 1000,- zat, vandaar. En de flightcase had ik idd niet aan gedacht.

AART
12 juni 2007, 19:49
Misschien beetje overdreven reactie van mij. Dacht dat een 6505 nieuw rond de 1000,- zat, vandaar. En de flightcase had ik idd niet aan gedacht.

6505 : €1099
6505+ :€1299

Zo lagen de prijzen volgens mij.

Een beetje aan de hoge kant nog steeds, maar geen afzetterij, ervanuitgaande dat een goede flightcase ook 150-200 euro waard is.

Misery Signals
13 juni 2007, 11:17
6505+ staat overal in Duitsland 1400 Euro...

Whatever, siked voor de pre-500 Recto! Komt volgende week normaal gezien aan...Direct binnendoen bij amptech om te laten nazien & opkuisen en case errond laten maken...

ben vanhoof
13 juni 2007, 13:36
Idd, waar zie jij de 6505+ voor 1200€?

Speeddemon
13 juni 2007, 14:29
Whatever, siked voor de pre-500 Recto! .
Je bedoelt 'psyched'. :)

ieme
13 juni 2007, 20:47
Ik heb 3 maanden geleden mijn 2 kanaals dual en 3 kanaal triple verkocht en een 3 kanaals dual weer gekocht maar van alle rectifiers (ik heb ook de single, rectoverb en tremoverb gehad) vind ik de 3 kanaals triple t beste klinken....

AART
13 juni 2007, 21:53
Ik heb 3 maanden geleden mijn 2 kanaals dual en 3 kanaal triple verkocht en een 3 kanaals dual weer gekocht maar van alle rectifiers (ik heb ook de single, rectoverb en tremoverb gehad) vind ik de 3 kanaals triple t beste klinken....

Vind je dan niet dat de rectifiers zo'n irritand fuzzy distortion geluid krijgen op het lead kanaal als je er een stevige hoeveelheid gain ingooit?

Ik vind de oude Dual's beter, ook meer ballen dan de nieuwe 3 kanaals.

Al heeft een triple natuurl;ijk weer meer ballen dan een dual vanwege zijn ontzettende hoeveelheid vermogen dat voor extra laag zorgt.

Waarom heb je de triple dan eigenlijk weggedaan trouwens?

Misery Signals
14 juni 2007, 11:17
http://i4.ebayimg.com/02/i/000/a0/68/07d8_1.JPG

http://i10.ebayimg.com/03/i/000/a0/68/1138_1.JPG

http://i16.ebayimg.com/01/i/000/a0/68/0a40_1.JPG

Hier een paar foto's van de Recto. Hij gaat normaal vandaag of morgen de post op vanuit Duitsland richting mij...

Wat ik opmerk:
- De kanalen hebben geen clean/pushed of raw/vintage/modern voicing options per kanaal. Is dit normaal bij een tweekanaals? Of enkel bij de pre-500's?
- De preamplampen zijn ook niet shielded dmw zo'n ijzeren kokertje. Gaat dit geen hum of feedback veroorzaken?

MS

Jimwoud
14 juni 2007, 13:55
Hier een paar foto's van de Recto. Hij gaat normaal vandaag of morgen de post op vanuit Duitsland richting mij...

Wat ik opmerk:
- De kanalen hebben geen clean/pushed of raw/vintage/modern voicing options per kanaal. Is dit normaal bij een tweekanaals? Of enkel bij de pre-500's?
- De preamplampen zijn ook niet shielded dmw zo'n ijzeren kokertje. Gaat dit geen hum of feedback veroorzaken?

MS
Wat vaag van die schakelaars, heb laatst op een single recto gespeeld en die had wel van die voicings en die was ook 2-kanaals. Ik zou nog even wat plaatsjes op internet zoeken.

AART
14 juni 2007, 14:40
Wat vaag van die schakelaars, heb laatst op een single recto gespeeld en die had wel van die voicings en die was ook 2-kanaals. Ik zou nog even wat plaatsjes op internet zoeken.

Single recto's zijn altijd 2 kanaals, ook de serie 2 singles.

Het is normaal dat een dual Dual geen vocing switches heeft. Maar als het goed is moet ie zonder prima klinken, je koopt toch geen rectifier voor de vintage mode...

Ik hoop dat ie je bevalt. :)

Misery Signals
26 juni 2007, 15:21
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/mesa.jpg

casper innosence
26 juni 2007, 15:35
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/mesa.jpg

vet, vertel meer....

Misery Signals
26 juni 2007, 15:45
klinkt zoals ik hoopte, minder bzz higain dan de driekanaals (niet dat dat erg is), en veel vuiler van geluid. dit is gewoonweg een superamp, niet veel meer over te zeggen... clean is wel niet zo goed als de driekanaals...

casper innosence
26 juni 2007, 15:50
klinkt zoals ik hoopte, minder bzz higain dan de driekanaals (niet dat dat erg is), en veel vuiler van geluid. dit is gewoonweg een superamp, niet veel meer over te zeggen... clean is wel niet zo goed als de driekanaals...

Clean heb je ook niet nodig...heheh, ben wel errug benieuwd hoe ie dan klinkt. Zou ehm graag naast de 3 kanaals horen.

andoni
26 juni 2007, 16:08
...je koopt toch geen rectifier voor de vintage mode...

Ik wel. Vind de Vintage mode met iets meer gain beter klinken dan de modern mode met minder gain. Klinkt warmer en minder scherp in het hoog.

AART
26 juni 2007, 17:53
Ik wel. Vind de Vintage mode met iets meer gain beter klinken dan de modern mode met minder gain. Klinkt warmer en minder scherp in het hoog.

Tsja, voor mij is de modern mode de enige sound waar ik het ding voor zou kopen ;) ieder zijn ding he..

andoni
26 juni 2007, 19:10
Tsja, voor mij is de modern mode de enige sound waar ik het ding voor zou kopen ;) ieder zijn ding he..
Misschien als mijn exemplaar binnen enkele dagen binnen is en ik tijd heb gehad om te tweaken ik mijn mening moet herzien :)