PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



guerno
11 juni 2007, 13:11
hallo

ik zoek een gitaar met een all-round sound. Een gitaar die jazz/pop/rock/... aankan.

Ik heb m'n oog laten vallen op

gibson les paul
fender telecaster en stratocaster
yamaha sa2200

Het mag me wel wat kosten, ik studeer gitaar en het moet een gitaar zijn die een hele poos meegaat. Een gitaar die zowel professioneel op podium als in studio klinkt.

vooral over die yamaha heb ik wel wat vragen, wat maakt hem zoveel goedkoper dan de gibson 335? heeft iemand ervaringen met dit instrument? heeft hij enkel een goede jazz-sound of heeft hij wel nog meer kanten?

andere gitaren mag je me altijd aanraden!



bedankt

dano
11 juni 2007, 15:21
wat is de rest van je setup? Watvoor sounds vindt je mooi? Hoe wil je klinken? Wat wil je uitgeven. Je lijstje bevat nogal de nodige appels en peren. Wat meer informatie zou welkom zijn. Wat heb je zelf al uitgetest? Wat vind je mooi?

Maak het wat concreter:) dan krijg je sneller en betere hulp

Nellyrocks
11 juni 2007, 15:35
Ik zou ook eerst lekker een hele dag in een muziekwinkel gaan zitten en alles uitproberen. Er zijn ook wel meer gitaren dan de "big 3" en die yamaha.

Spitfire
11 juni 2007, 15:48
Komt nog bij dat er van de Gibson Les Paul en de Fender Tele- en Stratocaster zoveel modellen zijn dat je niet een als beste kan aanwijzen. Ze beginnen bij de 500 euro en eindigen ver in de duizenden euro's.

ant
11 juni 2007, 16:27
ik zou zelf voor de les paul gaan. een goede allroudn sound hebben ze. maar het is wat jij het best vindt klinken, en voelen

guerno
11 juni 2007, 17:05
Ik zou ook eerst lekker een hele dag in een muziekwinkel gaan zitten en alles uitproberen. Er zijn ook wel meer gitaren dan de "big 3" en die yamaha.
wel, das m'n vraag, welke degelijke gitare zijn er nog? qua prijs mag het wel oplopen tot 2000.