PDA

View Full Version : oh the drama



bass blom
11 juni 2007, 12:10
http://cgi.ebay.com/Vintage-59-Gibson-Les-Paul-Special-Luthier-Project-NR_W0QQitemZ320125743518QQihZ011QQcategoryZ118992Q QrdZ1QQcmdZViewItem

cas121
11 juni 2007, 12:25
The vintage market value of a ' 59 Les Paul Special is currently around $12,000 to $19,000 (IF IN ORIGINAL CONDITION). It's repaired value could be half (or better) of that!

Amehoela, als je het mij vraagt onherstelbaar en al zou het lukken, daar komt geen waarde meer in...

jasper159
11 juni 2007, 14:59
Jezus :eek:

Rinze
11 juni 2007, 16:57
Wat een grapjas die de headstock en de hals-bodyverbinding zo "gerepareerd" heeft! Ik vond de reparatie van de kop al alles slaan, toen zag ik wat ie bij de halsbevestiging heeft gedaan...:o :nervous: :( :angry:


Die meneer mag van mij een gitaarverbod krijgen.


en wie verft er nou zijn fretboard geel...

bass blom
11 juni 2007, 17:08
onze kruizen zijn zwaar ofzo, we dragen de last gezamelijk, zal de man gedacht hebben? :D

http://i19.ebayimg.com/02/i/000/a4/3b/46b7_12.JPG

BazzzMastah
11 juni 2007, 17:43
hahaha
bod staat op 423 dollar.... zou je hem kopen???
:stop:

Rinze
11 juni 2007, 18:11
onze kruizen zijn zwaar ofzo, we dragen de last gezamelijk, zal de man gedacht hebben? :D

http://i19.ebayimg.com/02/i/000/a4/3b/46b7_12.JPG

Ik had die schroeven onder de beugels nog niet eens gezien :seriousf:

Van de andere kant: over de Les Paul van een van die lui van Lynyrd Skynyrd gaat ook het verhaal dat een roadie na een val (van de gitaar) twee houtschroeven door de scheur in de kop draaide en hij beter klonk dan ooit... :o

Teddy
11 juni 2007, 18:16
Texas chainsaw massacre!!

rinaldo
11 juni 2007, 18:31
deze man komt zeker niet in guitarheaven :angry:

aan het kruis met die man :rockon:

-geert-
11 juni 2007, 19:30
je kan wel een hangslot door die stierenring doen. maar denk niet dat iemand deze zou willen stelen haha.

Wimvdb
11 juni 2007, 19:45
I Wonna Rock !

IKHOUVANGITAREN
11 juni 2007, 20:54
HAHAHAHAHA wat achterlijk dat kan ook echt alleen in amerika gebeuren, ik moest huilen en lachen tegelijk toen ik dit zag\

jammer.

Saf
11 juni 2007, 23:46
tis wel een mooi voorbeeld van huisvlijt. hoe houd ik mijn gitaar bespeelbaar zelf na enkele fikse klappen met spullen die iedereen in de garage heeft liggen.

als ik hem ergens zou tegenkomen voor een zacht prijsje zoui k hem kopen er op spelen zoals hij nu is. Stel je voor dat je beroemd word en je zo'n signature gitaar krijgt als rory, van halen, blackie etc etc. Hoe lachen zou dat zijn. Dat krijgen ze nooit meer na gedaan i nzo'n custom shop.

Maar inderdaad die beste man moet voor eht vuurpeleton dit kan toch echt niet. vooral die hal/body bevestiging slaat alles.

sef

Noid
11 juni 2007, 23:59
Er was een tijd dat dit soort gitaren geen zak waard was. Dus ja, iedere reparatie was te duur, dus knooiden sommige mensen zelf wat aan. Omdat de gitaren niets waard waren werd er ook wel het een en ander "gemodificeerd" (de beatless een 12-snaar? Dan boor ik toch ook gewoon een paar gaten in de kop voor wat extra stemmechanieken). Eigenlijk zie je hetzelfde nu gebeuren: er is een groep op dit forum dat gitaren bewust relic-ed. Die worden over -tig jaren wellicht ook voor gek versleten. Daarnaast zijn er mensen die Gibson elementen vervangen voor burstbuckers en ieder knopje etc op de gitaar veranderen, voor de looks. De tijd zal het leren hoe daar in de toekomst over geoordeeld gaat worden :)

Wat trouwens niet wegneemt dat ook mijn bek los valt van de achterlijke "reparaties". De gitaar is om eerlijk te zijn ook weinig waard, omdat het serienummer etc. half weggeboord zijn. Maar het ding zal wel in handen van Ed Roman vallen, die hem vast "niet vintage correct" opknapt, waarna hij er een achterlijke prijs voor durft te vragen.

MarkF
12 juni 2007, 10:06
Tja, je probeert eens wat en als je heel inventief bent kom je tot deze vreselijke oplossingen. Wat een ramp!!!

Trouwens, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb; gewoon een tuner er bij boren en je hebt een 7 snaar. Euh, moet ik dan ook niet mijn topkam en brug aanpassen?

Ik zeg: op de brandstapel met diegene die dit een gitaar aan doet!

Thunders1988
12 juni 2007, 18:49
Ik zeg: "laat hem die gitaar op vreten!" de ***!

zo n mooie gitaar... mn hartje breekt er van...

Parasite
12 juni 2007, 18:55
Volgens mij heeft die kerel een heel extreme definitie van het woord "relic" (of gewoon het klusvermogen van een mentaal uitgedaagde slijkspringer).

Thunders1988
12 juni 2007, 18:58
het klusvermogen van een holbewonerkleuter. (mooi woordvoorscrabble, niet? holbewonerkleuteroppassersvakbond. nog beter. en we zijn op dreef.)

Parasite
12 juni 2007, 19:05
holbewonerkleuteroppassersvakbondsecretaresseoplei dingsdocent

excuses voor mijn offtopicheid :sssh:

Javaca
12 juni 2007, 19:16
De prijs is echt ver over de top.
Hij is nog wel te repareren, maar vraag me niet hoe veel uren er in komen te zitten.

Parasite
12 juni 2007, 19:21
nou dat lijkt me sterk (als je er althans niet nog allerlei gaten in wilt hebben zitten). Als je ziet wat je allemaal moet vervangen dan kan ik dat helaas geen repareren meer noemen maar gewoon een nieuwe gitaar bouwen.

D3nnis
12 juni 2007, 21:07
Als de snaren nieuw zijn wil ik er wel 5 euro voor geven :-D

Mitchel_12000
12 juni 2007, 22:56
Welke idioot biedt hier nou $.1024,00 voor. Op een rommelmarkt zou ik hem kopen voor 50,00 maar 1024,00 is echt te gek voor woorden. Toen ik de foto's zag dacht ik eerst, die heeft ergens in een kroeg gehangen als muurdecoratie, maar het blijkt dus echt een serieuze reparatie poging te zijn geweest.

GRRRRRRR

SBloke
12 juni 2007, 23:14
ALS het serienummer nog te achterhalen is dan moet hie rnog een aardig plankje van te maken zijn. Met veel geduld en vakmanschap.

Als ik iets van gitaarbouwen zou weten (in praktijk, detheorie vat ik wel) dan zou ik het als een uitdsging zien dit ding zo goed mogelijk op te knappen. En zo te zien aan het bod ben ik niet de enige.

Of misschien is een van de bieders een grote muziekhandel die deze gibson wil hebben om hem te etaleren ofzo.:D

Minda
13 juni 2007, 08:39
Ik vrees dat alles te repareren is, maar dat er weinig origineels van over blijft. Alle gaten, scheuren en deuken moeten worden uitgefreesd en met nieuw hout worden gevuld. Het wordt dan echt een lapjesdeken van houten stukjes, met veel lijmnaden en weinig doorlopende houtnerven. Ergo, hij wordt ongetwijfeld mooier dan hij nu is, maar nooit echt goed. De enige echte methode is om de body en de hals geheel te vervangen, maar dan bouw je dus een nieuwe en hoef je deze niet echt te kopen. De hardware en electronica is nu ook aan te komen, in iedere smaak die je maar wilt.

Ik vind het eeuwig zonde van dit ding, maar ik denk dat'ie of optisch gerestaureerd aan de muur hoort, of in de haard.

B_2_the_a
13 juni 2007, 10:28
las hij nog speelbaar is en soort van klinkt, zou ik hem voor max. 100 euro kopen en gewoon lekker op spelen zoals hij is :D

doet me denken aan dit verhaal:
punk rock bass (http://www.bas-extravaganza.nl/?page=bassen&BassenID=18)

jorrit
13 juni 2007, 13:35
de elementen zullen nog wel waarde hebben toch.. die zijn orrigineel..

gvink
13 juni 2007, 18:42
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm wel erg cool vind! *ducks for cover*

En dat meen ik serieus! Echt waar dus, geen grap.. :)
Alleen ruim $ 1000 ervoor neerleggen gaat me een beetje te ver..

En de 'reparaties' gaan de bespeelbaarheid een beetje in de weg zitten, maar niets waar een beetje gitaar held geen gebruik van kan maken!

Ook wel cool initiatief om gewoon fretjes weg te halen! ;)

Deed me overigens aan deze denken:

http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/5_Gitaren_G05_Metalcaster_5_800x600.jpg


Alleen is deze gespoten... (!!)

daisho
13 juni 2007, 20:32
aahhhhhhhhhrrggg

Saf
13 juni 2007, 22:34
die bas lijkt een beetje op mijn fretloze punkbas. is ooit daareen bevriende bassist van een een irvana coverband in stukken geslagen. Door mij vakkundig (ha ha) weer in elkaar gezet en zeer erg misbruikt. lees met hamers bewerkt in brand gezet etc. Is nog steeds bespeelbaar en het geluid is zelf bruikbaar.

Opzich als je zo'n gitaar op de vlooienmaarkt tegenkwam voor inderdaad max 100 zou ik hem denk ik wel gekocht hebben en zo gelaten gewoon omdat het zo super erg is wat er mee gedaan is.