PDA

View Full Version : Vraagje over opnemen met Line 6 Toneport



sonic_youth
10 juni 2007, 22:38
Ik wil binnekort een Toneport aanschaffen, om wat simpele opnames mee te maken. Kun je daarmee (en via de bijgeleverde software, gearbox geloof ik), een beetje overtuigende baspartijen opnemen, maar dan wel met mn gitaar?
Bvb dank!

Bouke
11 juni 2007, 10:34
Ik heb op mijn Podje (zelfde models als Toneport) wel gebasst op gitaar en dat opgenomen, maar een echte bas maakt lagere frequenties dus zal ook dieper klinken. Mijn Toneport komt een dezer dagen binnen en ik ga volgende week een bassje halen om een mooier basgeluid te hebben.

Kan dus wel, maar ik zou het met een echte bas doen.

Bouke

Elpedro
11 juni 2007, 14:13
Ik heb de Toneport UX2 wat op zich een gaaf apparaat is en speel hier mee met mijn gitaar.
De bijgeleverde software (Gearbox) is van hoge kwaliteit maar daar kun je zover ik weet niet mee opnemen (als ik het mis heb dan hoor ik dat graag). Wel kun je via deze software perfect sounds (van bekende (bas)gitaristen) downloaden en opslaan en lekker jammen met de meegeleverde player.
Voor het opnemen biedt Toneport Riffworks aan, maar jah.... die moet je dan wel weer kopen.
Wel heb ik sinds kort lopen expirimenteren met Gearbox i.s.m. Cubase en dat werkt wel perfect.
Een forumlid had mij uitgelegd dat de Toneport zich dan als geluidskaart gedraagd en inderdaad werkt dit binnen Cubase prima d.m.v. een audiokanaal waarbij je dus naast de midikanalen ook de gearbox geluiden als audiokanaal kunt opnemen.
Het zal dus dan ook wel werken met andere sequencerprogramma's.
Het maakt dan geen verschil of je een electrische gitaar of basgitaar gebruikt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Elpedro

rjong999
11 juni 2007, 20:08
ik heb een ibanez gsr200 basje gescoord, precies omdat ik een overtuigende baspartij op de gitaar gewoon niet goed voor elkaar krijg. Een achte bas klinkt toch gewoon veel beter dan een omlaag gepitchde gitaar

sonic_youth
11 juni 2007, 21:52
Ja, dat begrijp ik, maar ik heb gewoon echt geen ruimte voor een bas, vandaar dat ik het zo probeer op te lossen.

Bouke
11 juni 2007, 23:18
Bijgaand stukkie heb ik de bas ingespeeld met een Epi LP Goldtop, E-snaar down naar D (geloof ik of C weet niet meer). Een bastone aangemaakt op de PodXT (bassman model) en spelen maar. Klinkt redelijk als bas, maar ik ga toch een basje halen binnenkort.

Werk in uitvoering (http://members.home.nl/boukejanssen/lbbb01.mp3)

Is nog lang niet af, moet nog zang, structuur en goede drums, maar het is een schets. Je kunt in ieder geval de bassline horen. Opgenomen in Sonar6.

Groet,

Bouke

Edit: Morgen komt mijn Toneport UX2, ben heel benieuwd!! (vooral naar de zang pre-ampmodels etc.)

sonic_youth
12 juni 2007, 18:55
Klinkt goed hoor, igg goed genoeg voor wat ik wil. Ook het gitaargeluid klinkt lekker.