PDA

View Full Version : Nieuw speeltje Maestro Echoplex EP4



strat58
10 juni 2007, 22:29
Hoi toch nog enkele jaren naar moeten zoeken maar op MP stond er eentje gelijk geboden en gewonnen. Hij komt uit een goed nest nml de prive collectie van Peter van Weelden die mij trouwens ook nog eventjes zijn Gainland liet horen. Dit is een voorsterker met 3 buizen en je kunt met een buizen eindtrap het geluid van EVH van de eerste plaat op huiskamer niveau krijgen. IK was zwaar onder de indruk. Maar affijn ik heb de Echoplex gekocht en gelijk thuis uitgeprobeerd en whoaa wat klinkt dat fijn een lekkere tape echo daar kan niks tegen op. Led Zeppelin, Joe Walsh en natuurlijk Brian May, ik heb er een jaren gehad en wist wat ik kon verwachten maar dat hij zo dik en vet klonk was ik door al die digitale delays een beetje vergeten. Kortom met mijn Real Tube Driver en de Echoplex heb ik een perfect geluid geluid en ben dus weer erg in mijn nopjes.
Setup nu: Area 51-EVH Phase 90-Real Tube Driver-Super Chili Picoso-Korg DT10-Echoplex-Marshall Bluesbreaker. Deze combinatie klinkt echt te gek een mooi vintage Marshall sound met mijn VOS 58 reissue Les Paul.
Het valt op de echt goede dingen op mijn nog steed te maken pedaalborad blijven, de Area 51 is te gek en de EVH phase 90 wil ik ook niet meer kwijt, de Chili zorgt voor meer volume bij solo en de Korg een gitaar stemmen tijdens een gig is super makkelijk, de Real Tube Driver geeft een mooie vintage scheursound dus perfect toch.
Peace Strat58

strat58
12 juni 2007, 17:35
Hoi niemand houd hier van een bandecho ?
Affijn dan schrijf ik mijn bevindingen maar op, ik heb hem nu bijna 3 dagen en ben al behoorlijk aan het proberen geweest en damm wat klinkt dat ding goed zeg. Ben ook bezig geweest om Queen Harmonien voor elkaar te krijgen en gaat nog ook, je moet wel precies weten wat je speelt en met het tempo van delay mee spelen. Gelukkig was deze goed onderhouden en dan kun je horen ook, op mijn Bassman klinkt het helemaal super met mijn Real Tube Driver en deze Echoplex heb je eigenlijk niet meer nodig. Maar ik blijf een sucker voor de Phase 90 en mijn Area 51. IK kan echt iedereen een band echo aanbevelen en ze zijn niet zo duur meer. (alhoewel). Digitale Delays zijn okay en Analog klinkt natuurlijker maar zo'n bandecho :)
Nu op zoek gaan naar tape en een lege cartridge (zoekt en gij zult vinden)
Peace Strat58

peter_heijnen
12 juni 2007, 18:12
Ik vind b-echo's ook helemaal te gek klinken, maar kan me niet voorstellen dat ik ooit nog eens zin heb in het gedoe ermee. En idd de combi phaser/bandecho is vet vet.