PDA

View Full Version : Koch?



Sammislav
11 juni 2007, 22:19
Heeft iemand hier ervaren met een Koch (Tube)amp?
heb er al goede dingen over gelezen maar nog niets gehoord in feite
Ze zijn wel vrij prijzig voor een eerder "onbekend" merk

Bl44t44p
11 juni 2007, 22:50
Onbekend? Onder welke steen kom jij vandaan? ;)

En er zijn talloze topics op dit forum over Koch versterkers... zoeken! :)

skabouter
11 juni 2007, 23:12
komkom, ff inlezen ja. en toch maar mijn antwoord. koch maakt goeie amps, allemaal A kwaliteit, zit je altijd goed mee, en is meer een kwestie van smaak! er zijn natuurlijk altijd andere en betere (en duurdere) amps, hangt van je budget en je smaak af!

btw, koch maakt toch alleen maar tube-amps? ken geen ss-bakken van ze.......

stevie_vp
11 juni 2007, 23:14
inderdaad.. dit merk is al lang een zeer gerespecteerd merk.
Als je een beetje wil investeren in je setup zou ik zeker doorsparen
en kijken naar een koch, ik heb zelf de powertone II en zou nooit meer een ander willen. Heerlijke clean, mooie bruine blues crunch tot slag rock. En vette scheur.. en vergeet ook de mooie spring reverb niet!
succes!
/
s

Nocki
11 juni 2007, 23:16
Kocht is idd een gerenomeerd nederlands merk. Ome Dolf heeft zelfs al mogen leveren aan onze ome Carlos Santana die er enthousiast over was...

tis een amp met een heel eigen geluid en betaalbaar omdat ie in de buurt gemaakt wordt. net als ENGL. in de states is het waarschijnlijk boutique omdat ze daar moeten invoeren :)

stevie_vp
11 juni 2007, 23:20
in de states is het inderdaad flink prijzig. Heb revieuws gelezen van amerikanen die er helemaal leip van waren. Dit was de ultieme amp.
Dat heb je al snel als er moeilijk aan te komen is hehe... heineken is daar ook hard de shit en tievus duur. terwijl de meeste nederlanders het maar een gewoon biertje vinden ;)
(dat betekent niet dat koch zomaar een amps is)

Yamhammer_71
11 juni 2007, 23:41
Ik ga binnenkort ook een Koch checken!
Morgen nog ff naar muziekzaak om met mn Gibson over een nieuwe Vox AC50 te spelen...ben benieuwd of het goed gaat klinken. De LP-kopie die ik een maand geleden door dezelfde Vox heb getest klonk er wel goed door, dus hopelijk kan ik mn eigen LP eindelijk eens fatsoenlijk bewonderen door een goede buizenamp...ben momenteel niet tevreden over het geluid door alle transistor-bakken.

Vandaag weer gerepeteerd en ik moet zeggen: wat een bagger-geluid heeft die Randall versterker zeg....Randall RG 75 geloof ik. Clean klinkt ie op zich wel aardig (strak, vol), maar weinig definitie en sprankeling...heel dof. De distortion valt niet eens fatsoenlijk te equalizen, want je blijft met de Randall een droog poepgeluid hebben zonder sustain.....wat dat betreft ben ik veeeeel meer tevreden met de Laney (maar is ook transistor).
Ik laat wel weten of de Vox AC50 me is bevallen met mn eigen LP!

matty
12 juni 2007, 11:21
in de states is het inderdaad flink prijzig. Heb revieuws gelezen van amerikanen die er helemaal leip van waren. Dit was de ultieme amp.
Dat heb je al snel als er moeilijk aan te komen is hehe... heineken is daar ook hard de shit en tievus duur. terwijl de meeste nederlanders het maar een gewoon biertje vinden ;)
(dat betekent niet dat koch zomaar een amps is)

wat moet een echte pint bier zoals een Jupiler daar dan niet kosten? :p
de meeste nederlanders vinden heineken maar een gewoon biertje,
de meeste belgen vinden het maar een gewoon glaasje slootwater :dance:

BLOK182
12 juni 2007, 11:59
Terug op Koch: prima spul, al moet de sound je ding zijn. Persoonlijk vind ik de Koch-scheur totaal niet mijn ding. Zelf 2 maanden ter vervanging van mijn Mesaboogie een Twintone gehad, brrr, mocht snel weer weg. Vaker ook andere Koch's gehoord en geprobeerd (van Powertones tot Studiotones), nooit bevallen. Afgelopen vrijdag nog een gitarist gehoord met een Twintone + Gmajor + Pod XT live, hij had een erg lekkere sound, maar gebruikte het clean van de Koch als basis. Daar is weinig mis mee, lekkere clean sound!

Tho
12 juni 2007, 12:16
Dolf Kock is zelfs goed bevriend met meneer Paul Reed Smith, die een custom PRS voor hem heeft gebouwd in ruil voor een Studiotone. Zoals al gevraagd; uit welke grot kom jij?

Koch heeft een goeie naam en terecht

Herman
12 juni 2007, 12:53
inderdaad.. dit merk is al lang een zeer gerespecteerd merk.
Als je een beetje wil investeren in je setup zou ik zeker doorsparen
en kijken naar een koch, ik heb zelf de powertone II en zou nooit meer een ander willen. Heerlijke clean, mooie bruine blues crunch tot slag rock. En vette scheur.. en vergeet ook de mooie spring reverb niet!
succes!
/
s
Zelf heb ik een twintone(I), inderdaad ook een erg goede clean, crunch klinkt ook erg goed (ik heb dan wel geen appart kanaal daarvoor, maar gewoon kanaal 2 met de volume van je gitaar een stukkie dicht) en scheuren kan hij ook meer dan genoeg (voor metal oid zou ik dan wel weer wat anders zoeken, hij heeft wel vrij veel gain, maar het is niet de meest geschikte metal overdrive ben ik bang) maar juist de reverb is iets wat ik iets minder vind van m'n versterker.

the sure thing
12 juni 2007, 12:59
He BLOK182, gelijk heb je: clean blijven ze leuk, maar scheur heb ik nog nooit zelf een lekker geluid mee gekregen. Ik hou ook niet zo van KOCH. Maar: smaken verschillen!

Yamhammer_71
12 juni 2007, 18:54
He BLOK182, gelijk heb je: clean blijven ze leuk, maar scheur heb ik nog nooit zelf een lekker geluid mee gekregen. Ik hou ook niet zo van KOCH. Maar: smaken verschillen!

Wat vind je van Engl versterkers t.o.v Koch?

BLOK182
12 juni 2007, 19:04
Persoonlijk valt Engl bij mij zeer in de smaak en Koch totaal niet. Ken dus ook mensen die dat weer precies andersom hebben, heel subjectief dus. Grolsch vind ik bijvoorbeeld ook totaal niet te zuipen terwijl mensen me van het tegendeel proberen te overtuigen:-)

DeiDRagonas
12 juni 2007, 19:07
Huh? Koch!??
Wat is dat?

Nee man! Behringer moet je kopen!! DAT is pas een bekend merk! Behringer is da bom! +10 voor Behringer!

lol

Yamhammer_71
12 juni 2007, 19:18
Persoonlijk valt Engl bij mij zeer in de smaak en Koch totaal niet. Ken dus ook mensen die dat weer precies andersom hebben, heel subjectief dus. Grolsch vind ik bijvoorbeeld ook totaal niet te zuipen terwijl mensen me van het tegendeel proberen te overtuigen:-)

Ik vind Grolsch ook niet te zuipen btw...

DeiDRagonas
12 juni 2007, 19:24
Leip.... Da's dan weer mijn favo biertje... Ohnee... Na Palm natuurlijk. Hm, over biertjes gesproken... *loopt naar koelkast*

Hm... Maarreh, was dit geen gitaarforum ofzo?
lol

Ik ben trouwens ook niet zo'n Engl fanaat... Ik herken ze direct. Weet niet wat t is.

Tho
12 juni 2007, 19:45
Leip.... Da's dan weer mijn favo biertje... Ohnee... Na Palm natuurlijk. Hm, over biertjes gesproken... *loopt naar koelkast*

Hm... Maarreh, was dit geen gitaarforum ofzo?
lol

Ik ben trouwens ook niet zo'n Engl fanaat... Ik herken ze direct. Weet niet wat t is.

en jij bent onze nieuwe forumjoker?

Neals
12 juni 2007, 19:46
Moet zeggen dat ik Koch steeds beter trek, vooral icm een single coil gitaar is het een erg lekkere combinatie. Sowieso is een amp mijn inziens de factor van je gitaar set-up is waarmee je echt moet leren spelen. En is het zo dat legio amps ook beter met humbuckers klinken zoals bijvoorbeeld Mesa (serieus, met een Tele trek ik een lekkerdere sound uit een Valvestate)

the sure thing
12 juni 2007, 21:32
Tjsa, het blijft subjectief. Ik vind Engl EN Koch niet veel soeps. Er is één versterker van Koch die ik wel super vind, en dat is de 4x10 classic tone. Ik ken overigens maar weinig gitaristen die Koch voor hun studio-albums hebben gebruikt. Blof is er één, de Dijk vroeger ook. Dat was t wel, volgens mij.

BLOK182
13 juni 2007, 00:29
Ik denk dat we wel allemaal kunnen kortsluiten dat Koch EN waar voor het geld biedt EN goed gebouwde, kwalitatief hoogstaande versterkers levert. Of de sound je aanstaat zou je echt moeten gaan testen! Laatse Koch die ik gehoord heb was een studiotone top + bogner 1x12", op papier een vette set maar ik was blij dat ik op mijn National met MI Audio Blues Pro ervoor speelde:-) Puur subjectief natuurlijk, laat dat voorop staan!

stevie_vp
13 juni 2007, 02:19
Tjsa, het blijft subjectief. Ik vind Engl EN Koch niet veel soeps. Er is één versterker van Koch die ik wel super vind, en dat is de 4x10 classic tone. Ik ken overigens maar weinig gitaristen die Koch voor hun studio-albums hebben gebruikt. Blof is er één, de Dijk vroeger ook. Dat was t wel, volgens mij.

hij word best wel gebruikt in studios hoor. Hoor veel verhalen dat hij lekker opneemt.. intwine heeft ze ook trouwens. en absent minded. als je dat kent...