PDA

View Full Version : Wat voor gitaar voor ombouwproject?



Parasite
9 juni 2007, 19:43
Hey mensen,

Ik heb in de vakantie een aantal dagen ook daadwerkelijk vrij en ik wilde graag gaan proberen een gitaar om te bouwen. De bedoeling hierbij was een el cheapo strat of telecaster model aan te schaffen waarvan de feel, houtwerk en binding wel acceptabel/goed is maar de electronica (lees: humbuckers/coils, potmeters, switches etc.) crap is.
Ik zat al te kijken naar een squier affinity of een aria STG 006.
De gitaar alleen mag maximaal 200 euro gaan kosten anders houd ik niet gigantisch veel meer over om er weer terug in te stoppen.
de gitaar gaat gebruikt worden voor rock en heavy rock

De voorwaarden zijn dus:
- er moet minimaal 1 humbucker in kunnen.
- strat of tele model.
- max 200 euro
(- het liefst een vaste brug)

dus komt er iets in je op: brand los!
Ps: het hoeft geen nieuwe gitaar te zijn.

Groeten en alvast bedankt.

no 1 hops
9 juni 2007, 20:22
of een tweedekans london city.
als je rock speelt, misschien een setje GFS lil killers erin.
kun je ook serie /parallel aansluiten dus dan heb je de wereld aan geluiden en mogelijkheden.
moet trouwens eerlijk zeggen dat mij de crafter cruiser serie ook niet tegenvalt.
maar het is met alle gitaren zo, je pakt hem op en speelt en dat klikt of niet.
en als die eerste feel ( dus niet geluid) het niet is, niet doen.

jasper159
9 juni 2007, 20:48
Heej, ben ook van plan om binnen enkele maanden/ volgend jaar misschien, zoiets te doen.
Ik dacht aan een squier strat, nieuwe pickups, nieuwe tuners, nieuwe elektronica, en misschien een floyd, alhoewel dat je dan moet boren enz.
Achja ik zie nog wel :p

Parasite
9 juni 2007, 21:23
ok ik zal die crafters een gaan proberen. heb ik overigens ook best goede dingen over gehoord en ze zijn zeker cheapo.
en verder voor mij geen tremolo, voordat ik die arm eens gevonden heb zijn we al weer 4 maten verder :stop:. maarja dat heeft te maken met een stukje kundigheid van mijn kant. ik neem eerlijk gezegd ook niet echt de moeite om het te leren.

Verder suggesties natuurlijk altijd welkom

no 1 hops
9 juni 2007, 22:10
ok ik zal die crafters een gaan proberen. heb ik overigens ook best goede dingen over gehoord en ze zijn zeker cheapo.
en verder voor mij geen tremolo, voordat ik die arm eens gevonden heb zijn we al weer 4 maten verder :stop:. maarja dat heeft te maken met een stukje kundigheid van mijn kant. ik neem eerlijk gezegd ook niet echt de moeite om het te leren.

Verder suggesties natuurlijk altijd welkomtremoloarm kun je (als het zo een is met schroeven) vastzetten.
blokje hout achterintussen blok en body, schroeven vastdraaien en klaar

Parasite
10 juni 2007, 11:44
Dat is wel een idee ja.
En ik heb inmiddels nog 2 kandidaten gevonden namelijk een 2ehands squier showmaster en een 2ehands yamaha pacifica.
dus ik denk dat ik die binnenkort eens ga proberen.

no 1 hops
10 juni 2007, 12:40
is die showmaster niet met 1 humbucker?
zou dan voor de pacifica gaan, zijn meestal wel goed en heb je meer mogelijkheden

Parasite
10 juni 2007, 12:41
ja die showmaster is inderdaad met 1 humbucker maar die pacifica ook. en wat bedoel je met meer mogelijkheden?

no 1 hops
10 juni 2007, 15:51
ik bedoel er eigenlijk mee dat d showmaster maar 1 pickup heeft en de pacifica drie, HSS.
dan heb je meer mogelijkheden en is al onder de slagplaat uitgefreest.
die showmaster zul je, wil je meer pups waarschijnlijk zelf moeten frezen.
(maar misschien heb ik het verkeerde model in gedachten)

Parasite
10 juni 2007, 17:36
ja ik denk het wel want dat model wat ik heb gezien heeft maar 1 humbucker en 2 single coils maar het klopt dat er pacifica's zijn die er drie hebben dus dat is misschien wel een goed idee om naar uit te kijken.