PDA

View Full Version : powertone II weer kapot???



stevie_vp
11 juni 2007, 16:30
Ik heb laatst mijn powertone II opgehaald na reparatie van mijn
defecte eindtrafo... Toen ik hem aanzette dee hij het weer prima.. maar
na een klein half uurtje viel het volume ineens weer grotendeels weg.
(dit was wel een een relatief warme oefenruimte)
Na een kwartiertje uitstaan dee hij het gelukkig weer normaal. Alleen toen
ik in de achterkant keek zag ik dat een van de 4 eindbuizen zachtjes orange
gloeide terwijl de rest duidelijk feller blauwig gloeide.. Zou het kunnen zijn dat
er simpelweg een eindbuis defect is? En dat ik hem dus gewoon zelf even kan vervangen?
Of is er iets complexers aan de hand en moet ik hem weer laten repareren?
Heb koch ook al n mailtje gestuurd maar nog niks terug..
En kan ik er nu nog of spelen of zouden jullie hem absoluut niet meer aanzetten tot er een nieuwe buis of whatever inzit?

AART
11 juni 2007, 16:39
niet zelf vervangen, moet gebiasd worden.

Kan best zijn dat er een kapot is maar dat is zo niet te zeggen tenzij de buis echt helemaal roodgloeiend is(redplating).

Wacht maar op het antwoord van koch, die kennen die amp het beste.

stevie_vp
11 juni 2007, 16:50
ok thanx.. maar wat is redplating precies dan?

Jimwoud
11 juni 2007, 17:08
Als je er koch buizen in doet hoeft hij niet gebiast te worden dacht ik, maar dan moeten er nu ook al koch buizen in zitten.

stevie_vp
11 juni 2007, 18:00
ja dat dacht ik ook ja... er zitten nu al koch buizen in en dat wil ik ook zo houden dusja... ik vraag t wel ff bij koch voor de zekerheid...

Yamhammer_71
11 juni 2007, 18:14
Nu al problemen mee?! Hoe lang heb je die Koch Powertone? :eek:

stevie_vp
11 juni 2007, 19:23
4 maanden ofzo... idd snel maar waarschijnlijk een eindtrafo die al half defect was toen ie erin werd gezet... daarom heb ik nu waarschijnlijk weer problemen.. omdat me buizen 220v ipv 20v na de trafo kregen ofzo..
ik zie t wel.. breng hem morgen naar koch :)

Yamhammer_71
11 juni 2007, 23:32
4 maanden ofzo... idd snel maar waarschijnlijk een eindtrafo die al half defect was toen ie erin werd gezet... daarom heb ik nu waarschijnlijk weer problemen.. omdat me buizen 220v ipv 20v na de trafo kregen ofzo..
ik zie t wel.. breng hem morgen naar koch :)

Nja, het is in ieder geval fijn dat je een Koch hebt...kun je gewoon direct hier in Nederland zonder problemen na laten kijken door mensen die er verstand van hebben (bij Koch zelf) :)
Is tevens ook een reden dat ik een Koch het meest zie zitten...schijnen heel goed te zijn (vooralsnog een keer testen!) en altijd handig dat het van Nederlandse makelaarij is als je 'buis-problemen' mocht hebben...
Veel succes in ieder geval! :dance:

stevie_vp
12 juni 2007, 00:02
ja man dat is echt geweldig... tis ff 45min rijden maar dan zit je gewoon in de fabriek. En je spreekt de mensen die hem ook hebben gemaakt. Echt een heel groot voordeel. En de service is zooo goed. Kan echt niet beter. Als je de kans hebt moet je echt is een koch proberen.

Yamhammer_71
12 juni 2007, 00:08
ja man dat is echt geweldig... tis ff 45min rijden maar dan zit je gewoon in de fabriek. En je spreekt de mensen die hem ook hebben gemaakt. Echt een heel groot voordeel. En de service is zooo goed. Kan echt niet beter. Als je de kans hebt moet je echt is een koch proberen.

Haha, ja ik kan eigenlijk niet wachten. Morgen ga ik ff de nieuwe Vox AC50 testen met mn eigen gear, kijken of het iets is. Ik ga ook absoluut nog een Koch proberen, maar het probleem is dat ze die hier niet in de buurt hebben. Dat wordt gewoon een middagje Feedback Apeldoorn ofzo :)

cas121
12 juni 2007, 09:24
+1234567890

De service van Koch is idd acht geweldig te noemen, altijd snel reageren op mails met goeie tips.. En meestal kosteloos mn amp nagekeken. Mijn enige probleem was dat als je op een gegeven moment elke maand terugrijdt naar de fariek je een beetje koch moe wordt.. dus ondanks de supersound, koch weg...