PDA

View Full Version : radius boston "floyd rose"



pasqual
9 juni 2007, 23:49
hoi allemaal, ik heb net mijn zelfbouw strat af ( in zoverre zelfbouw; losse onderdelen monteren en waar nodig aanpassen en repareren ).
er zit een type 60 er jaren strat hals op en een boston floyd rose. de radius van beiden komt niet echt overeen; de hals loopt veel ronder als de brug. ik kan de zadels niet afzonderlijk in hoogte verstellen waardoor de hoge en lage E ( en de A en B in mindere mate ) hoger liggen t.o.v. de hals als de D en G-snaar. nu vroeg ik me af of er vulplaatjes te koop zijn met een inkeping in het midden die ik zo onder de zadels kan schuiven om ze op te hogen m.a.g. dat ik de brug in zijn geheel iets omlaag kan zetten om een idealere action te krijgen. dat zou mooi zijn, zoniet, dan moet ik zelf maar iets fabriceren.

bedankt en groeten Pasqual.

G.G.
10 juni 2007, 08:12
Fenderneck zal 7 1/4" radius hebben en de floyd 12". Plaatjes bestaan, weet allen niet waar te verkrijgen.

Ga eens zoeken bij:

www.voxhumana.nl
www.tonefactory.nl
www.warmoth.com
www.stewmac.com

fred dons
10 juni 2007, 09:13
schaller maakt de shim plaatjes maar je kunt de zadels gemakkelijk zelf shimmen met zelfklevend koper of aluminium folie, gewoon net zoveel folie onder de zadels doen als nodig is

pasqual
10 juni 2007, 18:54
@ Fred: da's inderdaad ook een idee met die folie, of ik maak zelf wel iets van vulplaatjes. @ GG:ik heb nog niet op de links gekeken, hou je nog van me te goed.

bedankt en groetjes Pasqual.