PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



guerno
11 juni 2007, 13:11
hallo

ik zoek een gitaar met een all-round sound. Een gitaar die jazz/pop/rock/... aankan.

Ik heb m'n oog laten vallen op

gibson les paul
fender telecaster en stratocaster
yamaha sa2200

Het mag me wel wat kosten, ik studeer gitaar en het moet een gitaar zijn die een hele poos meegaat. Een gitaar die zowel professioneel op podium als in studio klinkt.

vooral over die yamaha heb ik wel wat vragen, wat maakt hem zoveel goedkoper dan de gibson 335? heeft iemand ervaringen met dit instrument? heeft hij enkel een goede jazz-sound of heeft hij wel nog meer kanten?

andere gitaren mag je me altijd aanraden!



bedankt

dano
11 juni 2007, 15:21
wat is de rest van je setup? Watvoor sounds vindt je mooi? Hoe wil je klinken? Wat wil je uitgeven. Je lijstje bevat nogal de nodige appels en peren. Wat meer informatie zou welkom zijn. Wat heb je zelf al uitgetest? Wat vind je mooi?

Maak het wat concreter:) dan krijg je sneller en betere hulp

Nellyrocks
11 juni 2007, 15:35
Ik zou ook eerst lekker een hele dag in een muziekwinkel gaan zitten en alles uitproberen. Er zijn ook wel meer gitaren dan de "big 3" en die yamaha.

Spitfire
11 juni 2007, 15:48
Komt nog bij dat er van de Gibson Les Paul en de Fender Tele- en Stratocaster zoveel modellen zijn dat je niet een als beste kan aanwijzen. Ze beginnen bij de 500 euro en eindigen ver in de duizenden euro's.

ant
11 juni 2007, 16:27
ik zou zelf voor de les paul gaan. een goede allroudn sound hebben ze. maar het is wat jij het best vindt klinken, en voelen

guerno
11 juni 2007, 17:05
Ik zou ook eerst lekker een hele dag in een muziekwinkel gaan zitten en alles uitproberen. Er zijn ook wel meer gitaren dan de "big 3" en die yamaha.
wel, das m'n vraag, welke degelijke gitare zijn er nog? qua prijs mag het wel oplopen tot 2000.

ik vond die gibson's les paul echt lekker klinken maar de studio en faded versie spelen echt slecht, dus dan moet je al voor een classic gaan van minstens 2400 euro.

M'n grootste vraag is eigenlijk wat die yamaha geeft? is het de moeite hem te gaan uittesten?

(en ik ga tuurlijk voor ik koop een heleboel gitaren testen, maar misschien kunnen jullie me zeggen welke modellen ik zeker moet proberen)


wat is de rest van je setup? Watvoor sounds vindt je mooi? Hoe wil je klinken? Wat wil je uitgeven. Je lijstje bevat nogal de nodige appels en peren. Wat meer informatie zou welkom zijn. Wat heb je zelf al uitgetest? Wat vind je mooi?

Maak het wat concreter:) dan krijg je sneller en betere hulp

de rest van m'n setup is een marschal versterker, ik houd van een poppie clean sound. Wanneer je clean lekker zit, klinkt hij meestal goed op effecten ook.

guerno
11 juni 2007, 17:06
Komt nog bij dat er van de Gibson Les Paul en de Fender Tele- en Stratocaster zoveel modellen zijn dat je niet een als beste kan aanwijzen. Ze beginnen bij de 500 euro en eindigen ver in de duizenden euro's.

ohja, misschien voor de duidelijkheid, ik mik op een american standard van beide.

DeiDRagonas
11 juni 2007, 17:35
ik vond die gibson's les paul echt lekker klinken maar de studio en faded versie spelen echt slecht, dus dan moet je al voor een classic gaan van minstens 2400 euro..

Spelen slecht?? Da's toch echt een kwestie van afstellen hoor! Ik ben een echt LP fanaat... Ik zeg dan ook +10 voor een LP!!!

Grt Roy

LP_CL
11 juni 2007, 18:44
In musicstore vind je LP classics voor 2200. Ga anders daar even testen. Anders zou ik je aanraden om een Eric Johnson stratocaster te kopen. Geen enkele standard strat benaderd zijn kwaliteit!

Orpheo
11 juni 2007, 18:53
ik zou gaan voor een PRS swamp ash special. die zie je op ebay voor rond de 1500 euro. ik heb de mijne gekocht voor 1300. de humbuckers gesplit, en voila, je strat sound. humbuckers vol open, en voila, je les paul sound maar dan met n iets knorrender laag ipv grommend, en iets pinniger hoog. ik vind de PRS'en, en met name de mccarty's, singlecut trems en vooral de sas'en waanzinnig veelzijdig. de prs 513 is ook veelzijdig, maar imo veel te duur.


een andere gitaar die goed te doen is, is de godin LGX (zo snel uit mijn hoofd). superfijne cleane sound, en lekker geluid overstuurt, en niet te vergeten: piezo (kan je je electrische gitaar akoestisch mee laten klinken) en synth!

of gewoon de variax ;)

edit: een les paul.... tja, tis natuurlijk de mooiste gitaar ooit gemaakt (imo), maar veelzijdig? ja, met heel veel tweaken :) mijn warmoth is een veelzijdige gitaar; coiltaps, trem, dikke hummies. maar normaal is een LP niet echt veelzijdig als in de zin van 'veel sounds'. wel veelzijdig in de zin van 'veel stijlen'.

thekid
11 juni 2007, 18:58
ne fender strat is ook wel vet.

mag ik vragen waar je gitaar studeert

guerno
12 juni 2007, 18:52
bedankt voor de antwoorden, ik zal er zeker rekening mee houden als ik ga testen, vooral die prs wil ik wel eens proberen. een dagje musicstore wil ik al langer doen, en niet alleen om gitaren te testen ;)


ne fender strat is ook wel vet.

mag ik vragen waar je gitaar studeert

ik ga volgend jaar naar het conservatorium van Gent.