PDA

View Full Version : J&D LS 3



peter36
10 juni 2007, 21:02
Mijn budget voor een beginnersgitaar is zojuist vergroot naar 200 euris. Ik zat eerst te kijken naar een Jack and Danny LS 1, de goedkoopste LP uit hun serie (111 e). Nu zit ik te kijken naar de LS 3, die twee stapjes duurder is.

Mijn vraag: wie heeft er ervaring met deze gitaar? Is hij z'n 200 euro waard? (of: weet iemand em goedkoper?) En is hij echt zodanig veel beter dan de LS 1 dat hij ook 88 e meer waard is?

Alvast bedankt!

Wickerman
10 juni 2007, 21:04
Dit ga je nog vaak horen; doorsparen tot een epiphone...
Van die J&D ga je spijt hebben.

peter36
10 juni 2007, 21:17
een epi begint bij de 360 euro (tenminste, is de goedkoopste die ik zo ff kon vinden), en dat geld heb ik zowiezo even de komende tijd niet... dus ik denk dat ik for starters het best een iets goedkopere kan kopen...

E-J
10 juni 2007, 21:19
Je kan ook voor 200 euro of minder een Richwood Les Paul kopen... :)

Ze zijn nog wel eens nieuw te krijgen en anders staan er genoeg tweedehandjes...

peter36
10 juni 2007, 21:20
Je kunt ook... je kunt ook... waarom beter richwood dan J&D?

episua
10 juni 2007, 21:26
Nou ja, laten we in ieder geval voorop stellen dat zowel Richwood als Epiphone les pauls er heel wat 'echter' uitzien dan de goedkoop ogende J&D dingen. Verder denk ik niet dat je hier veel gitaristen zult treffen die op J&D spelen.

peter36
10 juni 2007, 21:28
mij is altijd verteld dat het niet alleen om de looks gaat, maar vooral om de sound, en dat weinig mensen hier op een J&D spelen heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ze in NL niet egt makkelijk te krijgen zijn.

dus: wat zijn de verschillen in sound en kwaliteit van een LP van richwood en J&D?

episua
10 juni 2007, 21:35
Ik denk dat Richwood of J&D qua sound heel weinig verschil uitmaakt. Het zijn toch vaak allemaal OEM geproduceerde gitaren in China/Taiwan, kortom vaak ook met dezelfde humbuckers en hardware.
Veel beginners zullen niet hun eerste gitaar in Duitsland kopen maar eerder bij de plaatselijke muziekhandel.
Bovendien denk ik ook dat een beginnend gitarist ook wel wat service nodig heeft van een winkel, liefst dicht in de buurt. Vaak is de afstelling vanuit de fabriek namelijk waardeloos te noemen.

wietse
10 juni 2007, 21:43
mij is altijd verteld dat het niet alleen om de looks gaat, maar vooral om de sound, en dat weinig mensen hier op een J&D spelen heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ze in NL niet egt makkelijk te krijgen zijn.

dus: wat zijn de verschillen in sound en kwaliteit van een LP van richwood en J&D?

naar wat ik weet zijn de richwoods een stuk degelijker gebouwd, J & D is net als STAGG ziet er goed uit en je kan een goede treffen maar die kans is niet zo heel groot, richwood, vooral de modellen met gelijmde hals is wat constanter wat dat aangaat.
en ik geef episua groot gelijk ga wat uitcheken bij een lokale gitaarboer, of zoek iets 2ehands, neem dan vooral iemand mee die al een tijdje gitaar speelt en dus weet waar op te letten.
als eerste gitaar één die gelijk goed speelt bevordert het speelplezier en dan ga je waarschijnlijk wel doorzetten, zo'n postorder gitaar met fabrieksafstelling doet dat niet, de afstelling is vaak huilen met de pet op, daarom staat marktplaats ook vol met die goedkope crap.

peter36
10 juni 2007, 22:49
over het eerste punt ben ik het niet met je eens. ik heb een tweetal reviews gelezen van mensen dien stagg-kwaliteit verwachtten, maar zeker veel meer tevreden waren met hun gitaar!

InternEd
10 juni 2007, 22:55
Zo te lezen weet je al wat je wilt, want alles wat een ander adviseert, weerleg je. In de prijsklasse waarin jij zoekt kun je naar mijn mening bij elk merk goede en slechte exemplaren treffen.

Probeer er een aantal uit en kijk niet teveel naar het merkje op de kop. En neem als 't ff kan iemand mee met lange(re) ervaring.

Lexvandoef
10 juni 2007, 23:16
Neem ook eens een wat meer ervaren gitarist mee en ga tweedehands kijken. Voor €200 heb je best aardige les pauls op marktplaats, oa Richwood.

ins
10 juni 2007, 23:58
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/97323532-epiphone-les-paul.html?return=eJwlykEKwjAQRuG7FNpl0qG7CUH0JkEDC YnJTzNiUby7I%2B6%2BBy8w8Tvz6gYTrTyNGPZrckkEbG3piM3 cw14ENQQZplX7XwwSTkf1tNyGlz5vZ5q3SxXFK0OJh3JVlKciI iP1FrU78u9e4Glyny%2FJ3ilj&df=1&fta=eNpFkkmO3DAMRe%2BiRa85i6JRZ2kYqEJipJIy4p6QRt89 smS5teMDh%2F9JzWHxuYVHev17f36b71uathCL9HG%2F4NN1u7 w8Aqf7S%2Fxb1ml9DZh%2BvcdtXdafjz%2B36bEugU%2FrBVtV pHX%2BcUtTZTXkSMu1tpuDIT6XWtnmlJwBSXyk7YiLZ%2B6IDo RG7kg74o68mCBTQzJ6uZFK2ZGevcyIcEc2CjMVlbyjfGQpOBdo E330EnUG2VE5EBXSDK09wtlfijs3NvQDVLEOjZ0GSJ246UAeI1 hFShuBwwJZLmB9HcNDNQokvZ%2BNuYqcoc8dLkQNLHc2bGDdEX LXPHyYSX0tj%2BB7dUjcZtDwkYuSa78Dneeq1rRppuEDMI8T0u nDJbs0v6SnPkFBa2z40KKGh5Z87oVYuV2Whg9DravuteU7j9Ar %2B9qiRPo9fzzvP65%2Bsms7NkWa3%2FevCJHSEb%2Bd8dd%2F gve2jg%3D%3D

een beetje nederlander kan afdingen :dance:

The Underdog
11 juni 2007, 00:20
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/97323532-epiphone-les-paul.html?return=eJwlykEKwjAQRuG7FNpl0qG7CUH0JkEDC YnJTzNiUby7I%2B6%2BBy8w8Tvz6gYTrTyNGPZrckkEbG3piM3 cw14ENQQZplX7XwwSTkf1tNyGlz5vZ5q3SxXFK0OJh3JVlKciI iP1FrU78u9e4Glyny%2FJ3ilj&df=1&fta=eNpFkkmO3DAMRe%2BiRa85i6JRZ2kYqEJipJIy4p6QRt89 smS5teMDh%2F9JzWHxuYVHev17f36b71uathCL9HG%2F4NN1u7 w8Aqf7S%2Fxb1ml9DZh%2BvcdtXdafjz%2B36bEugU%2FrBVtV pHX%2BcUtTZTXkSMu1tpuDIT6XWtnmlJwBSXyk7YiLZ%2B6IDo RG7kg74o68mCBTQzJ6uZFK2ZGevcyIcEc2CjMVlbyjfGQpOBdo E330EnUG2VE5EBXSDK09wtlfijs3NvQDVLEOjZ0GSJ246UAeI1 hFShuBwwJZLmB9HcNDNQokvZ%2BNuYqcoc8dLkQNLHc2bGDdEX LXPHyYSX0tj%2BB7dUjcZtDwkYuSa78Dneeq1rRppuEDMI8T0u nDJbs0v6SnPkFBa2z40KKGh5Z87oVYuV2Whg9DravuteU7j9Ar %2B9qiRPo9fzzvP65%2Bsms7NkWa3%2FevCJHSEb%2Bd8dd%2F gve2jg%3D%3D

een beetje nederlander kan afdingen :dance:
Dit is wel een LP100, geen Standard. Meer dan 175 zou ik er niet voor geven.

golanhall
11 juni 2007, 10:09
Ik heb een J&D LS3 en ben er erg tevreden van, mits wat werk eraan (action, aarding probleem door lost kabeltje).

Afwerking is niet erg geweldig maar goed genoeg voor die prijs.
Hij is erg stevig en ligt erg goed in de hand, dit is de hoofdreden waarom ik hem kocht (en ook voor de vette kleur/sunburst imo :rockon: ).
Pickups zijn niet bijster en missch een beetje plain/saai maar vintage sounding als je daar van houd. Goed genoeg in ieder geval, zeker voor een beginner.

Als je zelf een beetje handig bent is deze gitaar zeker een aanrader, voor zoeen prijs krijg je een behoorlijke gitaar, ik zou dit zelf aanraden boven een epi. Merken zijn overrated en dit is gewoon een goedkope en goede chinees.

Spitfire
11 juni 2007, 11:09
Je vraag is:


Mijn vraag: wie heeft er ervaring met deze gitaar? Is hij z'n 200 euro waard? (of: weet iemand em goedkoper?) En is hij echt zodanig veel beter dan de LS 1 dat hij ook 88 e meer waard is?

Vervolgens krijg je meningen/tips van mensen en je doet er alles aan je gekozen gitaar 'te verdedigen'.

Lijkt mij dus dat je je keuze al gemaakt hebt....

frekie
11 juni 2007, 12:43
Richwood heeft helaas de 'gewone' Paultjes uit de handel moeten halen na enig 'aandringen' van Gibson :cheerup: Zie je dus niet zoveel meer. Ik heb een goede RW LP gehad, wel na 5 mindere exemplaren te hebben uitgeprobeerd. En dan zit er nog wel wat werk aan, benen topkam, frets polijsten, betere elementen erop, goed afstellen. Dan heb je wel een goede Paul kopie.
Tja vergeleken met het Fender thema zit je moeilijk als je perse een Lp copie wil, alle oude zooi wordt al gehypt zoals Ibanez, Hohner, Fernandes, Tokai, Fenix. Er is veel vaag Chinees spul van diverse fantasie merkjes. Ik zag laatst een Lp copie van een zaak in Leeuwarden(FRL) van een mij onbekend merk, Spear. Nix van te vinden, zag er wel leuk uit voor dat geld.
Verder Crafter, Samick, Cort.

Squier4ever
11 juni 2007, 13:18
Ik heb een J&D LS3 en ben er erg tevreden van, mits wat werk eraan (action, aarding probleem door lost kabeltje).

Afwerking is niet erg geweldig maar goed genoeg voor die prijs.
Hij is erg stevig en ligt erg goed in de hand, dit is de hoofdreden waarom ik hem kocht (en ook voor de vette kleur/sunburst imo :rockon: ).
Pickups zijn niet bijster en missch een beetje plain/saai maar vintage sounding als je daar van houd. Goed genoeg in ieder geval, zeker voor een beginner.

Als je zelf een beetje handig bent is deze gitaar zeker een aanrader, voor zoeen prijs krijg je een behoorlijke gitaar, ik zou dit zelf aanraden boven een epi. Merken zijn overrated en dit is gewoon een goedkope en goede chinees.

ik heb (geloof ik) ook n LS3 en die bevalt mij prima. is echt 10x beter dan iedere willekeurige stagg die ik in mn klauwen heb gehad. ben wel met golanhal eens dat je er ff aan moet klussen, maar dan heb je ook een geweldige gitaar.

heb zelf de pups en de hardware vervangen.

peter36
11 juni 2007, 18:50
Jullie hebben gelijk: ik verdedig mezelf. Maar zoals jullie ook lezen: terecht. Degenen die ervaring met de LS3 hebben zijn positief, de rest geven de tip om naar een andere te kijken...

Thnx allemaal!

espex87
11 juni 2007, 19:09
Voor zover ik weet heb je een starters set van Epiphone en die is echt wel degelijk vond ik toen ik heb voor de gein uitprobeerde. Deze kost maar een euro of 210? Ik heb gekeken en je hebt dus Epiphone Specials. Koop er hier 1 van en je zit goed voor je beginnerstijd...

Linkje naar de epi's (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS6SfaObm000000000000000 06SWz048R?AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=ZkHVqHzm3D4AAAERZTovKPl7&PriceRange=+100+-+200+%E2%82%AC&Manufacturer=Epiphone&firstSelection=1)

Maurice_732
11 juni 2007, 19:36
over het eerste punt ben ik het niet met je eens. ik heb een tweetal reviews gelezen van mensen dien stagg-kwaliteit verwachtten, maar zeker veel meer tevreden waren met hun gitaar!

tevreden over een stagg nog nooit van gehoord.
Ik heb een akoestische van stagg gewoon omdat ik niet meer kan betalen maar dat ding is kut.
En elecktrisch zijn ze nog erger, een maat van mij heeft 1 ik zou dat ding als brandhout gebruiken als ik hem was.
En je kan ook nog een andere gitaar gaan zoeken zoals een strat dan heb je een affinity series voor 200euro nieuw dat is wel aardig voor het geld, maar ik zou voor 2dehands gaan

peter36
11 juni 2007, 21:29
ik heb idd ook gekeken naar de starterpack van epi, maar die special II die daarin zit vind ik niks. ja, het is epi, maar ik denk dattie cker minder is dan de LS3 van J&D...

espex87
11 juni 2007, 22:11
Een vriend van me heeft een oudere special 2 denk ik. Ik vind ze even goed als mijn studio spele alleen hij is minder afgewerkt maar is dat het waard? Je kunt ook iets minder doordat je niet dezelfde "knoppen" hebt maarja, tis wat jij wil en wie jij gelooft. :)