PDA

View Full Version : aankoop nieuwe gitaar.



Darth
11 juni 2007, 20:51
Hallo,

Ik speel nu al zo een jaar gitaar, en kan volgens mij al aardig wat.

Ik heb op dit moment een Squier strat, affinity serie, en vind dat ik wel toe ben aan een nieuwe gitaar. Ik heb al gevraagd aan mijn gitaar leraar of het 'waard' was mijn huidige gitaar te upgraden met wat elementjes, maar hij vond van niet. Hij dacht ik beter kon doorsparen voor een leuke gitaar, en dat dat een leukere upgrade was.

Ik ben opzig wel tevreden met een stratocaster, en vind het geluid ook wel mooi. Vandaar dat ik wat op Marktplaats en gitaarmarkt heb zitten struinen naar wat stratjes, met namen Fender. En ik de gitaren die ik tegen kwam in mijn prijsklasse (zo rond de 400-500euro) waren eignelijk allemaal in Mexico, of een willekeurig aziaatisch land gemaakt, een enkeling in amerika.

Mijn oog was al gevallen op een fender strat uit mexico, voor 400euro, verkoper heeft hem in 2005 gekocht. (geen idee of ik marktplaats links mag posten, ivm de regels enzo.. :roll: ) Er staat voor de rest niet zo veel over de specs, dus ik ik ga sowieso de verkoper nog mailen e.d. voor ik deze ga kopen.. ;)

Nu was mijn vraag, is een Fender strat uit maxico een 'leuke' upgrade voor mij? Zelf dacht ik dat dit best wel een flinke upgrade zou zijn, maar je weet maar nooit ;)

alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik struin nog wel even verder over marktplaats.. :D

cheers,
Darth

Dreamer
11 juni 2007, 21:10
de kwaliteit is wel beter dan de squier (als we algemeen nemen, er kan altijd wel een rotte appel tussen zitten), maar je moet natuurlijk altijd je oren laten beslissen of je het verschil groot genoeg vind om deze aan te kopen.

Maar ik denk wel dat het een mooie upgrade is.
Maar met eventjes door te sparen kan je een 2e handse fender uit amerika kopen.

grtz

(ps.: heb nog niet zoveel gepost, dus shoot me if I'm wrong ;) )

Spitfire
11 juni 2007, 21:57
En kijk ook zeker eens bij Blade. Voor jou budget kun je zeker een Texas Classic of Texas Standard Pro vinden en misschien zelfs een Texas Vintage. IMHO van een constantere kwaliteit dan Mexicaanse Fenders.

grayfink
11 juni 2007, 22:58
Ja, Blade is zeker goed. Mexicaanse Fenders zit een heleboel verschil in, de "standaard" is doorgaans nogal middelmatig, geen echte upgrade t.o.v. je Squier denk ik. (Met uitzondering van het logo op de headstock :D ).
De Mexicaanse "Classics" zijn doorgaans een stuk beter. Vergeet ook de Japanse Fenders niet, die kun je hier alleen tweedehands krijgen, maar die zijn doorgaans erg goed.

Darth
11 juni 2007, 23:06
hm, zal ik zeker doen!

Ik heb overigens nog nooit van Blade gehoord! Is het het zelfde kwaliteit als maxicaanse/usa fenders? of zelfs beter?

En hoe is de sound? speelbaarheid?

ik ga me er wel wat meer in verdiepen.. ;)

Op marktplaats staan trouwens niet zo veel Blade's

cheers,
Darth

pasqual
11 juni 2007, 23:12
ik heb een japanse fender en ik had daarbij ook nog een mexicaan. de jap is vele malen beter als de mex. vooral qua qualiteits gevoel. maar de mex heeft me wel altijd verrast qua geluid van de elementen. uiteindelijk kies ik toch voor de jap. ik denk dat er menige squier is die niet veel onder doet voor een mex.

groeten Pasqual.

Darth
11 juni 2007, 23:21
Ik dacht dat japanners slechter waren dan mexicanen.. >.< niet dus.. :p

@grayfink: logo's maken mij eignelijk geen donder uit, zolang de gitaar eronder maar goed is.. :D ik wist alleen geen andere merken die eventueel een upgrade voor mij zouden zijn en strats maakt, behalve Fender.

Ik kijk dan nog wel even rond, bedankt voor jullie reacties 8-)

cheers,
Darth

Blend
12 juni 2007, 11:14
London City Spitfires zijn zéker zo goed als 'n mexicaan, en hooguit 250 - 300 euro. Zo hou je nog wat over voor 'n leuke versterker of 'n akoestische bak erbij.

jimihattricks
12 juni 2007, 11:19
mijn eerste 'echte' gitaar was ook een standaard strat (mex)..

ik vond het destijds wel echt een upgrade t.o.v. de Squier, maar achteraf gezien had ik beter voor een 2ehands 60's classic strat kunnen kijken..

vooral de elementen in de standaard fender strats vielen destijds nogal tegen.. (weet niet hoe dat tegenwoordig is)

dus kijk s bij de classic serie! genoeg opties (maar wel iets duurder)..

verder idd London City Spitfire II

Darth
12 juni 2007, 22:48
Zo hou je nog wat over voor 'n leuke versterker of 'n akoestische bak erbij.

Ik heb al een leuke versterker voor in huis ;) (ca 200-250euro) een Fender frontman 15R. Dacht dat het iets van 25watt was, genoeg voor in huis in ieder geval. Ik maak me ouders al gek terwijl die net op 'volume 2' staat.. :D Veder zit er nog reverb op, en uiteraard distorsion (met gain regelaar, en aparte volume knop).

Veder krijg ik nog voor me verjaardag een leuke akoestische gitaar.. ;) ik heb er nu al 1, maar die is echt crap (heeft niet eens een merk).

London city spitfire 2, blade texas classic/standaard, fender 60's classis strat, jap fender strat.. Hier ga ik wel even naar kijken! :D

Darth
12 juni 2007, 23:29
mischien een leuke gevonden, hij is wel wat boven mijn budget, maar dat valt te regelen.. ;)

Een Fender Standard Stratocaster USA uit 1994. Jubileumuitvoering uit 1994. De vraagprijs is 675euro (en verkoper zegt dat het de 'vaste prijs' is.)

Hij is nog in goede en orginele staat, en je krijgt er een koffer (niet orgineel) bij.

Betaal ik hier weinig geld (relatief) voor veel gitaar? of veel geld voor weinig gitaar? :o mij lijkt het een leuke koop! :p

Ik vind de kleur ook erg mooi, Midnight-Wine met witte slagplaat en maple toets :D