PDA

View Full Version : Fender deville



Bremsco
10 juni 2007, 00:32
Hallo,

Ik heb een Fender Deville 2x12 (met GT6l6B lampen erin). Op zich een goeie versterker, maar ben niet helemaal tevreden over de geluid => vooral de distortion (moet je uiteraard geen fender nemen, maar heb hem tweedehands kunne overkopen van een kennis tegen een goede prijs, en wist toen ook niet veel van versterkers af)
zelfs met mijn korg ax300g/boss mt2 krijg ik niet echt de trash/metalcore achtige sound die ik wil.
Wil langs één kant wel een andere versterker voor beter (vettere) distortion, maar, maar hou wel van het cleane geluid van mijn amp, en de deville is LUID!!
Haalt het iets uit om lampen/speaker te vervangen of is een nieuwe versterker het beste idee?

speel van trivium tot metallica, van dire straits tot zachtere rock...

Greetz

Lexvandoef
10 juni 2007, 01:10
Voor trash/metalcore sounds zou ik zo snel niet aan een Fender Deville denken nee.

Meer 5150 of een hele strakke gebooste 2203.

Ik zou dus gewoon voor een andere versterker gaan.

Vroege metallica is dacht ik ook gebooste 2203, daarna gingen ze over op de mesa Marks. Zoek het dus eens in die hoek zou ik zeggen.

ColourofFire
10 juni 2007, 02:52
trash en metalcore met een deville? Denk dat je dan toch beter naar een andere amp kan kijken, devilles zijn daar nou niet echt voor gebouwd.

Bremsco
10 juni 2007, 11:38
bedank voor de reacties! Had zelf al wel een vermoeden dat ik een andere versterker nodig had, maar wou ook andere meningen horen.
Welke versterker valt dan aan te raden, wetende dat de clean en de distortion beiden nog goed moeten klinken, en hij ongeveer in dezelfde "kwaliteitsklasse" zit als de deville. Heb nl. niet de financiele middelen om een tweede versterker te kopen.
peavy 5150 of de marshall 2203? Had ook al gedacht aan een jcm 800/900/2000.
iemand hier ervaring mee?

levi
13 juni 2007, 22:19
Hallo,

Ik heb een Fender Deville 2x12 (met GT6l6B lampen erin). Op zich een goeie versterker, maar ben niet helemaal tevreden over de geluid => vooral de distortion (moet je uiteraard geen fender nemen, maar heb hem tweedehands kunne overkopen van een kennis tegen een goede prijs, en wist toen ook niet veel van versterkers af)
zelfs met mijn korg ax300g/boss mt2 krijg ik niet echt de trash/metalcore achtige sound die ik wil.
Wil langs één kant wel een andere versterker voor beter (vettere) distortion, maar, maar hou wel van het cleane geluid van mijn amp, en de deville is LUID!!
Haalt het iets uit om lampen/speaker te vervangen of is een nieuwe versterker het beste idee?

speel van trivium tot metallica, van dire straits tot zachtere rock...

Greetz

een andere muziek steil kiezen.....
en trouwens voor de dire straits heb je toch geen vette distortion nodig??
en anders misschien een leuk stackje

Yamhammer_71
13 juni 2007, 23:41
Hallo,

Ik heb een Fender Deville 2x12 (met GT6l6B lampen erin). Op zich een goeie versterker, maar ben niet helemaal tevreden over de geluid => vooral de distortion (moet je uiteraard geen fender nemen, maar heb hem tweedehands kunne overkopen van een kennis tegen een goede prijs, en wist toen ook niet veel van versterkers af)
zelfs met mijn korg ax300g/boss mt2 krijg ik niet echt de trash/metalcore achtige sound die ik wil.
Wil langs één kant wel een andere versterker voor beter (vettere) distortion, maar, maar hou wel van het cleane geluid van mijn amp, en de deville is LUID!!
Haalt het iets uit om lampen/speaker te vervangen of is een nieuwe versterker het beste idee?

speel van trivium tot metallica, van dire straits tot zachtere rock...

Greetz

Een moeilijke kwestie. Je wilt dus eigenlijk het clean van een Fender en de oversturing van een vette Marshall of Mesa Boogie. Koch en Engl versterkers schijnen beiden heel goed te kunnen...ik heb vandaag nog met een Les Paul over een Engl screamer 50 (1095 euro) gespeeld en die klonk heel goed. Van heel mooi clean tot aan hardrock/metal. Ik ben persoonlijk anti- aan versterkers lopen te kloten, dus wil je goede versterkers waar niet aan gekloot is en waarbij het ook nergens voor nodig is, kijk dan ff naar Koch of Engl.

Lexvandoef
13 juni 2007, 23:54
Hoi Bremsco, je hebt pm ;)