PDA

View Full Version : draadloos gitaarspelen



marlies_d
11 juni 2007, 22:27
hoiz

in mijn vorige bericht ben ik er nie echt wijzer op geworden
door dat je op mijn taal zat te zagen
ik doe mijn best om in het mooi AN te typen :p

hebben jullie tips om een draadloos toestel te kopen?
wa zijn goede merken?
kostprijs?

grtz marlies

Dribbel_
11 juni 2007, 22:44
Ligt er denk ik meer aan hoeveel jij wil uitgeven he :chicken:

Maar hij is waarschijnlijk ook dicht omdat er al tig topics over zijn, vandaar ook die mooie knop bovenaan "Zoeken" :chicken:

grayfink
11 juni 2007, 22:54
Een aardig hobbysetje heb je voor 100€ (van o.a. Samson geloof ik). Een echt goede kost meer, deze bijvoorbeeld: http://www.feedback.nl/?id=55&b=121046042 Maar zelfs de allerduurste zender/ontvanger heeft enig kwaliteitsverlies, een goede gitaarkabel zal altijd beter zijn.

Nocki
11 juni 2007, 23:13
Ik moest natuurlijk even zoeken naar je vorige post om te kijken waar een ieder over viel. en terecht.

Waarschijnllijk heb je draadloos internet en daarom zijn de woorden niet af.

Draadloos is geweldig. maar idd wel belangrijk als je het doet dat je dan investeerd in iets goeds. steeds een wegvallen signaal is niet leuk...
Ikzelf speel al jaren op een samson series one wireless. niet de beste maar voor mij nog steeds interesant!

succes en wijzig je taalgebruik als je graag geholpen wilt worden!
ik weet zeker dat je post open blijven als je netjes schrijft en duidelijk bent...

Saf
11 juni 2007, 23:27
heb de samson airline zender van de laatste serie. en die vind ik echt te gek. Zeker omdat je geen beltback hebt maar de zender gewoon in de plug zelf zit.

heb er zo'n 100 optredens mee gedaan en nooit probleme nmee gehad we spelen met drie man in de band met zo'n ding en dat bevalt prima.

Ik dacht dat tie 275 kostte ofzo

Noid
11 juni 2007, 23:43
Die Sennheiser set uit die link naar Feedback is goed. Leuk dat hierboven een goede review van Samson staat. Een aantal jaar geleden had een gitarist in een band waarin ik speelde er 2 en die konden hem (en mij) niet bekoren (relatief veel signaalverlies en interverenties als je er 2 tegelijk gebruikt), die sets zijn ook snel weer terug gegaan. Daarnaast ken ik een basist die zo'n Samson set heeft. Daar valt op dat het geluid van de bas waarneembaar vlakker is via die set. Zelf gebruik is al -tig jaren een setje van Nady, daar ben ik tevreden over. Soms kom je die setjes niet te duur wel eens 2e hands tegen.

Zoals al eerder gezegd: er is altijd wel iets signaalverlies met een draadloos systeem. Daarnaast zit je met het feit dat er altijd batterijen in de zender moeten, wat extra kosten met zich mee brengt.

Probeer de zoekfuncties eens, dan zul je nog veel meer info over draadloos spelen vinden.

Magic Bean
12 juni 2007, 19:25
Ik heb een setje van Fame (huismerk van Musicstore in Keulen)
Typenr: MSW-301G.
Doet het prima! Geeft je een hoop vrijheid op het podium en signaalverlies valt mee...

Kaïn
12 juni 2007, 20:08
Voor 250 heb ik een set van Sennheiser gevonden. Speel ik nu een tijdje mee en ik moet zeggen dat dat gewoon perfect is voor live. Goede kwalliteit voor niet al te veel geld.

jorrit
12 juni 2007, 20:45
marlies je hebt PM

marlies_d
12 juni 2007, 21:18
marlies je hebt PM
PM???
wat is dat :s

InternEd
12 juni 2007, 22:33
Kijk bovenin bij 'Gebruiker CP' en dan links prive berichten.

Saf
13 juni 2007, 07:04
Die samson Airline van een paar jaar geleden. Werkte met laag ferquenties en die nieuwe met hoog ferquenties net zoals sennheiser. (sennheiser patent hierop is vorig jaar afgelopen) die oudere serie heb ik toen niet gekocht vanwege signaal verlies en storingen. Die nieuwe serei vind ik echt een stuk beter. Merk zelf weinig verschil met de sennheiser van onze gitarist.

Wat ik het aller grootste voordeel vind is dat je geen beltpack meer hebt maar dat je plug ook meteen je zender is. Dat vind ik echt heerlijk zo'n beltpack vind ik ook nog kut.

ben vanhoof
13 juni 2007, 10:12
Werken die 'goedkopere' dingen (onder de 250€) niet allemaal met batterijen? Of zijn er ook modellen die een oplaadbare litium ion batterij of iets in die aard hebben?

steph
13 juni 2007, 10:21
Geweldig, gitaarland!

je hebt gitaarkabels die een stuk duurder zijn dan draadloos!