PDA

View Full Version : looper met tuner mute



Valoosj
9 juni 2007, 23:31
voor de eerste keer kom ik zelf af met het plan, met enige hulp van B2A, maar ik heb wel getekent :D

kan iemand even kijken of het klopt?
de 2 rode bollen zijn de leds

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/looper.jpg

bluegate
9 juni 2007, 23:59
Ik neem aan dat je nog weerstanden bij de Led's plaatst?

Schakeling ziet er volgens mij goed uit verder.

Valoosj
10 juni 2007, 00:02
jep, daar komen nog weerstanden bij. en bij mn A/B die ik vandaag gemaakt heb had ik nog 1M weerstanden over de inputs gezet tegen het ploffen. zou dat hier nodig zijn?

G.G.
10 juni 2007, 08:22
Kan ook geen fout ontdekken in de schakeling. Die weerstand weet ik niet, maar volgens mij hoort ie daar wel tussen.

Valoosj
10 juni 2007, 11:57
weet er iemand iets over de mogenlijkheid om een BOSS RRV-10 true bypass te maken ofzo? ik heb zo'n ding liggen, maar het zuigt enorm veel toon weg. daarvoor dient deze loop, maar er komen nog meer pedalen in waarschijnlijk.

Speeddemon
10 juni 2007, 13:57
Valoosj; voor die tuner-mute zou je voor de zekerheid beter de X-wiring van een A/B Box diagram kunnen gebruiken. Dan weet je zeker dat je geen overspraak hebt of andere 'anomalies'. "Output A" wordt dan de Input voor 't TB gedeelte, en "Output B" wordt de Tuner Send.

Tip: gebruik voor rode diffuse LEDs een 2x zo hoge weerstand als voor groene en gele LEDs.

Valoosj
10 juni 2007, 14:16
zoals de linkse schakelaar hier dus, en dan de Return gewoon weglaten?

Speeddemon
10 juni 2007, 14:18
zoals de linkse schakelaar hier dus, en dan de Return gewoon weglaten?
Nee, dat is geen X-wiring van een A/B switch, hè vriend? :hippie:

Valoosj
10 juni 2007, 14:22
juist :p zoals bij mn AB switchje, maar dan ipv 2 inputs 2 outputs gebruiken, en 1 ledje wegdoen.

hopen maar dat ik dan niet hetzelfde probleem krijg als bij mn A/B

B_2_the_a
10 juni 2007, 14:39
http://www.freewebs.com/plakband/tuna%20lopa.JPG

zo kan het ook ;)

Speeddemon
10 juni 2007, 15:01
zo HEEFT Valoosj 't ook staan in de 1e post, en dat raad ik 'm dus juist af, omdat de niet-gebruikte output van de tuner-mute niet geaard wordt, en kan leiden tot overspraak e.d.

B_2_the_a
10 juni 2007, 15:26
zelf heb ik daar nooit last van :S

Speeddemon
10 juni 2007, 15:27
zelf heb ik daar nooit last van :S
Bij tuner mutes maakt 't minder uit dan wanneer je er 2 amps op aansluit, maar better safe than sorry. :hippie:

B_2_the_a
10 juni 2007, 15:29
daarom ;)
het gaat nu om een tuner out :P niet om 2 amps ;)

Valoosj
10 juni 2007, 15:51
inderdaad, er komt een tuner van boss aan te hangen, dus ik denk niet dat het een probleem zal geven

Valoosj
12 juni 2007, 15:43
moet t dan zo?

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/looper-1.jpg

of wil jij echt de output van de tuner nog aansluiten?

Speeddemon
13 juni 2007, 02:30
't is JOUW feestje, jonge. Doe wat je niet laten kan. :hippie:

Valoosj
13 juni 2007, 11:39
ik vraag toch maar gewoon wat je juist bedoelde. jij zou er nog een input bijsteken die van de output van de tuner naar mn looper loopt dan?

Speeddemon
13 juni 2007, 12:14
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb alleen gezegd; bedraad die tuner-mute zoals een A/B Box, qua X-wiring, om zo alle mogelijkheid tot overspraak te minimaliseren. Ik heb nergens iets gezegd over een 2e output.

Valoosj; veel vragen is geen probleem. Daar is een forum voor. Maar naar de bekende weg vragen, NADAT je al op de juiste weg bent gestuurd, dat gaat storen. Let wel, dit is constructieve kritiek, use it wisely. :hippie:

Dirk_Hendrik
13 juni 2007, 12:31
moet t dan zo?

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/looper-1.jpg

of wil jij echt de output van de tuner nog aansluiten?

Nee,

beter zo:
http://www.devalk.com/kunstenaars/mondriaan/mondriaan3.jpg

Of,

Leer schema tekenen in plaats van bouwtekeningen. Dit soort tekeningen zijn leuk voor jezelf maar als je aan een ander vraagt om het te checken is het een behoorlijke kermis.

Valoosj
13 juni 2007, 12:35
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb alleen gezegd; bedraad die tuner-mute zoals een A/B Box, qua X-wiring, om zo alle mogelijkheid tot overspraak te minimaliseren. Ik heb nergens iets gezegd over een 2e output.

Valoosj; veel vragen is geen probleem. Daar is een forum voor. Maar naar de bekende weg vragen, NADAT je al op de juiste weg bent gestuurd, dat gaat storen. Let wel, dit is constructieve kritiek, use it wisely. :hippie:

je hebt mij op weg gezet, en ik heb jou commentaar van X wiring toch opgevolgd. het plan hierboven is met X wiring. ik zie niet in wat het probleem is als ik dan vraag of dit is wat je bedoelde.

Speeddemon
13 juni 2007, 12:51
het plan hierboven IS met X wiring. ik zie niet in wat het probleem is als ik dan vraag of dit is wat je bedoelde.
Dat is nou naar de bekende weg vragen.

Valoosj
13 juni 2007, 12:56
jullie zijn wel nogal snel op de tenen getrapt bij een vraagje hoor. ik probeer te doen wat jij me voorstelde, ik post het om bevestiging te krijgen dat het inderdaad dat is wat je bedoelde. gewoon een simpele ja dat is het of nee, je hebt t verkeerd begrepe had t me ook duidelijk gemaakt.

en als het plan correct zou zijn, dan hadden andere mensen er misschien ook iets aan gehad als ze net als ik nog niet zo goed alles direct doorhebben als oude rotten in het vak als jij en D_H.

Speeddemon
13 juni 2007, 13:11
Valoosj, zoals met zoveel; probeer het uit!

Denk je dat het eerste effect dat ik bouwde, gelijk werkte? Hell no. Dat heeft me uren bloed (i.i.g. brandwonden), zweet en tranen gekost, om er achter te komen dat een elco verkeerd om stond, een weerstand niet goed vastgesoldeerd zat, of dat 470 Ohm 470k Ohm moest zijn.

Bouw dat kastje volgens het diagram wat je heb gemaakt, en werkt 't dan nog niet, kun je altijd om hulp vragen. Maar tig topics openen over zoiets als een Looper+Tuner Mute en 'm niet gewoon bouwen, daar leer je weinig van.

Toen ik m'n eerste A/B boxje bouwde, moest ik toch echt op eigen houtje uitzoeken waarom ie bromde, als ik een adapter aansloot.
Dit heeft allemaal niks met snel op de tenen/pik getrapt zijn te maken. Dit heeft te maken dat de jongere generatie vaak lui is en alles voorgekauwd wil krijgen.
De charme, de hele haat/liefde verhouding met electronica, leer je op deze manier nooit!
Juist als je vanaf 21:00u tot 3:40u hebt zitten priegelen in een spaghetti-bakje van niks, en 't dan om 3:41u eindelijk werkt; die 'overwinning' is vaak zoveel meer waard dan die 6,5 uur gebruiken om vragen te stellen, zonder dat je ook maar iets fysieks voor je neus hebt liggen.

We moeten allemaal ergens beginnen en daarom staan er hier ook verschillende mensen voor je klaar. Maar misschien zou je toch eens de hand in eigen boezem moeten steken, als je de reacties op jouw vragen leest en dat de groep die nog de moeite neemt ze te beantwoorden, steeds verder uitdunt. :chicken:

Dirk_Hendrik
13 juni 2007, 13:59
.... dan hadden andere mensen er misschien ook iets aan gehad als ze net als ik nog niet zo goed alles direct doorhebben als oude rotten in het vak als jij en D_H.

No offence intended.
Stel het je ook even omgedraaid voor,
Neem die bouwtekening. Als schema vertel ik je, doordat schema's systematisch zijn, binnen een halve minuut waar de fouten zitten. Als multikleurenbouwtekening ben ik aan het puzzelen wat waar naar toe gaat en of dat klopt. Als je je daarbij bedenkt dat ik een stuk of 3 van dat soort dingen per week krijg met een verzoek "kun je effe controleren" wordt dat bij mij toch écht teveel. Een schema, best maar het constant terugpuzzelen van een constant andere tekening vraagt tveel tijd. Helemaal omdat het uiteindelijk een kwestie van studeren is over hoe je je geheel in een schema giet en je op gegeven moment echt niet meer anders wilt.

Valoosj
13 juni 2007, 17:14
goed, ik bied hierbij mn excuses aan. ik snap je standpunt ook.
laten we hier nu geen ruzie om liggen maken, ik zal eerst bouwen alvorens ik nog zo'n vragen stel. de A/B box steekt ineen, en t werkt, dus ik zal dat voor de tuner mute wel namaken.

@D_H, ik zal eens opzoeken naar een legende voor schema's. want momenteel weet ik enkel hoe je elco's, weerstanden, condensators, leds, diodes, en je draad tekent.

Valoosj
2 augustus 2007, 21:48
vandaag enkele uren mee bezig geweest, het ding werkt perfect.
enkel nog even verven, en dan post ik foto's

vreemd genoeg zie ik wel geen verschil tussen de groene, gele en rode led van 3mm

maar misschien ligt dat aan mij

Borus van den Brand
2 augustus 2007, 22:46
Wat kun je nou precies met het pedaaltje van deze bouwtekening? Ik ben namelijk van plan om zelf is een pedaaltje te gaan maken!

Valoosj
2 augustus 2007, 23:12
dit dient om je tuner uit je keten te halen (om tonesuck te voorkomen dus) dit is dan meteen een 'kill switch'

en verder zijn er 2 loops, die kun je ook gebruiken tegen tonesuck, of om meerdere pedalen tesamen aan en uit te kunnen zetten.
dus bv van clean naar overdrive+chorus, en terug naar clean met 1 schakelaar.
je kan zover gaan als je wil met pedalen in de loop.en er zijn er dus 2

Borus van den Brand
2 augustus 2007, 23:42
dit dient om je tuner uit je keten te halen (om tonesuck te voorkomen dus) dit is dan meteen een 'kill switch'

en verder zijn er 2 loops, die kun je ook gebruiken tegen tonesuck, of om meerdere pedalen tesamen aan en uit te kunnen zetten.
dus bv van clean naar overdrive+chorus, en terug naar clean met 1 schakelaar.
je kan zover gaan als je wil met pedalen in de loop.en er zijn er dus 2

Oke bedankt!;)

Valoosj
8 augustus 2007, 18:01
en zoals beloofd : de foto's

enige vraag die mij nog rest: heeft iemand een idee hoe je hier waterdecals op kan aanbrengen? Ik vind wit wel tof, maar moeilijk om wit af te drukken he...


http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01090.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01091.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01092.jpg
nu niet zeuren over spaghetti enzo...
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01089.jpg