PDA

View Full Version : nieuwe prs!



Orpheo
11 juni 2007, 23:45
Ik heb sinds vandaag een nieuwe PRS erbij! ik zocht al langer zoiets als dit, het is geworden:

de prs swamp ash special 20th anniversary. compleet met mccarty pickups (en een seymour duncan) en t vogeltjesbehang! ik heb 'm pas net kunnen testen, maar ik vind m geweldig spelen, ziet er ook cool uit, en klinkt superveelzijdig! van cleane stratlicks, tot dikke les paul (like) sound. het strat-deel, daar moet nog wel wat aan gebeuren. maar die mods zien jullie later wel :)

minoin
11 juni 2007, 23:48
Damn, die Swamp Ash PRS'en zijn mooi!!! Gefeliciteerd ermee!
Nou, opschieten met die foto's :D

Chris Winsemius
11 juni 2007, 23:48
Gefeli!

Foto's! :)

Orpheo
11 juni 2007, 23:50
jaja die komen eraan :-P

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/776f_3-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/86d0_3.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/73f1_3-1.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/7f79_3-1.jpg

Orpheo
11 juni 2007, 23:51
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/7b26_3.jpg

hier zie je heeeeel licht op de trussrod '20th'.

Orpheo
11 juni 2007, 23:52
oh ja, ik heb nog geen tijd gehad voor goeie foto's, dus dit zijn de foto's van de verkoper :)

minoin
11 juni 2007, 23:56
Damn, wat een schoonheid..

Orpheo
12 juni 2007, 00:06
ik heb even gekeken naar hoe ik 't kan bedraden als EN een les paul En een strat. een 5 weg schakelaar gaat er morgen ingezet worden met de volgende opties dan.

push pull laag:
1: brug hum
2: brughum + mid
3: mid
4: mid+hals
5:hals

push pull hoog:
1: brug hum
2: brughum + mid
3: mid+brug
4: mid+hals+brug
5:hals+brug

(alleen dus extra brug aan wanneer ik wil)

met de toggle de andere kant op is het exact hetzelfde, alleen dan de brug hum en hals hum gesplit. ik heb dan dus 16 schakelmogelijkheden, zover ik 't zo snel zie.

Orpheo
12 juni 2007, 00:10
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09610.jpg

even een vergelijk tussen de PRS en de warmoth hals. de prs is trouwens de fat wide hals. de warmoth de boatneck (van V shape naar D shape, en waanzinnig dik, en waanzinnig lekker!).

Yamhammer_71
12 juni 2007, 00:11
Een van de mooiste PRS'en die ik ooit heb gezien, damn:eek:

Ruilen tegen mn Gibbie LP Standard? :p
Nee, is een geintje, maar die PRS zal wel verschrikkelijk goed klinken. Die dingen spelen over het algemeen ook heel goed, lekker licht en heel goed afgewerkt.

Gitaro
12 juni 2007, 00:12
He shoots, he scores! Mooie plank weer Orph

Orpheo
12 juni 2007, 00:18
thnx guys :D

maar t kan nog zieker; ik krijg voor mn verjaardag een nieuwe gitaar :chicken: nee niet deze, maar eentje die NOG toffer is! ga ik morgen ophalen, met de bijbehorende foto's. morgen komt er een leuke familiefoto denk ik....

rickert
12 juni 2007, 00:23
vertel vertel vertel vertel!!!!

Orpheo
12 juni 2007, 00:24
vertel vertel vertel vertel!!!!

nee :D

ik kan wel zeggen dat t geen reguliere gitaar is, en dat ik nog nooit zoeen als deze gehad heb ;)

Chris Winsemius
12 juni 2007, 00:27
nee :D

ik kan wel zeggen dat t geen reguliere gitaar is, en dat ik nog nooit zoeen als deze gehad heb ;)

'n Strat?



GEINTJE!!! :D

Orpheo
12 juni 2007, 00:35
'n Strat?



GEINTJE!!! :D

heb ik gehad hoor :) ik heb er zelfs 4 gehad ;) maar nee, die word t niet :D maar je zit warm!!

Chris Winsemius
12 juni 2007, 00:38
heb ik gehad hoor :) ik heb er zelfs 4 gehad ;) maar nee, die word t niet :D maar je zit warm!!

Ik ga het proberen: de eerste/enige Fender die LP-fans willen: Telecaster...

Orpheo
12 juni 2007, 00:40
Ik ga het proberen: de eerste/enige Fender die LP-fans willen: Telecaster...

wacht, ik PM je effe ;) dan weet je t :D (waarom de voorkeursbehandeling? hij heeft mijn favo amp gebouwd :D ;) )

rickert
12 juni 2007, 00:43
wacht, ik PM je effe ;) dan weet je t :D (waarom de voorkeursbehandeling? hij heeft mijn favo amp gebouwd :D ;) )

Goddamn!!!

Een Jazzmaster ofzo???

Of zo'n Reverend?

Orpheo
12 juni 2007, 00:57
Goddamn!!!

Een Jazzmaster ofzo???

Of zo'n Reverend?

nee :D chris was er heel dicht bij. ok , nog een tip. het is een kruising tussen wat chris postte, en wat jou lievelingsgitaar is ;)

Chris Winsemius
12 juni 2007, 01:05
Ik weet het!!! :D

Orpheo, ik zal straks of morgen je PB beantwoorden, heb nog leuk nieuws/etc.

rickert
12 juni 2007, 01:33
nee :D chris was er heel dicht bij. ok , nog een tip. het is een kruising tussen wat chris postte, en wat jou lievelingsgitaar is ;)

Kruising tussen een Fender en Gretsch :nervous: ????

http://www.xs4all.nl/~msengers/gallery/gt001_big.jpg

DIE?!?!?!?!?

Pepe
12 juni 2007, 02:25
melancon?



http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/melancon/img/Cajun-gentleman.jpg

Koll?

http://www.kollguitars.com/upload_images/1113384008.jpg

of gewoon een ordinaire telesonic..

http://www.zen-pharaohs.com/guitars/Fender/images/ts_front.jpg

Chris Winsemius
12 juni 2007, 02:33
wacht, ik PM je effe ;) dan weet je t :D (waarom de voorkeursbehandeling? hij heeft mijn favo amp gebouwd :D ;) )

U streelt mijn ego!

Maar/en complimetjes voor de laatste 2 posts: die komen behoorlijk dicht in de buurt van Orpheo's kado...

Rinze
12 juni 2007, 06:32
Mooie PRS, Orpheo, maar ist niet wat zonde om er een 5wegschakelaar in te zetten? Jij komt ook niet echt geld tekort voor gitaren ofwel (jaloers), beroof je oude dametjes of iets dergelijks? Damn.

grayfink
12 juni 2007, 06:42
Mooi man! Vooral die maple neck spreekt mij aan, paar betere elementen er in en dan kun je er weken plezier aan beleven :D

1959SLP
12 juni 2007, 06:51
Gaaf ding man! Proficiat!

Harm
12 juni 2007, 07:20
Super mooie Swamp Ash! Mooie dikke nek ook!

Hoe bevallen de elementen en de geluiden eruit? Volgens mij is dit een zwaar onderschatte prs....

Harm

fred dons
12 juni 2007, 07:39
[QUOTE=Rinze]Mooie PRS, Orpheo, maar ist niet wat zonde om er een 5wegschakelaar in te zetten? QUOTE]

Ik heb in mijn Swampash ook een 5 way switch gezet en PRS zet op de huidige modellen (2006-2007 modellen) ook een 5 way switch, hierdoor heb ik op mijn SAS een meer "fenderachtig" geluid dan op mijn fenders (serieus), met de 3 way en de push pull kom je er al in de buurt maar met de 5 way gaat hij dus echt van les paul romig naar fender glasachtig

en ik weet lekker wat voor gitaar Orpheo gaat halen :p

almarvk
12 juni 2007, 07:51
Het is dat het een PRS is, maar ik vind 'm niet mooi.

Wel feli met je aankoop! :) Hoelang blijft deze PRS?? ;)

Veekeren
12 juni 2007, 09:19
Vind em ook niet zo mooi. Hij geeft mij niet de "PRS vibe" zeg maar. Al geloof ik wel dat ie lekker speelt als alle PRS-en, en waarschijnlijk nog een stukje wendbaarder is ook. Iig gefeliciteerd!

Orpheo
12 juni 2007, 09:37
melancon?



http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/melancon/img/Cajun-gentleman.jpg


poeh, deze komt wel heel erg dicht in de buurt! maar tis'm niet :D de mijne word leuker

@ fred: de 5 weg zit er nog niet in, ga ik doen.

@ grayfink: de pickups vind ik echt niet verkeerd hoor! ik vind'm heel lekker klinken. het schema zoals 't nu bedraad is, vind ik zinloos.ik heb op n gegeven moment 4 spoelen tegelijk aan, nja,dat klinkt niet.

ik weet dat ie niet echt een prs uitstraling heeft, zoals we gewend zijn. geen flashy top ofzo. maar de rest is echt wel PRS; bruikbare sounds, toffe, simpele inleg, gewoon een racepaard!

nee, ik overval niet iedere week een vrouwtje, ik werk gewoon (te) veel, en heb weinig onkosten.

deze blijft wel lang denk ik hoor ;) Ik heb onlangs besloten dat ik gewoon geen gitaren meer in de verkoop doe :)

prsguy
12 juni 2007, 09:53
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ! Heel erg gaaf....

Gokje voor de nieuwe : Nik Huber Dolphin ?

Veekeren
12 juni 2007, 10:02
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ! Heel erg gaaf....

Gokje voor de nieuwe : Nik Huber Dolphin ?

Dolphin? In hoeverre komt die in de buurt bij wat Orpheo eerder kwalificeerde als gitaren die in de buurt komen?

Orpheo
12 juni 2007, 10:03
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ! Heel erg gaaf....

Gokje voor de nieuwe : Nik Huber Dolphin ?

oh nee, nee, absoluut niet ;) maar jullie zien t vanavond wel :D

Dweezman
12 juni 2007, 10:03
ik ben gewoon vies jaloers, geef het gewoon toe.


héél benieuwd naar je verjaardagsaxe!

steph
12 juni 2007, 10:12
Nou, ik begin toch ook wel wat jaloers te worden!

Tho
12 juni 2007, 10:19
Orpheo ik ben echt een fan van je collectie, maar je koopt zo'n beetje elke 2 weken een nieuwe, en dure gitaar! Mijn vraag is, en ik wil niet bitchen, kan je eigenlijk een beetje spelen?

InternEd
12 juni 2007, 10:26
Dat vind ik nou een pracht PRS. Niet zo'n overdreven top. Prachtig!

Orpheo
12 juni 2007, 10:28
Orpheo ik ben echt een fan van je collectie, maar je koopt zo'n beetje elke 2 weken een nieuwe, en dure gitaar! Mijn vraag is, en ik wil niet bitchen, kan je eigenlijk een beetje spelen?

het schijnt van wel, ikzelf vind 't verschrikkelijk. ik heb daarnaast liever een gitaar in m'n kamer dan een schilderij aan de muur ofzo...

maar er zit een reden achter waarom ik ze nu koop: over een paar jaar, als ik op mezelf woon, heb ik niet meer het geld ervoor, en nu nog wel. dus waarom nu zuipen en feesten, als ik gitaren kan kopen? en elke 2 weken is 't niet hoor ;) elke 2 maanden eerder.

t lijkt heel veel, afgelopen 2 maanden, maar niet vergeten: die warmoth was al eerder betaald, en ik heb een hoop ingeruild (een LP custom en een parker; dat leverde de LP faded, bfg en de sg op). en nu natuurlijk jarig (nja,over anderhalve week) dus vandaag de gitaar die ik vanavond laat zien, en deze (is gedeeltelijk verjaardagscadeau en grotendeels zelf bijbelapt).

Tho
12 juni 2007, 10:30
het schijnt van wel, ikzelf vind 't verschrikkelijk. ik heb daarnaast liever een gitaar in m'n kamer dan een schilderij aan de muur ofzo...

maar er zit een reden achter waarom ik ze nu koop: over een paar jaar, als ik op mezelf woon, heb ik niet meer het geld ervoor, en nu nog wel. dus waarom nu zuipen en feesten, als ik gitaren kan kopen? en elke 2 weken is 't niet hoor ;) elke 2 maanden eerder.

t lijkt heel veel, afgelopen 2 maanden, maar niet vergeten: die warmoth was al eerder betaald, en ik heb een hoop ingeruild (een LP custom en een parker; dat leverde de LP faded, bfg en de sg op). en nu natuurlijk jarig (nja,over anderhalve week) dus vandaag de gitaar die ik vanavond laat zien, en deze (is gedeeltelijk verjaardagscadeau en grotendeels zelf bijbelapt).

I couldn't agree more!

Orpheo
12 juni 2007, 10:35
heren, tussen 2 haakjes: ik heb foto's van de hele set (minus de gitaar van vandaag en de faded die bij fred is voor herlak). moet ik ze posten?

provisus
12 juni 2007, 10:35
het schijnt van wel, ikzelf vind 't verschrikkelijk. ik heb daarnaast liever een gitaar in m'n kamer dan een schilderij aan de muur ofzo...

maar er zit een reden achter waarom ik ze nu koop: over een paar jaar, als ik op mezelf woon, heb ik niet meer het geld ervoor, en nu nog wel. dus waarom nu zuipen en feesten, als ik gitaren kan kopen? en elke 2 weken is 't niet hoor ;) elke 2 maanden eerder.

t lijkt heel veel, afgelopen 2 maanden, maar niet vergeten: die warmoth was al eerder betaald, en ik heb een hoop ingeruild (een LP custom en een parker; dat leverde de LP faded, bfg en de sg op). en nu natuurlijk jarig (nja,over anderhalve week) dus vandaag de gitaar die ik vanavond laat zien, en deze (is gedeeltelijk verjaardagscadeau en grotendeels zelf bijbelapt).

Ben ik ook mee eens, ik ben zelf 19 heb nu al een HOOK amp +reverb roommate in effectloop met een Bogner 2 x 12 Cab met een Gibson les paul. Maar ook echt alles heb ik zelf betaald en zelf voor gewerkt, en netzoals Orpheo heb ik geen vaste kosten.

dimitri
12 juni 2007, 10:38
Natuurlijk orpheo,
Die familiefoto willen we natuurlijk allemaal zien :-)

G.G.
12 juni 2007, 10:40
Gokje: Orpheo krijgt een telecaster deluxe

prsguy
12 juni 2007, 10:42
Ik gok opnieuw : G&L ASAT THINLINE !

En ja, kom maar op met die foto.

Tho
12 juni 2007, 10:42
heren, tussen 2 haakjes: ik heb foto's van de hele set (minus de gitaar van vandaag en de faded die bij fred is voor herlak). moet ik ze posten?

gaarne! :cheerup:

Orpheo
12 juni 2007, 10:49
Gokje: Orpheo krijgt een telecaster deluxe

bijnaaa.......

Orpheo
12 juni 2007, 10:51
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09611.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09613.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09615.jpg

er missen er dus nog 2. zodra die binnen zijn maak ik er weer eentje.

Tho
12 juni 2007, 10:53
Nou Orph bij mij sta je in de top 5 mooiste collecties van het forum! Wel onder Gerrekat natuurlijk :D

Veekeren
12 juni 2007, 10:55
Ja toch een lekker collectie hoor. Alleen jammer van je camera, volgens mij doet je fototoestel je collectie geen recht ;)

Orpheo
12 juni 2007, 10:57
ik heb de camera van m'n mobiel gebruikt, 2 megapixel. m'n zus heeft een fijne camera, maar ja, die is niet thuis, en ik verdom 't om zomaar haar camera te pakken om foto's te maken van m'n gitaren. vind ik wel zo netjes :) :chicken: (heb ik eindelijk eens geen ruzie met zus, ga ik 't kweken door d'r camera te pakken; no way :D )

Kim Wilson
12 juni 2007, 10:58
Misschien eens eentje zelf aanschaffen voor een honderd of twee. ;)

Blend
12 juni 2007, 11:02
Mooie collectie man! Maarreh, geen akoestische bakken/basgitaren? 't lijkt me dat je hier niet zo heel breed mee bent. maar goed, dat is natuurlijk jouw keus :)

Tho
12 juni 2007, 11:04
Mooie collectie man! Maarreh, geen akoestische bakken/basgitaren? 't lijkt me dat je hier niet zo heel breed mee bent. maar goed, dat is natuurlijk jouw keus :)

Orpheo is nogal een LP fanaat ;) Ik snap het wel, ze zijn heel veelzijdig. Toch zou ik, ookal speel ik elektrisch, niet zonder mijn akoest kunnen

Aron Maiden
12 juni 2007, 11:06
Jezus wat een vette set joh! vooral die gibsons van je! echt te gek!:)

Kim Wilson
12 juni 2007, 11:09
Orpheo is nogal een LP fanaat ;) Ik snap het wel, ze zijn heel veelzijdig. Toch zou ik, ookal speel ik elektrisch, niet zonder mijn akoest kunnen
Ik vind het ook een bijzonder mooie collectie! Ik zou persoonlijk echter ook voor meer diversiteit hebben gekozen. Een akoestische, een Strat, een Tele. Ik zie alleen maar humbuckers. Prima als het jouw ding is, maar het is mij te beperkt.

Maar nogmaals, respect voor de collectie!

Blend
12 juni 2007, 11:11
ideaal is: 2 basgitaren, 4 akoestische gitaren, 2 elektrische (of zoiets), ik zou er gek van worden dat ik alleen maar zulke gitaren had. :chicken: maar goed, ik ben er tóch jaloers op je Gibson LP en je PRS!:)

Orpheo
12 juni 2007, 11:17
k heb een akoest, maar die is niet de moeite waard van vermelden :D ooit, als ik alle electrische heb die ik wil, komt er nog wel n leuke akoestische bij (gibson steelstring waarschijnlijk). maar die is meer voor m'n vriendin dan voor mij ghehe

de prs heb ik gekozen om mijn 'single coil needs' te dekken. kijk maar naar wat fred dons zei; gesplit, en met een 5 weg is 't meer een strat dan n strat zelf. maar goed, de set is ook nog niet af ;) er komt eind van t jaar alsnog een wamroth bij (de warmoth 2 en 3 gingen in de ijskast voor deze prs) en die krijgt wel singlecoils.


maar ey; jullie weten nog niet wat er vanavond komt :D

over de basgitaar: ik vind bassen niet leuk :chicken:.

duckman
12 juni 2007, 12:43
Mooie collectie Orpheo!

Vind het altijd leuk om je nieuwe aanwinsten te bewonderen, ik ben zelf nog te lui om alles te fotograferen, maar we hebben veel overeenkomsten qua smaak van gitaren :rockon:

cheers,
Arjan

Berger
12 juni 2007, 16:20
@ Orpheo

Hoe is die Wide-Fat neck vergeleken met een gibson 50's rounded, zo een ES335 neck, en een SG standard rounded?

Al eens getest?

robert-gitarist
12 juni 2007, 16:23
Sjees, en hoe lang blifjt deze nou weer? :D

Anyway gefeliciteerd ermee. Mooi ding

marc_o
12 juni 2007, 16:40
Ik kan echt voor een groot deel mee in je collectie qua smaak, maar van de weinige PRS-en die ik echt vreselijk vind, is juist die van jouw met stip op 1 binnengekomen. De klank zal wel dik in orde zijn, en daar gaat het om.

dimitri
12 juni 2007, 21:07
Hoe zit het met die nieuwe axe????

GibsonDC
12 juni 2007, 23:06
dubbele post.

GibsonDC
12 juni 2007, 23:06
Hoe zit het met die nieuwe axe????
Inderdaad:)

Yamhammer_71
12 juni 2007, 23:39
Ja, hoe is het met je nieuwe axe? :D

ff vraagje btw: hoeveel gitaren heb nou eigenlijk?

Chris Winsemius
13 juni 2007, 00:19
Nieuwe axe Orpheo (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93212)

Anders Destium
13 juni 2007, 19:04
Gefeliciteerd ermee!