PDA

View Full Version : Beginnersamp (Orange CR 10)



peter36
10 juni 2007, 21:06
Ik ben bezig met en samenstellen van m'n eigen startersets (de amps in normale sets bevallen me niet). Het wordt iig een Les Paul gitaar (waarschijnlijk J&D LS 3), maar over de amp ben ik nog niet uit. Ik was bij de Feedback in Rotterdam en daar zeiden ze dat ik voor mijn budget (50 - 80 euri) toch echt zeker de Orange Crush CR 10 moet kopen. Probleem: volgens mij zeiden ze dat om zo snel mogelijk van me af te komen (stelletje klantonvriendelijke ...), en ik denk niet dat ik veel aan hun 'advies' heb.

Twee vragen volgen:
Is de Orange CR 10 een goede beginnersamp?
Zijn er andere die beter zijn tot 80 euro?

Alvast bedankt!

Goeiemorguh
10 juni 2007, 21:36
Je kan denk ik beter iets doorsparen en bijv voor een roland cube 15 gaan kijken (nieuw ong 100 euro) of op marktplaats gaan zoeken voor een leuke roland cube of vox ad15vt oid.

Anders vraag je toch gewoon of je de amps die in je budget vallen mag uittesten.

peter36
10 juni 2007, 23:04
waarom is de cube beter dan de orange (behalve aantal watts)? ik heb gehoord dat orange niet zomaar een versterkertje heeft neergezet, maar er een goed product van heeft gemaakt... over rolands kwaliteit in een andere muzieksector twijfel ik nogal... (de pianos van roland lijken goed, maar schijn bedriegt!)

Lexvandoef
10 juni 2007, 23:12
Ik zou ook voor die Cube 15 gaan.

Ik ben een tijdje geleden met een vriend voor hem een beginnerset gaan kopen, ik heb alle verschillende beginnnersversterkers onder de 100 euro met hem getest. Ook die Orange. Hij heeft uiteindelijk toch de Cube gekocht omdat de geluiden daarvan veel beter klinken. Die Orange klonk echt als een holle schelle krasbak, totaal niet zoals de veel duurdere orange buizenamps.

rhcp_schipper
10 juni 2007, 23:30
Voor €100 kun je ook de Harley Benton GA5, schijnen ook erg lekkere ampjes te zijn, en ook echt nie duur. http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-107783.html

Staat ook nog op mijn lijstje als nieuwe slaapkamer amp!

Goeiemorguh
10 juni 2007, 23:44
Die Harley Benton wil ik zelf ook graag (hij is echter al tijdje niet meer leverbaar en ik krijg ook geen reactie van thomann maar dat terzijde) alleen denk ik niet dat zo'n amp geschikt is voor iemand die net begint. Als je alleen clean speelt is het natuurlijk een prima versterkertje maar tegen de tijd dat je een lekkere scheur uit zo'n ding krijgt staat meteen de hele straat voor je deur omdat dat gewoon veels te hard is. Dus dan heb je weer een pedaaltje nodig voor bij de amp en een goed pedaal is ook niet goedkoop. Ik denk dus dat de roland cube's en de voxjes een betere keus zijn omdat die veel veelzijdiger zijn en ook prima klinken op een laag volume.

rhcp_schipper
11 juni 2007, 08:05
Die Harley Benton wil ik zelf ook graag (hij is echter al tijdje niet meer leverbaar en ik krijg ook geen reactie van thomann maar dat terzijde) alleen denk ik niet dat zo'n amp geschikt is voor iemand die net begint. Als je alleen clean speelt is het natuurlijk een prima versterkertje maar tegen de tijd dat je een lekkere scheur uit zo'n ding krijgt staat meteen de hele straat voor je deur omdat dat gewoon veels te hard is. Dus dan heb je weer een pedaaltje nodig voor bij de amp en een goed pedaal is ook niet goedkoop. Ik denk dus dat de roland cube's en de voxjes een betere keus zijn omdat die veel veelzijdiger zijn en ook prima klinken op een laag volume.



Zit wel wat in ja, eigenlijk niet over nagedacht.

Maar zijn die harley benton's niet meer leverbaar bij thomann?

Goeiemorguh
11 juni 2007, 08:18
Op deze status staat de harley benton GA5 momenteel: There no delivery time available for this product and our suppliers can't give any further information. Please check with our experts for the latest situation.

Ik had een mailtje gestuurd maar daar kreeg ik geen reactie op

Meer waar back ontopic: Op marktplaats staat een cube30 voor 145 euries, beetje afdingen en je hebt een goede versterker voor een hele mooie prijs!

Nocki
11 juni 2007, 09:04
even doorsparen idd.

Mitch
11 juni 2007, 10:00
Yes please. Die Crush10 heeft dezelfde opbouw en sound als wat vroeger mijn eerste flutampje was: de Park10. Volgens mij gewoon precies hetzelfde ding met een ander, leuker smoeltje. Maar wat een brak kutding was dat zeg. De pots kraakten geloof ik al na twee dagen en het ruisniveau is genoeg om het idee te krijgen dat je aan zee bent...
Die Rolands zijn echt prima. Betere kwaliteit, veelzijdiger. Als je doorspaart voor een tweedehands 30 zit je helemaal gebakken.

Jimwoud
11 juni 2007, 10:32
Ik hoorde dat die crush 30's ook een stuk beter klonken. Een maat van me verkoos hem boven een vox ad30, en hij heeft zelf ook een Koch Powertone. Maar ik zou sowieso tweedehands kijken, en dan kun je ook aan zo'n ad30 ook geen buil vallen. Prima dingetjes. Als je meer metal speeld is die cube van roland wel wat beter, die high gain sounds zijn wel wat lekkerder.