PDA

View Full Version : Line6 Flextone III



Nocki
11 juni 2007, 11:41
Hoi,

Ik speelde vaak projecten en daarvoor heb ik toen mn pod xt live gekocht. Ik ben er reuze tevreden over maar nu ik dat neit meer zo vaak doe en ik nu in een vase begeleidingsband zit met een bergplaats waar ik mn spullen kan laten is de noodzaak van een makkelijke koffer en active monitor er eigenlijk niet meer. een combo is in dit geval veel makkelijker. dus ik wil eigenlijk deze sounds in een combo. nu kan dat geloof ik met de flextone III. voordeel is schijnbaar ook dat ik op de combo zelf direct dingen kan regelen als ik dat wil. bij de xtl moest ik vaak nog bukken en even goed lezen wat er stond. de interface van de flextone lijkt me wat makkelijker. ook het feit dat dit een 2x12 combo is en ik gelijk een zit plaats heb ( :) ) vind ikeigenlijk wel super.

wat zijn jullie ervaringen met de flextone III XL ?

is dit idd het geluid van een podxt? is tie makkelijk? klinkt ie goed? en kan ik er een gewoon midi pedaal aan hangen? of moet ik er toch maar een line6 pedaal bij kopen? ik denk dat dat het mooiste samenwerkt maar misschien heeft iemand er betere ideeen over...

alvast bedankt!

Wimvdb
11 juni 2007, 11:49
Wat zoek je ? High gain's zijn op de II geloof ik beter. Maar de 3 heeft zeker en vast betere clean en crunch !

steph
11 juni 2007, 12:00
Ja, dat van die midi zou ik ook weleens willen weten! Zit te denken aan een podpro, omdat die in iedergeval midi heeft (ivm floorboard en effects aansturing).

Nocki
11 juni 2007, 12:08
Ik gebruik eigenlijk steeds 4 basis geluiden. de geluiden die ik ook in mn roadster heb zitten.

Clean
crunch
classis od
hihggain od

deze 4 sounds heb ik steeds droog en met een lichte chorus en delay voor solo's
clean gebruik ik ook wel eens een phaser voor funky dingen en een delay op 350 ms voor de u2 achtige dingen.

dus hebt gaat m die dingen. de IIIXL heeft 2 speakers en die spreiding vind ik zelf altijd lekkerder klinken dan 1 speaker.

BLOK182
11 juni 2007, 13:00
Heb em wel eens geprobeerd, maar heb altijd het idee dat die scheursounds er niet echt 'uitkomen'.

JeroenSchaaf
11 juni 2007, 14:56
en je wilt zeker weten line6? je zou ook nog kijken naar een VOX 120vtx

dit is ook een zeer ok modeling versterker die ik persoonlijk beter vind klinken dan de line 6. hij snijd beter door het geluid heen en heeft tenmiste echte druk.

ook de speakers die er in hangen zijn wel erg ok! Neodynium speaker! die EBS vaak ook gebruikt voor hun bas kasten.

kijk er eens na zou ik zeggen! :dance:

vettavillenl
11 juni 2007, 16:10
Flextone III heeft een gelijk software platvorm als PODxt. Dus dat komt redelijk overeen, let wel PODxt heeft modelpacks waardoor er meer variaties van versterkers en effecten aanwezig (kunnen) zijn dan standaard in Flextone III.

Flextone III heeft Midi aansturing dus een MIDI pedaal is een optie, zoals je zelf al aangeeft is de combinatie van een FBV shortboard 'gemakkelijker' maar heeft z'n prijs.

Mocht je tot aanschaf over gaan en een FCB van Behringer gebruiken dan staan op de link voorgeprogammeerde files voor gebruik met Flextone III
zie hier.
http://www.vettaville.nl/vvfcbfiles.htm

Negative K3 fan
11 juni 2007, 18:27
flextone 3 is een prachtige versterker voor geen geld.

Kaboemba
11 juni 2007, 20:11
Flextone III heeft een gelijk software platvorm als PODxt. Dus dat komt redelijk overeen, let wel PODxt heeft modelpacks waardoor er meer variaties van versterkers en effecten aanwezig (kunnen) zijn dan standaard in Flextone III.

Flextone III heeft Midi aansturing dus een MIDI pedaal is een optie, zoals je zelf al aangeeft is de combinatie van een FBV shortboard 'gemakkelijker' maar heeft z'n prijs.

Mocht je tot aanschaf over gaan en een FCB van Behringer gebruiken dan staan op de link voorgeprogammeerde files voor gebruik met Flextone III
zie hier.
http://www.vettaville.nl/vvfcbfiles.htm

De podxt heeft geen modelpacks, die moet je kopen.

vettavillenl
12 juni 2007, 10:14
De podxt heeft geen modelpacks, die moet je kopen.

klopt, maar heeft wel de mogelijkheid van modelpacks, dat had ik erbij moeten zetten. Bedankt.

Voor de compleetheid PODxt Live heeft FX pack standaard

harrie-beton
12 juni 2007, 11:03
Ik heb met dezelfde gedachten gespeeld als jij maar ik heb toch gekozen om de podxt te behouden en alleen te investeren in "rechtdoor" versterkers. Als je tevreden bent over de podxt kun je gewoon op zoek gaan naar een keiharde poweramp en deze in je oefenhok laten staan. Op deze manier kun je thuis knutselen met je sounds op de podxt live en deze toepassen in het oefenhok.

Persoonlijk heb de xt live altijd links laten liggen omdat ik niet wil bukken voor mijn sounds, ik heb nu een podxt pro en een shortboard. De poweramp en de voetschakelaar laat ik in de oefenruimte liggen. In mijn andere groep neem ik alleen de pod heen en weer, daar heb ik een 2e schakelaar en een kleinere monitor liggen.

Kaboemba
12 juni 2007, 11:15
Wat voor speakers werken daar goed bij Harrie, fullrange ?

BLOK182
12 juni 2007, 11:16
Is zo'n Atomic amp niks voor jou? Pod derin, en je hebt een buizeneindtrap in mooie combovorm eronder!

Jimwoud
12 juni 2007, 11:25
Het is best moeilijk om een goede combinatie te vinden die beter is dan die Flextone. Een maat van me heeft ook een podxt met eindversterker en speakers gehad, misschien niet de beste combinatie, maar de flextone III XL die hij ook had klonk opzichzelf gewoon een stuk direkter en overtuigender. Maar misschien dat die atomic dingen perfect zijn hoor, I dunno.

Nocki
12 juni 2007, 12:19
Dat laatste is de reden om echt voor een compleet line6 ding te gaan. iets wat 100% bij elkaar is uitgedokterd.

De combi van line6 podxt live en actieve monitor is al super maar ik hoop net dat beetje extra te krijgen. programeren doe ik altijd met de pc eraanvast. dat werkt makkelijker.

ik zal er eens 1 gaan kopen als de xt live weg is....

Neals
12 juni 2007, 19:57
Flextone heb ik ook eens uitgecheckt. Ideale amp, alleen jammer dat hij af en toe niet lekker door de mix lijkt te komen, maar misschien dat een beetje tweaken de truc voor elkaar krijgt.

harrie-beton
12 juni 2007, 20:02
Ik speel stereo en gebruik twee bas combo's van Peavey van het type TKO115. Deze kunnen heerlijk hard en versterken de podxt redelijk recht.
Een gitaarsignaal is toch nooit hoger dan 10 khz dus dat is geen probleem.

In mijn andere groep gebruik ik een kleine maar fijne monitor: voice systems contact pro. Heerlijke klank.

Nocki
13 juli 2007, 15:25
Ja! Hij is binnen! gisteren gehaald. De Flextone III XL (2x12) met floorboard. Nog niet echt kunnen spelen erop maar eerste indruk is gewoon goed. Wist ik eigenlijk al wel maar een bevestiging is leuk!

Jammer alleen dat er geen USB aansluiting opzit maar als het goed is komt er vandaag bij Sonora een USB2Midi convertor binnen. Weer 40 euro lichter waarschijnlijk maar instellen moet nu eenmaal met de pc. dat is wel zo makkelijk... Ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat. Bij de XT Live ging dat geweldig en ik hoop met ongeveer dezelfde software ongeveer hetzelfde te kunnen. kan iemand zn licht laten schijnen over dit onderwerp?

alvast bedankt!

NOcki

TMKXL
13 juli 2007, 17:23
flextone 3 is een prachtige versterker voor geen geld.

Dikke vette +1. Ik heb er ook op gespeeld en er komen gewoon super goede sounds uit, goed vol en niet dun of iel of schel. Idd makkelijke interface en zeer bruikbare sounds, van pristine clean tot zware crunch tot jazz/blues clean tot high gain solo, hij doet het allemaal en je loopt niet urenlang te tweaken (had ik dan, ik had zo een goede sound te pakken). Tip: gebruik de SLO100 amp model voor high gain stuff, de recto models vind ik tot nu toe op elke modeller flut.

crapton
13 juli 2007, 22:43
Je hebt al gekozen dus gefeliciteerd ermee, goede keuze denk ik. Ik heb de Vetta II laatst geprobeerd, en vond m heel goed klinken. Die is natuurlijk wel ver superieur qua mogelijkheden aan de Flextone en ik weet niet of ze vergelijkbaar klinken. Voor t geld kan je aan een Flextone in elk geval geen buil vallen.

Ik heb t zelf zo gedaan: http://picasaweb.google.com/ERoosch/Versterker/photo#5083442340045880690
Is stereo 2 x 250W dus HEEL veel druk, zeker met die 2 kleine speakers er nog bij. Veel werk, maar wel leuk. De Atomic is volgens wat ik lees ook een goede optie, en die Tech21 dingen worden ook vaak genoemd.

Voordeel van de XTL tov Flextone is de Variax aansluiting (ik heb een Variax Ac 700) en de USB poort. XTL kan je ook geluiden downloaden en op de PC editen.

Achteraf had ik misschien beter die Vetta II gekocht, maar die is wel veel duurder zeker met floorboard.

Nocki
14 juli 2007, 23:03
@ eroosch: Leuke "space" set :)


Ik ben mezelf nu echt aan het verdiepen en heb mn eerste 2 geluiden nu wel af.
1 Clean gebaseerd op een super cleane fender met als optie de phaser voor funky slagjes en een delay op ongeveer 350ms voor de u2 achtige dingetjes. dit is dus een veelzijdig clean waar ik alles op kan spelen wat ik normaal doe.
2 is ook clean en gebasser op dezelfde amp met dezelfde instellingen maar nu met een chorus en een delay op ongeveer 300ms. de delay staat wat verder naar de achtergrond. dit is eigenlijk al jaren mn sound voor clean tokkeltjes en om in een nummer een echt "tapijtje" te leggen. leuk geluid met veel "belletjes":)

het volgende werk zit m in kanaal 3 en 4
3 wordt een soort marshall low gain kanaal waar ik met mn brug element een lekkere solo sound uit hoop te halen met een flinke korrel maar niet met teveel oversturing. dat het net lekker gaat zingen. beetje bekend geluid. ook dit weer samen met een delaytje en misschien een chorus. die combinatie is ook al jaren door mij in gebruik voor mn solo sound en klinkt tot nu toe gewoon super!
op dit kanaal hoop ik met mn brug element een wat romiger geluid te gaan krijgen zoals santan dit heeft. samen met mn fase schakeling op mn gitaar moet dit ook dingen zoals brian may solos moeten doen...

4 wordt meer mn high gain sound. waarschijnlijk meer een recto sound gebasserd op de soldano mod. ook hier weer dezelfde chorus en delay. dit klinkt ook weer super en kan alles in combinatie met de wah en de gitaar.

Wat me erg bevalt is de tap tempo en de wah. de wah klinkt lekker en hoorbaar en wordt niet gauw te schel.

Maar wat ik wel ontzettend mis is de stomboxes voor de preamp. Bij de xt live kon je stomboxes voor de preamp zetten waardoor ik op de cleane kanalen een crunch had die ook heerlijk reageerde. die mis ik nu echt. er zit wel een knop op mn floor board voor een stomb box maar die schakeld de compressor die ik niet echt vaak ga gebuiken.

een heerlijke amp waarvan ik hoop dat de stomboxes er ooit nog eens gaan komen... maar dat zal wel niet. de amp is al zo oud...

Nocki