PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe + CAB?



Traai
10 juni 2007, 10:50
Hallo iedereen,

ik zit beetje vast met de volgende vraag. Reeds een aantal jaar heb ik dus een Fender Hot Rod Deluxe. Hele leuke versterker maar voel me soms wel wat beperkt. En ik denk binnen hier en een paar jaar misschien toch es een cab & head te kopen om iets meer rock geluid te krijgen. Want qua gelid zit ik soms echt te beperkt. De bass is nu net niet te sterk enzo ...

Nuja, ik zou deze zomer al es uitkijken voor een box te kopen. Kan ik die dan gebruiken onder m'n fender of niet? En ik wil een beetje Datsuns, Wolfmother, Nickelback geluid, wat koop ik het best? Ik wil ook niet van de eerste keer een hele duren kopen dusja....mag best wel vintage zijn :)

Ik hoop van jullie te horen! Thanks

guitartub
10 juni 2007, 11:11
Heb je al eens geprobeerd om een pedaaltje (tube screamer bijv de Jekyll&Hyde van Visual sound) te gebruiken? Is denk ik een goedkopere oplossing en maakt je setje ineens een stuk veelzijdiger.

jaspie
10 juni 2007, 11:20
nickelback uit een fender???

btw als je bas minder is en je zegt dat je hem al een paar jaar hebt, mss tijd om de buizen te vervangen?

Traai
10 juni 2007, 11:23
Ik heb em 2-3 jaar .... en zoveel heb ik er niet mee gespeelt dat de lampen al niet meer goed zijn.

Overlaatst heb ik es gerepeteerd met m'n pod, en het was al stukken beter. Normaal gezien komt er deze zomer een Maxon OD-808 bij. Denk je dat dat zal helpen?

guitartub
10 juni 2007, 11:36
Ik meen dat die HR's goed reageren op pedaaltjes, en ook die Maxon schijnt best een goeie ts te zijn dus zou dat een verbetering op moeten leveren.

Traai
10 juni 2007, 11:48
Maar als ik dan toch een box koop. Welke raden jullie aan???!

guitartub
10 juni 2007, 11:55
Nickelback speelt meen ik (oa) over Vox (Ik dacht zelfs de AD serie, en als je over veelzijdigheid spreekt, kan ik daar uit eigen ervaring over meepraten!)

gothax
10 juni 2007, 13:05
vorig jaar op pinkpop hadden ze een Mesa muur gebouwd

Berger
10 juni 2007, 13:22
Maar als ik dan toch een box koop. Welke raden jullie aan???!

Een orange 2X12 cab met celestion V30's in.

Goede ervaring mee gehad, en hij reageert goed op een hotrod, alleen, je moet er voor zijn..
Lekker strak in het laag, en zeker de klank die je wil hebben om datsuns, wolfmother stijl te spelen.

Wat ook leuk is, is een engl 2x12 met V30's (zelfde kleur ongeveer als jou hot rod)

Als het goedkoper moet, kan je je ook een 2X12 cab (type 1936) van marshall aanschaffen.

Chroxy
10 juni 2007, 14:33
vorig jaar op pinkpop hadden ze een Mesa muur gebouwd

een hele hoge mesamuur ja..! Als ik ook aan het Amerikaanse Mesa-geluid moet denken, denk ik aan bands als Nickelback & Linkin Park qua geluid..

Voor Nickelback moet je dus richting Mesa's Rectifiers gaan kijken.. misschien lukt het met dat mesa preampje in pedaalvorm *naam kwijt*

WOlfmother is meer het britse geluid; spelen op Orange Vox/Marshall..