PDA

View Full Version : Ibanez TS-9 schakelen op afstand schakelen



Markn
10 juni 2007, 09:35
Hallo Gitaarliefhebbers,

Ik heb in mijn rack setup een Ibanez Ts-9. Ik wil deze het liefste tegelijk met de rest van mijn rack schakelen, maar over deze optie beschikt de ts-9 niet.
Nu heb ik gehoord dat je eventueel een loop master kan gebruiken oid? Ik beschik in mijn rack iig over de mogelijkheid om jack-switch dingen te schakelen (midi octopus en replifex).

Is het ook mogelijk om de ts-9 enigzins om te bouwen, zodat er een jack uitgang bij komt voor een jack-switch? Dat zou namelijk perfect zijn.

Groeten Mark.

Yannicks
10 juni 2007, 09:41
Is het dan niet zo dat je det ts9 in een loop zet die in je rak zit en dan via een midi swith op het podium de loop in je rack uit/inschakeld? Op die manier laat je dan je ts9 altijd aan staan en schakel je dus alleen de loop aan/uit.

Ik heb echt nog nooit met zulke systemen gewerkt maar volgens mij werkt het zo ;) .

rjong999
10 juni 2007, 11:01
...en zo werkt het ook!

Markn
10 juni 2007, 11:04
Zover was ik zelf ook al wel, maar probleem is dat ik geen programmeerbare fx-loop in mijn rack heb. De loop staat altijd aan.
Een loop master ertussen is een oplossing, maar is zo'n gedoe met kabels, ik heb het idee dat het makkelijker zou kunnen...?!?

rjong999
10 juni 2007, 11:14
Je zegt "Ik beschik in mijn rack iig over de mogelijkheid om jack-switch dingen te schakelen (midi octopus en replifex).", wat bedoel je daar dan mee ? ALs je zoŽn jack-switch ding niet hebt, dan heb je daar toch niet veel aan?

peter_heijnen
10 juni 2007, 11:37
Ik beschik in mijn rack iig over de mogelijkheid om jack-switch dingen te schakelen (midi octopus en replifex).
'Midi octopus remote loop'.

Dat is een enkele schakelbare looper in een klein kastje ongeveer zo groot als een klein pedaal die je heel simpel aansluit op een van de schakeluitgangen van de midi octopus. Op de octopus bepaal je dan per programma of de loop aan of uit mag. Wordt waarschijnlijk wel wel 'even' zoeken.....

Als je geen simpele looper kunt vinden en het ombouwen van je ts9 te veel gedoe blijkt, kijk dan eens naar de nobels pedalen, die hebben standaard een schakelfunctie.

the sure thing
10 juni 2007, 20:54
de LEHLE dual looper kan je ook op afstand via MIDI schakelen.

dacrow
12 juni 2007, 19:08
Neem toch gewoonweg een Boss LS-2?
Mogelijkheden genoeg...

the sure thing
12 juni 2007, 21:38
Nee Dacrow, hij wil OP AFSTAND schakelen en de LS-2 kan je niet op afstand schakelen.

rjong999
12 juni 2007, 23:06
ik heb nog ergens een dik voor mekaar show waar dik een afstandsbediening voor zijn tv maakt, dat werkt voor een loopswitch vast ook