PDA

View Full Version : Fender '60 telecaster!



Andreask
10 juni 2007, 16:21
hey,

Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen binnen de prijscategorie 500-1000 euro, nu wou ik er graag een hebben van het merk fender. Nu heb ik al wat informatie opgezocht van de "telecaster" modellen, en zag ik de prachtige "Fender 60's telecaster". Heeft iemand ervaring met deze gitaar, is het een goede,... .

andreas

link: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131600305

jimihattricks
10 juni 2007, 16:32
zeker niks mis mee, maar ik zou persoonlijk eerder voor deze gaan:

Classic Player Baja Telecaster®
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0141502389_xl.jpg

komt overal erg goed uit de test (laatst nog in Guitar Magazine (UK)), en heeft bv de brass brug saddles, waar een 60's tele die niet heeft.. en die dragen imo behoorlijk bij aan de tele sound.. leuke prijs ook

Eko
10 juni 2007, 23:15
In de prijscatagorie die je zoekt, heb je Fenders uit Mexico en ook al wel uit Amerika. De laatste zijn de Highway 1 series. Die zijn voor het geld zeer goed. kijk maar eens in een grotere winkel. De 2e optie is een gebruikte USA te kopen.

vulvasonic
11 juni 2007, 00:08
Eko heeft gelijk.

De Highway teles (vooral de sonic blue versie) is een lust voor oog en oor.

Maar een 2de hands American Series tele valt ook binnen je budget en dat zijn imo echte raspaardjes. Er zijn mensen die afknappen op de 'nieuwerwetse' brug met 6 zadels (meestal door cosmetische overwegingen). De moderne bruggen met 6 zadels zijn echter zeer goed en bovendien hou je de boel altijd goed op stemming, wat bij een tele met 3 zadels altijd een beetje schipperen blijft.

up-guitarman
11 juni 2007, 11:29
Ja man, zoek je een goeie 2dehandse USA Tele !!!

FruscianteFan
11 juni 2007, 11:54
Maar wat maakt de Highway 1 dan zoveel veter dan een Mex Classic?

Orpheo
11 juni 2007, 12:11
Maar wat maakt de Highway 1 dan zoveel veter dan een Mex Classic?

nitro lak, beter hout, (volgens sommigen) betere elementen, betere afwerking, betere feel.

FruscianteFan
11 juni 2007, 12:20
nitro lak, beter hout, (volgens sommigen) betere elementen, betere afwerking, betere feel.Als nitrocellulose lak een voordeel is, vind ik het vreemd dat een 2ehands Standard USA eigenlijk nog sterker wordt aangeraden. Als ik me niet vergis, zijn de elementen van Highways erg modern, die van de Mex Classic zijn vintage gevoiced (hoewel misschien kwalitatief minder, ik weet niet). De feel is nog veel persoonlijker, de Mex Classics hebben toch een compleet ander halsprofiel?

Blijft over de afwerking. Maar als daar zoveel kwesties van smaak tegenop wegen, zou voor een willekeurig iemand de Mex Classic een stuk beter kunnen uitpakken.

Orpheo
11 juni 2007, 12:40
Als nitrocellulose lak een voordeel is, vind ik het vreemd dat een 2ehands Standard USA eigenlijk nog sterker wordt aangeraden. Als ik me niet vergis, zijn de elementen van Highways erg modern, die van de Mex Classic zijn vintage gevoiced (hoewel misschien kwalitatief minder, ik weet niet). De feel is nog veel persoonlijker, de Mex Classics hebben toch een compleet ander halsprofiel?

Blijft over de afwerking. Maar als daar zoveel kwesties van smaak tegenop wegen, zou voor een willekeurig iemand de Mex Classic een stuk beter kunnen uitpakken.

de usa standard heeft een betere brug en nog beter hout. dan is 't effect van die nitrolaag op t 'mindere' hout, minder groot. schijnt. edoch! Ik geef de voorkeur aan de highway serie. imo meer kloten, meer ballen, en een dikker laag dan de standard usa. ik vind de standard usa beetje dunnerig en blikkerig klinken.

de pickups van de mex classic zijn goed, maar ik vind de higways beter omdat die iets strakker klinken (voor de duidelijkheid: 't is een half jaar geleden dat ik voor 't laatst ze getest en ge-ab-t heb)....


anyway: ik zou gaan voor de highway ipv de mex vanwege de specs die ik opnoemde.