PDA

View Full Version : versterker bandje



Dreamer
11 juni 2007, 16:47
Hallo,

deze vraag is al vaak voorbij gekomen, maar door de vele topics kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

ik wil een nieuwe versterker kopen, maar heb een beetje advies nodig.

mijn budget: +/- 450€
stijl:alla three doors down, RHCP, green day, the rasmus, ... dus stevige rock maar ook clean.
ik wil ermee in een bandje spelen, dus moet ook wel genoeg vermogen hebben.

Ik was aan het kijken naar de vox ad50vt en de ad100vt, maar die krengen kosten in mn ogen nogal veel; iemand alternatieven?

grtz

edit: ik moet er ook thuis mee kunnen spelen zonder de buren of ouders de kast in de jagen. (hoofdtelefoon zou heel leuk zijn)

hopelijk is hier een goeie optie voor de vinden

dr.distortion
11 juni 2007, 16:50
Voor in band gebruik zou je de peavey valveking kunnen testen. Een advies: test zelf uit! Jij moet ermee spelen en jij weet wat je zoekt in je geluid naast de bands die je genoemd hebt.

DeiDRagonas
11 juni 2007, 17:56
Nee joh, gewoon een Marshall AVT50x combo gaan halen! Oke, geen volledig buizen, maar de clean is goed (zeker als je met pedaaltjes werkt) en een flinke bak scheur (ook lekkere metal sound) haal je hier zeeeeker uit. Ook rock sounds trekt ie erg goed. Ik vind alleen de crunch iets te zwak.

Zie sig...


grt Roy.

JorikDekkers
11 juni 2007, 18:20
3,2,1, dat is spam

en die ad50vt/ad100vt van vox zijn nogal wat beter dan die marshalls (als je me niet gelooft, gebruik de search of ga testen)

Je zou tweedehands voor een simpel buizencombootje kunnen kijken. Jouw sound ligt waarschijnlijk het dichtst bij marshall (alle bands die je noemde op 3doors down na), dus kijk daar eens naar. Goedkopere marshall-achtigen zijn london city en kitty hawk.

Dreamer
11 juni 2007, 19:14
probleempje met de peavey valveking is dat er geen hoofdtelefoonaansluiting op zit, (srr mijn schuld met de te late edit), maar was anders wel een leuke versterker geweest denk ik.

grtz

BLOK182
11 juni 2007, 19:31
Geloof me, met de hoofdtelefoon-aansluiting doe je weinig, die klinkt op praktisch geen een amp lekker:-) Gewoon zacht spelen is dan een stuk prettiger.

gothax
11 juni 2007, 19:31
wat dacht je van de Peavey Valveking + oefenversterkertje met hoofdtelefoon uitgang? :p wel alles uitproberen voordat je iets koopt natuurlijk!

Dreamer
11 juni 2007, 19:35
kzou die laatste optie wel graag doen, maar mn rekening wilt niet mee :(

helaas, thuis zal het moeten met hoofdtelefoon, niet veel keus (ouders e :razz:)

ps.: ze zegge da buizenversterkers niet echt geweldig klinken op laag niveau? => zever of .. :???: (wnt ze zeggen somszoveel ;))

DeiDRagonas
11 juni 2007, 20:19
3,2,1, dat is spam

en die ad50vt/ad100vt van vox zijn nogal wat beter dan die marshalls (als je me niet gelooft, gebruik de search of ga testen)

Je zou tweedehands voor een simpel buizencombootje kunnen kijken. Jouw sound ligt waarschijnlijk het dichtst bij marshall (alle bands die je noemde op 3doors down na), dus kijk daar eens naar. Goedkopere marshall-achtigen zijn london city en kitty hawk.

*grijnst*
Jep, da's spam... lol.

Maar je hebt wel gelijk. Ik laat me btw nooit overtuigen door welke search functie dan ook... Alleen mn oren kunnen me overtuigen en testen is dan de enige optie. Hoewel die AVT's met wat draaien aan de knoppen echt wel goed zijn, is die Vox serie wel meer waar voor je geld inderdaad.

Grt Roy.

DeiDRagonas
11 juni 2007, 20:21
En dat buizenamps op laag niveau kloten klinken is ZEKER geen "zever" zoals je dat zo mooi zegt. Da's helemaal waar!

Nrrrk
11 juni 2007, 20:40
Mijn buizenbak klinkt anders super op n laag volume. En ja, ook op hoog volume ;)

flyswatter
11 juni 2007, 20:52
Een buizenversterker klinkt clean altijd wel goed, of ie nu luid of stil staat (mijn fender hotrod toch). Maar zodra je wilt scheuren, moet je de volumeknop toch flink opendraaien.
Correct me if I'm wrong.

Dreamer
11 juni 2007, 21:02
Misschien moet ik dan toch meer richting transistor kijken? aangezien ik er meer uurtjes thuis op speel dan in band en het dan toch een gans arsenaal aan tonen beschikbaar moet hebben om te kunnen oefenen.

grtz

(blijkbaar trg bij af, maar alvast bedankt voor de vele reacties)

misschien iemand sugesties voor transistor?

LCH
11 juni 2007, 21:04
Als thuisgebruik een big issue is en, zoals je zelf zegt, je een groot arsenaal aan tonen beschikbaar moet hebben, lijkt me een modeling-versterker niet verkeerd. Vox AD100VT, Line6 Flextone, zoiets. Goed genoeg voor in een band en leuk om thuis mee om te pielen.

Dreamer
11 juni 2007, 21:12
probleem bij vox AD100vt is dat hij +700euro'tjes kost, wat mijn rekening niet toelaat :chicken:

ga eens rondneuzen voor de line6

JorikDekkers
11 juni 2007, 21:22
met een ad50vt ben je ook al een eind hoor. Klinkt thuis super

en als je goede settings gebruikt rockt t ook wel in de repetitieruimte, daar heeft ie ook echt wel genoeg power voor.

dr.distortion
11 juni 2007, 21:24
@TS: laat je niet gek maken door de kreten hier die roepen dat buizenversterkers niet klinken op laag volume...mijn valveking bewijst het tegendeel, en ik weet dat er hier genoeg freaks zitten die een buizencombo of stack hebben die hetzelfde zullen zeggen; alleen, als je het volume omhoog gooit klinkt die nog lekkerder. Snappie?

gothax
11 juni 2007, 21:28
AD100VT 212 kost hier bij de lokale muziekboer toch echt 499, online geloof ik zelfs 449 :rockon:

JorikDekkers
11 juni 2007, 21:30
daar komt nog 50 bij voor een voetswitch en de topicstarter moet sowieso eerst gaan testen... dus dan koopt ie em waarschijnlijk toch in een muziekwinkel, en dan zit je al snel richting de 600 euro nieuw

Dreamer
11 juni 2007, 21:37
Ik heb me gebaseerd op een internetprijs.
Dus het zou kunnen dat er paar dingen niet kloppen.
In elk geval, morgen ga ik de prijs opvragen in de winkel en na de examens grondig testen.

Ps.: weet iemand waar je in Hasselt (belgisch limburg ;)) een winkel hebt waar je veel verschillende versterkers kunt uittesten?

Ps2.: Diegene die ook exames hebben: veel succes!

grtz

BLOK182
11 juni 2007, 21:54
Dat buizenamp klote klinken op laag volume is inderdaad zever. Tuurlijk, op flink volume klinkt het relatief lekkerder en een dikke buizenbak op je slaapkamer wordt misschien niet optimaal benut, maar dat wil niet zeggen dat je met een buizenbak thuis niks kan. Ik heb zelf verschillende combo's en halfstack thuis gebruikt en veel lol van gehad. Mocht je nu weinig optreden/in bandverband spelen, vooral op laag volume bezig zijn en een niet al te grote portemonnee hebben, dan kan ik die Vox-modelingamps ook van harte aanbevelen. Hebben ook nog een leuke zwier aan effecten en verschillende sounds, top om lekker mee aan de slag te gaan.

Dreamer
12 juni 2007, 12:48
Ben de prijs gaan opvragen:
vox ad50vt: 384€
vox ad100vt: 584€

Wat een verschil in prijs :nervous:

@gothax: ik wil wel weten welke winkel 8-) als het niet te ver van hier is dan ga ik hem toch daar halen, koop ik me voor het geld wat ik uitspaar toch iets veel leukers voor dan :dance:

grtz

LCH
12 juni 2007, 13:43
Bij Feedback kost een AD100VT 499 euro en een AD50 kost 329. Wat dat betreft is bijna 600 euro dus behoorlijk aan de prijs. ;)

JorikDekkers
12 juni 2007, 13:45
wat ik al zei: er komt nog 50 euro bovenop voor de voetswitch, die krijg je er niet zo bij namelijk

het verschil tussen 50 en 100 mbt prijs zit in de tweede speaker en de effectsloop. Een ander verschil is dat de 50 closed back is en de 100 open back. Daar zit toch wel duidelijk verschil in qua sound.

Dreamer
12 juni 2007, 14:11
dat word daguitstapje naar feedback 8-)
heb gehoord dat je er veel versterkers kunt uittesten, dus word nog wel leuk ;)

het verschil on closed en open back, is dat niet dat open back helderder klinkt?

ps.: als iemand zin heeft om mee te gaan naar feedback als ik ga (datum moet ik nog zien, maar kunnen we afspreken) je laat maar iets weten ;)

grtz