PDA

View Full Version : programmeerbare loop



interessander
11 juni 2007, 11:16
Ik heb een leuk nieuw speeltje gekocht op marktplaats, de ARION MEP-45...

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/ARION.jpg

Hij heeft 4 effectloops met eigen 9v stroomvoorziening, een tuner out en in totaal 5 opslagplaatsen om elk van de 4 loops in verschillende configuraties te schakelen. Ik heb hem dit weekend even aan de tand gevoeld in de oefenruimte en het is een handig dingetje, geen vertraging bij het omschakelen en ik hoef me geen zorgen meer te maken over pedalen met onbetrouwbare switches (ibanez master en power serie)

Gek genoeg is er op internet verder helemaal niets over dit apparaat te vinden, kent iemand hier het ding?

Mitch
11 juni 2007, 11:28
Nog nooit gezien, cool ding ! :soul:

up-guitarman
11 juni 2007, 11:52
Mm, zo'n ding zou voor mij ook handig zijn. Kan je echt voor elke 'patch' andere volgordes en zo kiezen?

interessander
11 juni 2007, 11:56
In de handleiding staat:

The ON/OFF states of the 4 effectors van be stored in up to five patterns and they can be called instantaneously.

Dus het lijkt me dat pattern ook staat voor volgorde, ik heb het nog niet geprobeerd, ik moet eigenlijk gewoon twee loopjes maken van twee pedalen en die met elkaar vergelijken..

El Bastardo
11 juni 2007, 12:27
In de handleiding staat:

The ON/OFF states of the 4 effectors van be stored in up to five patterns and they can be called instantaneously.

Dus het lijkt me dat pattern ook staat voor volgorde, ik heb het nog niet geprobeerd, ik moet eigenlijk gewoon twee loopjes maken van twee pedalen en die met elkaar vergelijken..

Lijkt me meer alsof je 5 presets hebt. De volgorde lijkt me sterk, want er staat duidelijk 'The On/Off states'

Mitch
11 juni 2007, 13:00
Je stopt te snel met lezen ;)

The ON/OFF states of the 4 effectors can be stored in up to five patterns and they can be called instantaneously.

up-guitarman
11 juni 2007, 14:06
Mm, laat het ons weten zou ik zeggen !!! Lijkt me een tof ding !!!

El Bastardo
11 juni 2007, 15:52
Je stopt te snel met lezen ;)

The ON/OFF states of the 4 effectors can be stored in up to five patterns and they can be called instantaneously.

dus: a pattern of on/off states. klinkt als preset.

the sure thing
12 juni 2007, 13:04
Carl Martin had een paar jaar geleden een vergelijkbaar apparaat op de markt gebracht. Die hebben ze ook getest in het blad Gitarist.

Mitch
12 juni 2007, 13:16
The Combinator, daar is inmiddels Mk. 2 al vanuit. De eerste versie had wat kwaaltjes (langzaam schakelen).

interessander
12 juni 2007, 18:48
Ja maar als je nagaat dat zo'n combinator rond de 300 euro kost, dan ben ik toch wel heel blij met deze. Hij was maar 40 euro namelijk.

AutoStatic
12 juni 2007, 22:08
Ziet er uit als een fantastisch bruikbaar apparaat, en dat voor 40 euries!!! Een Wobo proglooper kost ook al meer dan €250,- dus echt een koopje, tenzij het een onwijze tonesucker is...