PDA

View Full Version : Refret



slash103
11 juni 2007, 00:25
Mijn Gibson les paul is toe een een (gedeeltelijke) refret, zoemende snaren, vooral bij fret 1, 3 en 5, daar heb ik dan ook gemerkt dat de frets ter hoogte van de bassnaren, veel lager zijn dan de omliggende frets, terwijl diezelfde frets nog goed zijn ter hoogte van de B en hoge E snaren.

Weet iemand hier soms waar ik in België een refret kan laten uitvoeren en hoeveel het ongeveer zou kosten?


Tnx

niekb
11 juni 2007, 00:38
wellicht is vlakken eerder een optie?!

Scheelt een hoop centen

Enra
11 juni 2007, 07:22
Als jij een zoem hebt op de eeerste fret is het vooral interessant te kijken naar je topkam. Is die niet uitgesleten? Kan een oorzaak zijn van veel...

slash103
11 juni 2007, 08:57
@ Erna
inderdaad daar dacht ik ook eerst aan, reeds nieuwe topkam ingestoken, maar als ik met een regel op de eerste 3 frets sta, dan staan 2 en 3 vlmak en is er een open ruimte van 2mm onder de eerste, at toch wel veel is om uit te vlakken natuurlijk (denk ik toch)

B_2_the_a
11 juni 2007, 09:01
2mm is wel HEEL ernstig

Enra
11 juni 2007, 15:56
@ Erna
inderdaad daar dacht ik ook eerst aan, reeds nieuwe topkam ingestoken, maar als ik met een regel op de eerste 3 frets sta, dan staan 2 en 3 vlmak en is er een open ruimte van 2mm onder de eerste, at toch wel veel is om uit te vlakken natuurlijk (denk ik toch)

Dat klinkt wel ruig ja!!