PDA

View Full Version : aankoop nieuwe gitaar.



Darth
11 juni 2007, 20:51
Hallo,

Ik speel nu al zo een jaar gitaar, en kan volgens mij al aardig wat.

Ik heb op dit moment een Squier strat, affinity serie, en vind dat ik wel toe ben aan een nieuwe gitaar. Ik heb al gevraagd aan mijn gitaar leraar of het 'waard' was mijn huidige gitaar te upgraden met wat elementjes, maar hij vond van niet. Hij dacht ik beter kon doorsparen voor een leuke gitaar, en dat dat een leukere upgrade was.

Ik ben opzig wel tevreden met een stratocaster, en vind het geluid ook wel mooi. Vandaar dat ik wat op Marktplaats en gitaarmarkt heb zitten struinen naar wat stratjes, met namen Fender. En ik de gitaren die ik tegen kwam in mijn prijsklasse (zo rond de 400-500euro) waren eignelijk allemaal in Mexico, of een willekeurig aziaatisch land gemaakt, een enkeling in amerika.

Mijn oog was al gevallen op een fender strat uit mexico, voor 400euro, verkoper heeft hem in 2005 gekocht. (geen idee of ik marktplaats links mag posten, ivm de regels enzo.. :roll: ) Er staat voor de rest niet zo veel over de specs, dus ik ik ga sowieso de verkoper nog mailen e.d. voor ik deze ga kopen.. ;)

Nu was mijn vraag, is een Fender strat uit maxico een 'leuke' upgrade voor mij? Zelf dacht ik dat dit best wel een flinke upgrade zou zijn, maar je weet maar nooit ;)

alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik struin nog wel even verder over marktplaats.. :D

cheers,
Darth

Dreamer
11 juni 2007, 21:10
de kwaliteit is wel beter dan de squier (als we algemeen nemen, er kan altijd wel een rotte appel tussen zitten), maar je moet natuurlijk altijd je oren laten beslissen of je het verschil groot genoeg vind om deze aan te kopen.

Maar ik denk wel dat het een mooie upgrade is.
Maar met eventjes door te sparen kan je een 2e handse fender uit amerika kopen.

grtz

(ps.: heb nog niet zoveel gepost, dus shoot me if I'm wrong ;) )

Spitfire
11 juni 2007, 21:57