PDA

View Full Version : welke 7 snaar ?



SDMF_Lispel
11 juni 2007, 11:55
Hi,

sind deze maand ben ik echt beginnen te verdienen, Dus is er weer geld voor een nieuw gitaartje. Ben de laatste tijd aan een 7 snaar aan het denken. alleen nog nooit op gespeeld, dus dat ga ik sowieso eerst nog doen.

Maar ik vroeg me af wat het aanbod was qua 7 snarige gitaren.

Ik weet dat als je 7 snaar zegt vele mensen gelijk Ibanez roepen, maar ik wil verder kijken zijn er andere merken die goede 7 snaren hebben ?

Zelf heb ik 2 Dean's die me erg goed bevallen dus als eerst keek ik zelf bij Dean , maar daar zie ik alleen de EVO in 7 snarige model. Iemand ervaring met dit beestje ?

Zijn dr verder nog bekenden merken/modellen (washburn,LTD,jackson?) die qua prijs tussen de 500-1000 € liggen? 2e hands is zeker ook een optie.

Alvast bedankt,

Cheers

Orpheo
11 juni 2007, 12:06
ik weet dat epi een 7 snaar LP had, en een 7 snaar V. jackson had/heeft ook een 7 snaar (gehad), en esp vast ook wel. BC rich heeft een 7 snaar warlock (gehad?).

dat zijn zo'n beetje wel de gitaren die in jou prijsklasse zitten.

jorrit
11 juni 2007, 12:11
sjah ik zou als ik jou was eerst gaan testen.. het hals profiel is erg belangrijk.
Ik heb een ibanez gehad, dat zijn bij zevensnaren, echt plankjes met een afgeronde zijkant. vind ik persoonlijk niets. Ik heb nu een schecter en die neck is heerlijk, dus eerst maar eens veel halzen gaan bekijken. die epi heeft ook een lekkere hals, vind hm (de gitaar) zelf alleen erg lelijk...:D

SDMF_Lispel
11 juni 2007, 12:41
Bc rich valt vrijwel meteen af, heb niks met het warlock model, enige model wat ik wel wat vind is de virgin, maar ik ga er nog eens naar kijken.

En qua hals, Mijn Deans hebben ook een aardig dikke hals dus daar houd ik wel van / ben ik gewend. Hoe zijn de Jackson halsen ? ibanez dun of "normale dikte ?"

ik ga gewoon nog wat rond koekeloeren en verder zo snel mogelijk wat gitaren te testen.

interessander
11 juni 2007, 12:48
Bc rich valt vrijwel meteen af, heb niks met het warlock model, enige model wat ik wel wat vind is de virgin, maar ik ga er nog eens naar kijken.

En qua hals, Mijn Deans hebben ook een aardig dikke hals dus daar houd ik wel van / ben ik gewend. Hoe zijn de Jackson halsen ? ibanez dun of "normale dikte ?"

ik ga gewoon nog wat rond koekeloeren en verder zo snel mogelijk wat gitaren te testen.

Er staat heel toevallig een 7 snaar virgin op marktplaats..........

SDMF_Lispel
11 juni 2007, 14:06
Ik heb gekeken toch niet wat ik er van verwacht had, qua looks.

Heb eens op de Schecter site gekeken en de C-7/Blackjack/ C-7 hellraiser lijkt me aardig, iemand enige ervaring met deze 2 of één van deze 2 gitaren ?

Heb trouwens geen intresse in een floyd op m'n 7 snaar.

jorrit
11 juni 2007, 20:33
ik heb een c7 elite en er zijn volgens mij een aantal mensen met een c7 hellraiser hier op t forum..

SBloke
11 juni 2007, 20:35
Bo~eL MC-7....

Tho
11 juni 2007, 20:50
jackson heeft de Christian Wolbers sig. 7 snaar. Super vet ding, zelfs een ebben toets ookal komt hij uit japan. Ik weet alleen niet of hij veelzeiding genoeg is voor je

Kaïn
11 juni 2007, 22:02
Bo~eL MC-7....

Kijk Chris hier snapt em. Ik zou echt ens een Bo~el bekijken. Simpelweg de beste value for money.

Raffel
11 juni 2007, 22:17
geen floyd, dan zou ik ook eens naar Schecter kijken. Of de Conklin GT-7 als die nog te krijgen is.

break_of_silence
12 juni 2007, 21:20
LTD Viper 407.

Mat zwart, vaste brug, 2 EMG Humbuckers. :rockon:

Kaïn
12 juni 2007, 21:39
geen floyd, dan zou ik ook eens naar Schecter kijken. Of de Conklin GT-7 als die nog te krijgen is.
Conklin ? Is dat te betalen voor de gewone sterveling?

interessander
12 juni 2007, 21:47
Ik dacht er ook aan, die groove tools waren toen wel betaalbaar ja maar ik zie ze niet mer op de site staan.

SBloke
12 juni 2007, 23:06
Kijk Chris hier snapt em. Ik zou echt ens een Bo~el bekijken. Simpelweg de beste value for money.


Hoe staat het eigenlijk met jouw MC?? Je ging er eentje halen.. and that's the last I heard of it ... and you.....

Raffel
13 juni 2007, 10:37
Conklin ? Is dat te betalen voor de gewone sterveling?

Die GT-7 was ttt iets van 800 dollar als ik me niet vergis. En dan kon je hem nog redelijk gunstig laten importeren ook. Als ie niet meer op de site staat moet je hem denk ik in het 2e hands circuit gaan zoeken en dan zit je al gauw in het buitenland.

skabouter
13 juni 2007, 16:30
bij Peter johanzen (alkmaar) hangt een leuke, kheb m zelfs getest.
http://www.peterjohanzen.nl/images/7snaar.jpg

450 euro, NIEUW. hij is niet geweldig vond ik, maargoed, t kan altijd beter. maar voor dat geld was hij prima, en ook erg mooi qua uiterlijk!!
alleen als je een budget van 500/1000 hebt, dan zouj ik kijken voor een 2e hands van +/- 800 euro ofzo, dan zit je sws wel beter dan met een nieuwe van 450. maargoed, tis lekker goedkoop en prachtig ding, en niet alle hardware was evengoed, maar das altijd upgradebaar natuurlijk.......

Kaïn
13 juni 2007, 16:44
Hoe staat het eigenlijk met jouw MC?? Je ging er eentje halen.. and that's the last I heard of it ... and you.....
M'n MC zit nu op mn schoot :) En ik ben wat minder online. Eventjes mezelf bij elkaar rapen.
Maaree on-topic, die gitaar ska, welk merk is dat ?

skabouter
14 juni 2007, 18:15
merk is Silverstar.....veel meer info heb ik niet. behalve ZIE PIC, dual hums, floyd........ gewoon scheurijzer. heeft wellicht pu-upgrade nodig, maar dan best ok!

SDMF_Lispel
15 augustus 2007, 11:58
just for the record,

Ik heb inmiddels m'n 7 snaar al een tijdje binnen, het is de Schecter c-7 Hellraiser Black Cherry geworden. Even wennen aan de lage B maar de hals is erg comfortabel en ik heb in het hoog een veel betere frett acces.

http://brick56.hyves.org/89250001-89300000/89266501-89266600/89266546_6_Haqo.jpeg

pimmedoris
15 augustus 2007, 13:32
Oeh, mooi gitaartje! :rockon:

Zit er op die laatste foto niet een beetje veel ruimte tussen de A en de D snaar?
Of ligt dat aan mij?

SDMF_Lispel
15 augustus 2007, 15:34
Dat is al verholpen, die lag er niet helemaal fatsoenlijk op