PDA

View Full Version : Goede Fulltube amp (klein)



Evil-Payasos
9 juni 2007, 17:50
He,

Ik zoek een goede full tube (A/B, Niet teveel watt dus..) combo/head.....Vooral om de cleans...maar met leuke scheur is altijd welkom! Bluezy od. Mag ook uit tubescreamer komen! Als hij maar een goede clean heeft (500/1000,- voor hele set, combo of head+cab)

(een goed goedkoper alternatief is altijd aanwezig!)

(ik ben niet evil, ik ben een vriend die ff wat wil weten)

Toedels,

Tom

matty
9 juni 2007, 17:54
een orange tiny terror ? :p

gothax
9 juni 2007, 18:01
Fender Blues Junior?

Evil-Payasos
9 juni 2007, 18:07
ja, ik zat ook al naar die kleine hotrods van fender te kijken, hebben jullie ervaring met de 20th edition van hughes and kettner? Of de Nieuwe Statesman?!

guitartub
9 juni 2007, 19:46
Marble, Koch
Deze hoog aangeschreven Nederlandse fabrikaten hebben tegenwoordig ook kleine ampjes.

MarkV
9 juni 2007, 20:24
Peavey classic serie, C30 combo of een 50 watt head met lekkere 2x12 :rockon:

imlikeajungle
9 juni 2007, 22:44
Voor een k zou ik toch echt gn Hotrod oid nemen...

hugo123
9 juni 2007, 23:22
Voor wat meer een Vox AC30.

hugo

Dude
9 juni 2007, 23:32
Marble, Koch
Deze hoog aangeschreven Nederlandse fabrikaten hebben tegenwoordig ook kleine ampjes.

koch studiotone !

http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img10291759856.jpeg


echt..... werkt trouwens perfect met tubescreamers ! en bijkomend voordeel is dat naast de waanzinnig geweldige cleans.... het drive kanaal ook nog eens onwijs lekker klinkt !

Evil-Payasos
10 juni 2007, 09:48
Ja?! is de clean lekker? (kan ik er met een strat Stevie Ray Vaughan geluidjes uitkrijgen? En met een explorer metallica sounds???!)

En weten jullie ook waar ik dei het goedkoopst kan krijgen?

en wat vinden jullie van Fame amps? (hand wound in europe?)

Tom

guitartub
10 juni 2007, 11:01
En weten jullie ook waar ik die het goedkoopst kan krijgen?

Tom

Informeer eens bij Max guitars in Den Haag, die heeft zowel Marble als Koch staan dus zou je ze ook naast elkaar kunnen proberen. Heb gisteren die Marble eens aan een test onderworpen en die maakt wat mij betreft zijn faam helemaal waar.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 11:06
Ik ken marble helemaal niet! en de site is nog onderconstructie dus daar heb ik ook niets aan...

En is die Koch Stdiotone combo aan te sluiten op een 2x4 of 4x4 cab? want de combo is sutkken voordeliger dan de top!

Tom

Mr.Bluesbreaker
10 juni 2007, 11:10
Een 4*4 cab is wel onzin hoor, je hoeft er immers geen heuvels mee omhoog!
/serieus mode on

Kijk even op de Koch website, daar staat vast wel een beschrijving van de studiotone combo, 95 procent zeker dat er nog een extra uitgang voor een cabinet op zit.

guitartub
10 juni 2007, 11:24
Kijk even op de Koch website, daar staat vast wel een beschrijving van de studiotone combo, 95 procent zeker dat er nog een extra uitgang voor een cabinet op zit.

Ik dacht ook dat dat gewoon kan.
Maar als je voor een mooi clean gaat probeer dan toch die Marble ook eens. Ze staan niet voor niets hoog aangeschreven bij diverse topgitaristen.

Chris Winsemius
10 juni 2007, 11:28
Ik ken marble helemaal niet! en de site is nog onderconstructie dus daar heb ik ook niets aan...

En is die Koch Stdiotone combo aan te sluiten op een 2x4 of 4x4 cab? want de combo is sutkken voordeliger dan de top!

Tom

Marble/FNS zit in Renkum en ze bouwen al 'n behoorlijk aantal jaren diverse buizenversterkers. Naar mijn weten wordt hun website nu vernieuwd, eerst stonden hun amp-modellen er gewoon op.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 11:31
Ja dan wordt hij nu verniewt! Weet iemand een andere site waar die marbles opstaan?

Tom

guitartub
10 juni 2007, 11:48
Ben je al op de site van Max Guitars geweest?
Die heeft drie modelletjes met foto's en beschrijving.

BTW Ook Koch heeft hij in ruime mate voorradig, zie foto's met beschrijving.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 11:55
Ja, sterker nog ik zit er nu op! Wooow! Die marbels zijn wel duur zeg!! Maar die max bevalt me wel! alleen misschien wel TE klein?...

Die koch Head kost 840 eurie, maar welke 2x12 kast stellen jullie voor? En die combo kost 940. Maar ik voel me door dat plaatje al aangetrokken tot die marbel...Alleen wel erug klein?

Alvast bedankt voor al jullie super info!

Tom

guitartub
10 juni 2007, 12:01
Die Marble Max is gebaseerd op de heeeel oude Fender Champ, een 5 wattertje met een DIJK van een geluid (dus idd errug klein). Zou mij niet verbazen al Marble het vergelijk met glans doorstaat. Ik heb die bluebird geprobeerd, kost wat meer maar dan heb je ook wat.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:03
Hehehe, Maar niemand bekend met Fame?


Ps. Die site van marbel is de 22ste weer online

guitartub
10 juni 2007, 12:07
Die koch Head kost 840 eurie, maar welke 2x12 kast stellen jullie voor?
Tom

Pfoeh, moeilijke vraag. Mss eentje met 2 ..30's erin, of als het echt mooi clean moet zijn, ben ik weg van Electro Voice.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:26
haha, ken ik ook niet!

Jimwoud
10 juni 2007, 12:26
ja, ik zat ook al naar die kleine hotrods van fender te kijken, hebben jullie ervaring met de 20th edition van hughes and kettner? Of de Nieuwe Statesman?!
bedoel je die H&K edition tube 20 watter, dat zijn best leuke dingen van een mooi clean naar dikke rock(/metal) sounds

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:30
Ja die! die is erg goedkoop! 560 ofzo, maar heb ik ook geen ervaring mee, Vertel me meer please!!

En die statesman! Nieuw van H&K ook geen ervaring mee!

LP_CL
10 juni 2007, 12:32
een orange tiny terror ? :p
vette +1 voor de tiny terror!

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:33
Heeft de tiny terror een mooie clean?!

Tom

guitartub
10 juni 2007, 12:34
haha, ken ik ook niet!

Met die ..30's bedoel ik natuurlijk Celestions en E/V's zitten o.a. in de oudere Mesa Boogie's (Mark series). Ik heb een E/V die uit een Gallien Krueger kwam, over mooi clean gesproken.

guitartub
10 juni 2007, 12:36
Heeft de tiny terror een mooie clean?!

Tom

Wederom: Check Max Guitars, ook deze heeft hij in voorraad.
Evenals Hughes & Kettner trouwens.

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:39
En de Orange 30 Rocker combo dan?! Is dat wat voor mooie cleans en bluesy od?

guitartub
10 juni 2007, 12:52
Zie mijn vorige post.

Het clean van die Rockerverb moet je van houden, is heel apart bijv niet te vergelijken met het clean van Fender of Marhall. Ik heb nog een andere tip voor je uit eigen ervaring. De Laney VC15.
Heb zelf de VC30 uitgerust met 2 10"" H/H speakers. Ook heel mooi clean, maar ook weer ander dan Fender of Marshall. Check.....

Evil-Payasos
10 juni 2007, 12:57
Oke, dus wat ik tot nu toe heb gevonden wat me bevalt:

-Orange 30 Rocker
-Koch Studiotone
-H&K Statesman
-H&K 20th Tube Edition
-Fender Blues Deluxe
-Fender Hot Rod Deluxe

(iemand nog toevoegingen?)

Feedback heeft AL deze amps, dus ik moet gewoon keertje naar feedback om ze te testen!

En ik dan ga ik meteen kijken naar de 2e Hands USA Fendertjes, voor 700 euro!!

Evil-Payasos
10 juni 2007, 15:12
O ja!, En misschien een Marhall DLS50/100?!

provisus
10 juni 2007, 16:41
Misschien de nieuwe mesa boogie amp wel iets voor je,
de Express 5:25 • Express 5:50 (10' speaker combotje met veel mogelijkheden)

Evil-Payasos
10 juni 2007, 19:16
Ja vind ik ook, maar mijn bankrekening niet.... Haha 1600 is me teveel

new deep
10 juni 2007, 22:35
-Koch Twintone (sprankelend heldere bas, midden en hoge tonen, gedefinieerd clean met veel dynamiek maar ietwat steriel naar mijn smaak)
-Brunetti Maranello (lekker scheurkanaal met romige compressie en vette sustain, ok clean)
-Vox Ac15 (blijft iets minder lang puur clean maar geweldige lichte crunch en zeer gaaf met verschillende pedaaltjes zoals de Mi audio 'blues pro')
-Orange Tiny Terror (zelfde verhaal maar iets meer scheur uit de versterker zelf )
-Fender Hot Rod (ok voor 'clean' clean en clean met pedaaltjes maar wat minder drive kanaal)

Evil-Payasos
10 juni 2007, 22:40
Wauw!! Bedankt!!

En de Mesa Boogie Dual Rectifier?! Heeft die beetje leuke clean? want ik kan hem voor 1200 eurie krijgen... maar het is wel een bakbeest

new deep
10 juni 2007, 22:43
Dat is een hele mooie prijs ten eerste. Ik heb zelf een single rectifier gehad en vond deze een beter puur en dynamisch clean hebben dan de dual rectifier uit de studio waar wij repeteerden.

Evil-Payasos
11 juni 2007, 07:15
o....Dus verstandiger om naar de Single Rectifier te kijken? Of naar een andere amp van Mesa Boogie? (ben niet zo bekend, noem maar wat goeds)

Tom

LP_CL
11 juni 2007, 13:34
man: GA NU TOCH GEWOON TESTEN!
wij kennen uw smaak toch niet?

Evil-Payasos
11 juni 2007, 15:34
Hahaha, ja oke, maar is het mogenlijk om in een winkel 8 versterkers uit te proberen, en dan niets kopen omdat je het geld nog niet hebt?? (zo ja, waar is dat mogenlijk?!)

BH

Jimwoud
11 juni 2007, 15:38
Hahaha, ja oke, maar is het mogenlijk om in een winkel 8 versterkers uit te proberen, en dan niets kopen omdat je het geld nog niet hebt?? (zo ja, waar is dat mogenlijk?!)

BH
Tuurlijk!! je zegt gewoon dat het allemaal troep is. En dat je dus nog even verder kijkt, iedereen hier op het forum is na het testen van spullen in muziekzaken zonder gitaar of versterker de deur uitgelopen. Je moet je toch kunnen orrienteren.

SBloke
11 juni 2007, 16:15
Tuurlijk!! je zegt gewoon dat het allemaal troep is. En dat je dus nog even verder kijkt, iedereen hier op het forum is na het testen van spullen in muziekzaken zonder gitaar of versterker de deur uitgelopen. Je moet je toch kunnen orrienteren.

Of je loopt een beetje een degelijke zaak binnen, eigen gitaar mee. en vertelt daar wat je wilt. (degelijke zaak, feedback en dirk witte en andere groothandels bedoel ik er niet mee) en dan gaan ze samen met jou (als ze er wat verstand van hebben) kijken wat ze voor je kunnen betekeken. Ook als je nog geen geld hebt maar wel de intentie.

Als ik me verveel ga ik bij feedback pielen... als ik degelijk advies wil ga ik wel naar bijvoorbeeld
Kees Dee
Schreeven
Bass Matters

Beetje degelijke zaken met goede service en mensen die alles van hun waren weten. Wel zo beleefd om je ware intenties aan te geven bij die zaken. Aangeven dat alles bagger is en de der weer uit stampen slaat nergens op.

Evil-Payasos
11 juni 2007, 16:36
hahaha, oke! Ik ga dat wel doen dan binnekort, Feedback wordt het dnek ik

provisus
11 juni 2007, 18:12
Bijv bij vanHaar die geeft (naar mijn ervaringen) ook ontzettend goede service soms is hij 3 uur met je bezig voor een pedaal of versterker, en geeft goed advies. Maar goed dat zijn ook wel wat duurdere spullen. (trouwens dit mag je ook wel verwachten bij goedkopere spullen) Nederland muziek in Almere geeft ook wel goed advies en gunnen je ook tijd (als ze het niet al te druk hebben) voor de rest heb ik geen ervaring met andere winkels, behalve staffhorst (ontzettend slechte service!!! ze weten bijvoorbeeld niet wat een 12ax7 buisje is dan moet je maar terug komen op zaterdag want dan is er iemand die er verstand van heeft, heel vervelend als je Zaterdag de hele dag moet werken) en feedback (utrecht) is een beetje mediamarkt achtige sfeer en service.



Of je loopt een beetje een degelijke zaak binnen, eigen gitaar mee. en vertelt daar wat je wilt. (degelijke zaak, feedback en dirk witte en andere groothandels bedoel ik er niet mee) en dan gaan ze samen met jou (als ze er wat verstand van hebben) kijken wat ze voor je kunnen betekeken. Ook als je nog geen geld hebt maar wel de intentie.

Als ik me verveel ga ik bij feedback pielen... als ik degelijk advies wil ga ik wel naar bijvoorbeeld
Kees Dee
Schreeven
Bass Matters

Beetje degelijke zaken met goede service en mensen die alles van hun waren weten. Wel zo beleefd om je ware intenties aan te geven bij die zaken. Aangeven dat alles bagger is en de der weer uit stampen slaat nergens op.

Yamhammer_71
11 juni 2007, 18:27
Bijv bij vanHaar die geeft (naar mijn ervaringen) ook ontzettend goede service soms is hij 3 uur met je bezig voor een pedaal of versterker, en geeft goed advies. Maar goed dat zijn ook wel wat duurdere spullen. (trouwens dit mag je ook wel verwachten bij goedkopere spullen) Nederland muziek in Almere geeft ook wel goed advies en gunnen je ook tijd (als ze het niet al te druk hebben) voor de rest heb ik geen ervaring met andere winkels, behalve staffhorst (ontzettend slechte service!!! ze weten bijvoorbeeld niet wat een 12ax7 buisje is dan moet je maar terug komen op zaterdag want dan is er iemand die er verstand van heeft, heel vervelend als je Zaterdag de hele dag moet werken) en feedback (utrecht) is een beetje mediamarkt achtige sfeer en service.

Staffhorst valt inderdaad heel vies tegen.
1x daar geweest en nooit meer...en zo kan ik er nog een heel aantal noemen.

Bremsco
11 juni 2007, 19:35
Iemand hier ervaring met de marshall dsl 50 / marshall dsl 201/401?
Zijn toch ook tube amps? Heb in deze versterkers wel interesse.
En welke is het best geschikt voor metal op kamerniveau (die ook wat luider kan)
Wil zelf eerder naar deze toon
=> http://www.youtube.com/watch?v=C-E2A7Sq4Sc

die jongen speelt op een dsl 50, maar is deze klank er altijd uit te halen of ligt dat ook aan de speaker?
En zijn de 201/401 ook geschikt voor zulke tonen?
En hoe zit het dan met de clean? :)

new deep
11 juni 2007, 21:04
gave sound voor die riffjes idd, ik denk alleen dat de 'prs 99 ce24 w/ emg81/85' naast de dsl 50 ook een grote invloed heeft op deze sound.

andoni
11 juni 2007, 21:44
Iemand hier ervaring met de marshall dsl 50 / marshall dsl 201/401?
Zijn toch ook tube amps? Heb in deze versterkers wel interesse.
En welke is het best geschikt voor metal op kamerniveau (die ook wat luider kan)
Wil zelf eerder naar deze toon
=> http://www.youtube.com/watch?v=C-E2A7Sq4Sc

die jongen speelt op een dsl 50, maar is deze klank er altijd uit te halen of ligt dat ook aan de speaker?
En zijn de 201/401 ook geschikt voor zulke tonen?
En hoe zit het dan met de clean? :)
Ik speel met een DSL100 op mijn kamer op een 4x12". Overkill natuurlijk, en best hard voor thuis, maar klinkt imo ZEER lekker (tolerante buren). Metal kan best, maar verwacht niet die supergesatureerde Recto sound oid. Meer dan gain genoeg, maar de gain is smoother opgebouwd, denk meer aan klassieke metal dan aan moderne chugga chugga, hoewel ik dat ook best speel. De sound zit dan zeer ok, het is meer de losse feel en grote dynamiek van de versterker (zelfs bij veel gain) die ervoor zorgt dat een meer bluesy rock of old skool punkstijl zich opdringt, en dit vooral met mijn Les Paul.

Ik moet erbij zeggen dat ik overweeg om een handelbaardere 2x12 eronder te zetten (Bogner zou leuk zijn :)) en wat later in de toekomst een 2e head die de wat modernere Amerikaanse sound produceert voor de extremere dingen. In welke hoek ik die moet zoeken (Engl, Mesa, Framus, Laboga, Peavey...) weet ik nog niet precies.
Om maar te weggen dat als je puur moderne metal wil spelen je betere alternatieven hebt, wat niet wegneemt dat ik de DSL100 een ongelooflijke rockbak vind.

Evil-Payasos
11 juni 2007, 21:56
Ja idd!! dat vind ik ook een mooie amp! Hoe klink ie clean? en is er een bluesy iets uit te halen aan od? ( kan je een Marshall DSL100 op een 2x12 aansluiten? (NOOOOOOOOOOOOOOOB))

Bremsco
11 juni 2007, 21:57
gave sound voor die riffjes idd, ik denk alleen dat de 'prs 99 ce24 w/ emg81/85' naast de dsl 50 ook een grote invloed heeft op deze sound.

Ik heb zelf een ltd eclipse (emg 81/60), dus neem ik aan dat ik met die gitaar ook ongeveer zo een toon kan bekomen (weet niet exact hoe de emg 85 verschilt van de 60)

De dsl 100 is lijkt me ook echt goed, maar ik zou al genoegen nemen met een 50 watt => minder duur en speel toch nooit héél luid :)

weet iemand of de dsl 401/201 ook gelijkaardig klinken, want persoonlijk vind ik de dsl50/100 wel nen hele mooie klank hebbe. :rockon:

Evil-Payasos
11 juni 2007, 22:00
Ja ik neig ook meer naar de 50 watter! (kan je daar mee optreden?!)

LCH
11 juni 2007, 22:02
Ja ik neig ook meer naar de 50 watter! (kan je daar mee optreden?!)
Jazeker. 50 watt buizen gaat knalhard, harder dan jij ooit nodig zult hebben. ;)

Evil-Payasos
11 juni 2007, 22:16
o, mooi, hahaha

maar blijft deze marshall clean?
en blijft de Orange Rocker 30 Clean op hoge level? (en is er mee optetreden?!) en is er een footswitch zodat je van natural naar dirty kan switchen? Of kan dit alleen op de amp zelf?

Bremsco
11 juni 2007, 22:48
of de Marshall dsl 50 clean goed blijft : oordeel zelf

=> http://www.youtube.com/watch?v=MeJ98sY0VCA

vind het eerlijk gezegd niet slecht (het cleane kanaal dan)

Heb zelf trouwens een vb van de dsl 401 gevonde, voor wie horen wil :

http://www.youtube.com/watch?v=6TsG0yq2i40&mode=related&search=

en moet toegeven, het cleane kanaal is ook hier vrij mooi.

Bremsco
11 juni 2007, 22:52
hier nog wat uitleg over de Orange rocker 30

http://www.youtube.com/watch?v=2znEBy3ghps

wat ge niet allemaal kunt leren van youtube:)

Evil-Payasos
12 juni 2007, 07:09
Ja die had ik ook al gezien, van de Rocker, Ik ben verliefd! Hahaha. Ik ga hem binnen klort maar eens uitproberen (kan je em aansluiten op een 2x12?)

Evil-Payasos
12 juni 2007, 19:51
Is er niemand hier die Orange speelt?!
Of die mij meer kan vertellen over de Orange amps, en dan met name de Rocker 30 (h)?! En of die cleam bijft op high folumes?!

Evil-Payasos
15 juni 2007, 17:32
Oke, niemand op de oranges... Kan iemand me misschien meer vertellen over matamp?! (en waar ik die in nl kan testen?)

Evil-Payasos
16 juni 2007, 19:58
He!

Vandaag heb ik allemaal amps getest:

Ten eerste heb ik de Koch Studiotone (combo) getest:

Prachtig klein ampje Fulltube class a, 20 watt. Clean was prachtig! Alleen was er geen eq. op het clean channel. Het scheur channel was echter monsterlijk! Wat een geweldig uitgeballanseerde distortion! Klonk ook gescooped heerlijk met lekker veel bass! enige nadeel vond ik, dat ik er niet echt een blues overdrive uit kon krijgen... Het was of extreem geweld of helemaal geen geweld! Er zat ook een heerlijk klinkende reverb op!


Brunetti Maranello:

Ook dit is een heel vraai voormgegeven combootje. (met soort van uitgesneden hout ofzo?!?!) Ook een fulltube class a (handwired?) combo met 12 inch speaker. De clean was erg neutraal, maar er zat wel een eq. op. maar de echte schoonheid zit hem in het scheur channel. Wat een monster echt ongelofelijk! Nog nooit heb ik een amp zo lekker horen brullen! Dit was echt 1 van de beste amps die ik ooit getest heb. 1 super groot nadeel, er zat geen reverb op!! Mist die echt heel erg!


Engl Screamer:

Een fulltube combo met 1x12, het is wel een enorm ding! Het is denk ik wel de mooiste distortion die ik ooit in mijn hele leven gehoord heb... Echt monsterlijk bruut (heb nog niet op de Peavey 6505 gespeelt!!) Alleen 1 enorm nadeel! De clean is helemaal hopeloos RUK echt helemaal vreselijk. Ten eerste was hij niet eens clean te krijgen, er zat hoe dan ook wel een klijne od in... Verder was hij wel 2 kanaals maar had de clean de zelfde instellingen als de od, als je me begrijpt, er waren niet 2 onafhankelijke channels. Hier zat ook nog een reverb op! Alleen vond ik hem niet zo bijzonder, redelijk droge reverb, niet zo vraai als de koch


Fender Hotrod Deluxe (limited edition White Thunder)

Dit is misschien wel de mooiste combo die ik ooit heb gezien. Helemaal bekleed met wit leer achtig. Zelfds het lampje van ON was wit en de chicken head knopjes. Verder had het een prachtige clean, zoals we van fender gewend zijn, een bluesy od, maar deze amp ging verder. Er was ook nog een '''more drive'' kanaal. Wat inhield dat er flinke distortion uit te krijgen was! Echt Super!! (alleen was hij bij lange na niet zo bruut als de engl of brunetti). Ook hier zat een super reverb op!


Ik ben eigenlijk opzoek naar een Head, dus het zou de Koch studiotone head worden, of een Fireball (heb hier helaas niet op kunnen spelen want die haddne ze niet...). Verder bestaat er geen Brunetti Maranello head, wat ik echt heel erg zonde vind! Want ik zoek wel echt een head. En de Hot Rod ging net niet vergenoeg met zijn distortion.

Verder heb ik ook nog snel een Orange getest, Maar daar was ik al snel klaar mee, want daar was geen fatsoenlijke distortion uit te halen, veel te brits karakter.

Laters

Evil.

JorikDekkers
16 juni 2007, 20:30
ik snap het niet:

die vier amps zijn zo totaal verschillend! normaal gesproken zou je na testen gelijk er al 2 of 3 keihard af moeten schrijven omdat het niet is wat je zoekt...

dat had ik zelf in ieder geval heel erg met de engl en koch: het klinkt goed maar het is echt NIET wat ik zoek. Fender clean was super maar drive leek dan weer nergens naar. Marshall DSL omgekeerde van de fender...

of het moet zijn dat je eigenlijk gewoon niet goed weet wat je zoekt qua geluid?

Evil-Payasos
16 juni 2007, 20:35
Nouw, Die fender valt keihard af, dat zowiezo! Verder zat ik niet naar een screamer te kijken, maar mij werd verteld dat die niet erg veel verschilde met de fireball (is dit zo?????)

Ik weet wel wat ik zoek, alleen is het moeilijk te vinden:

-Hij moet een erg goede clean hebben, zodat ik er cleane blues (SRV) uit kan trekken
-Hij moet ook een bluesy OD hebben
-Fulltube
-Klein (maar gigbaar)
-Aansluitbaar op 2x12
-Reverb
-En hij moet bezitten over een monsterlijk scheur kanaal, dat ik kan scoopen, zonder mids en veeel bass (dus een lekker pijn-in-je buik doende low end!)

als jullie iets weten wat zo klinkt?! HIT ME!

Jayjay
16 juni 2007, 20:41
Marble/FNS zit in Renkum en ze bouwen al 'n behoorlijk aantal jaren diverse buizenversterkers. Naar mijn weten wordt hun website nu vernieuwd, eerst stonden hun amp-modellen er gewoon op.

Hun site wordt al 6 maanden vernieuwd..blijkbaar hebben ze al genoeg klanten....Ow en ze reageren ook niet op e-mails..Ik woon een dorpje naast..binnen kort es kijken of ze wel de voordeur open doen...

JorikDekkers
16 juni 2007, 20:51
Zulke amps zijn er ook wel maar als je al die onderdelen echt top hebben zit je al snel in een heel andere prijsklasse dan waar jij in zoekt...

Dan denk ik dat je met een koch nog het verst zal komen

Evil-Payasos
16 juni 2007, 21:21
welke zou jij dan voorstellen in een hogere prijsklassE?

Evil-Payasos
17 juni 2007, 09:50
En waar kan je de Peavey 6505 uitproberen, (zit zelf in heemstede!)

Eko
17 juni 2007, 10:39
Evil,
Wat jij zoekt bestaat misschien wel , maar zul je zwaar voor moeten dokken. Je wilt het clean van een Twinreverb met het het gewicht van een Bluesjunior gecombineerd met een drive uit een JTM 45.
Ultramooi clean komt over het algemeen uit een versterker die wat meer vermogen heeft. Doordat je die niet open hoeft te schroeven blijft het signaal schoon. Een blues,,randje,, krijg je door een amp tegen het oversturen aan te zetten. Een drive is uiteraard amp open. Een alternatief voor zoiets is een amp met een mastervolume. De meest verkrijgbare amps met een mastervolume leveren ( vind ik ) toon in voor dit gemak.
Er zijn wel degelijk versterkers met een zeer goed geluid en een mastervolume, maar dan zul je de portemonnee aardig moeten aanslaan. Zelf zet ik de centen op dit moment apart om er een amp bij te kopen. Ik heb een Marble clubreverb ( met een enkele 15 inch) maar wil er een amp bij die aan jouwzelfde wensen voldoet. Mijn voorkeur gaat naar een nieuwe Marble of een Dr. Z Maz 18 met 2 x 10 inch. Deze laatste is verkrijgbaar ( op bestelling ) in rood tolex met een stel verschrikkelijk mooie speakers voor slechts 2750 euries. Afhalen bij de dealer in Nuerenberg!

ben vanhoof
17 juni 2007, 11:01
Wat een evolutie; van een fender hotrod deville naar orange, zo naar marshall dsl om uiteindelijk bij een peavey 6505 uit te komen :p

Evil-Payasos
17 juni 2007, 12:35
hmmm.... Of ik moet een 6505 of engl fireball kopen, en doorsparen voor een clean amp?!

Nashville6120
17 juni 2007, 12:39
Ik denk dat je met jouw budget wat opofferingen moet doen. Je kan voor dat geld niet prachtige clean, brullende scheur, sprankelende reverb, comboformaat en draagbaar gewicht hebben.
Ik zou voor een versterker gaan met mooie clean en dan de scheur uit pedaaltjes halen.
:hippie:

Evil-Payasos
17 juni 2007, 12:44
Ja ik zat al te denken om de reverb dan maar uit een stomp doosie te halen (t-rex room-mate?!) en dan is nu nog de overweging

Dikke scheur en mindere clean,
of Dikke clean en mindere scheur...

Trouwens wat vinden jullie een mooiere clean hebben? De 6505 of de fireball?

LCH
17 juni 2007, 13:23
Trouwens wat vinden jullie een mooiere clean hebben? De 6505 of de fireball?
Het gaat erom wat jij vindt. ;)

Het is gemakkelijker een cleane amp te laten brullen (met pedaaltje) dan een scheurmonster prachtig clean te laten klinken. Tweedehands Fender HotRod met pedaaltje ofzo.

Verder ben ik het met wimvr eens. Je kunt nu eenmaal niet alles in één versterker hebben. Koop gewoon iets, wees er tevreden mee en als je er wat meer zicht op hebt kun je altijd nog een andere versterker kopen. Op deze manier blijf je bezig.

Evil-Payasos
17 juni 2007, 13:39
ja idd... Of gewoon toch die koch kopen! Was heel tevreden over het clean! Alleen nadeel dat er geen eq opzat, en de reverb was ook prachtig... Alleen kan ik met het scheur niet zo voor de geest halen :satisfie: Alleen is die erg duur! 20 watt is niet heel erg luid! Weet niet of je ermee kan giggen

Jimwoud
17 juni 2007, 16:16
ja idd... Of gewoon toch die koch kopen! Was heel tevreden over het clean! Alleen nadeel dat er geen eq opzat, en de reverb was ook prachtig... Alleen kan ik met het scheur niet zo voor de geest halen :satisfie: Alleen is die erg duur! 20 watt is niet heel erg luid! Weet niet of je ermee kan giggen
Volgens mij heeft die koch studiotone een gedeelde EQ, of heb ik het mis.

LCH
17 juni 2007, 18:35
ja idd... Of gewoon toch die koch kopen! Was heel tevreden over het clean! Alleen nadeel dat er geen eq opzat, en de reverb was ook prachtig... Alleen kan ik met het scheur niet zo voor de geest halen :satisfie: Alleen is die erg duur! 20 watt is niet heel erg luid! Weet niet of je ermee kan giggen
20 watt is gruwelijk luid. Zoveel maakt dat niet uit hoor, een 20 watt met effectieve speakers gaat harder dan een 30 watt met ineffectieve speakers. Gebruik de zoekfunctie maar eens, ik ben iig Studiotone-gebruikers tegengekomen die moeiteloos met dat ding op het podium staan.

En ja, natuurlijk heeft 'ie EQ. :satisfie:

Evil-Payasos
17 juni 2007, 18:55
Oei is het dan een gespleten eq? Dat de eq instelling voor de clean hetzelfde zijn als de eq instellingen voor de distortion channel?!

arjanb01
17 juni 2007, 19:50
Ik heb mn studiotone combo nu bijna 4 jaar en ik gig er zeer tevreden mee. 20 watt kom ik zat ver mee, heb hem op 1/3 volume staan en is luid zat. Sindskort sluit ik mn G-major eropaan. En wat blijkt ? Hij is gewoon driekanaals ! Geweldig !
Dus ik heb clean presets-crunch presets-en OD+ presets (voor de felle Lukather solo's !), heerlijk !
Heeft geen gescheiden EQ, maar is ook niet nodig, als je clean goed afsteld heb je voor de OD kanalen ook een lekker geluid. De eq is niet extreem, dus dat wil prima.

Evil-Payasos
17 juni 2007, 19:57
Hmm, het probleem is dat ik mijn distortion graag gescooped heb, dus weinig middle en veel bass,, maar dat klinkt clean ruk

Lexvandoef
17 juni 2007, 20:14
Distortion klinkt zo ook ruk hoor :D

Nee, dan moet je toch maar op zoek naar een amp met 2 gescheiden EQ's. Fame heeft ook voor niet heel veel geld 2 en 3 kanaal buizenversterkers.

jorrit
17 juni 2007, 20:28
Hmm, het probleem is dat ik mijn distortion graag gescooped heb, dus weinig middle en veel bass,, maar dat klinkt clean ruk


haha leer je wel af als je in een band gaat spelen :D

maar goed jij je ding, koop dan voor 50 euro een tweede hands boss ge-7..
zet je die in een mooie v vorm, probleem opgelost.

Evil-Payasos
17 juni 2007, 20:36
Hoezo leer ik dat af als ik in een band ga spelen? Hahaha...Ruzie met de bassist? (hoe vind jij je distortion lekker klinken op de koch dan? Vraag naar JOUW mening, plz niet zeggen, je moet doen wat jij leker vind;))

JorikDekkers
17 juni 2007, 21:38
het probleem zit er m.i. gewoon in dat je niet weet wat je zoekt. Als je van een fender naar een koch naar een marshall naar een 6505 gaat, laat dat alleen maar zien dat je niet een bepaald geluid zoekt... de smaak van mensen van geluid verandert wel, maar dat is een proces dat met jaren gaat, en jouw smaak verandert hier bijna elk uur!

Ik denk dat jij veel meer hebt aan een mooie modelingamp. Daarmee heb je alle verschillende sounds, wel geen buizen maar prima voor in een bandje. Na een jaar (of langer) met zo'n versterker weet je wél wat je wil en dan kan je daarna beter investeren in een mooie buizenversterker waar je vervolgens jaren mee kan doen. Kijk eens naar een leuk vox of line6 combo/stack: Alle sounds die jij zoekt, bruikbaar in een band, betaalbaar en het klinkt echt wel oke!

Een superveelzijdige buizenversterker (lees: DUUR!) wordt pas interessant als je het kwijt kan in je band en als je budget bijna onbeperkt is. Dan kom je bij de bogners, rivera's, en rackapparatuur uit. Maar dan heb je het over duizenden euro's.

Evil-Payasos
17 juni 2007, 21:55
True, ik heb nu al een Vox AD50VT, alleen kan ik daar geen fatsoenlijk distortion uithalen, verder is de clean lekker, alleen vind ik hem te groot!

JorikDekkers
17 juni 2007, 21:58
oke duidelijk. welke ampmodels gebruik je het meest?
ik heb zelf een ad100vt maar ik herken je probleem eigenlijk totaal niet. Of iig: zware metalgeluiden zijn er niet uit te halen, maar dan zou je kunnen kijken voor een mooi pedaaltje. Overdrive/crunch klinkt gewoon echt prima. En je zult niet zo snel een buizencombo vinden wat kleiner is dan die ad50vt ook...

Evil-Payasos
17 juni 2007, 22:05
Nee oke, maar de Koch studiotone head, is toch wel een heel stukje kleiner (woon op 3 hoog). Ik gebruik voor clean veel de boutique clean, en de tweed/black. Verder gebruik ik nu een boss metalzone (KUTKLOTERUK) en voor een distorted blues randje ga ik naar AC15

JorikDekkers
17 juni 2007, 22:25
Dan lijkt het mij een goed idee om eens met je gitaar naar een grote muziekzaak te gaan, waar ze ook zo'n vox hebben om dan een GOED metal pedaaltje te zoeken. Ik denk dat je daar even veel meer aan hebt dan om te investeren in een buizenbak. En qua gewicht: bij zo'n studiotone head hoort ook een mooi cabinet en die wegen ook al snel een eind door... plus dan moet je een keer extra lopen!

Lexvandoef
17 juni 2007, 22:45
Zonder mids in je gitaar hoor je jezelf best slecht in de bandmix.

Hallie
17 juni 2007, 23:57
maar in een flat met buizenamp spelen, lijkt me niet prettig voor de buren! :satisfie:

Lexvandoef
18 juni 2007, 00:06
maar in een flat met buizenamp spelen, lijkt me niet prettig voor de buren! :satisfie:


Hehe, ach veel verschil met een rijtjeshuis zal er toch niet zijn? Ik heb ook een hele poos een JMP 2203 thuis gehad om op te spelen 8)

Evil-Payasos
18 juni 2007, 09:00
ik woon niet in een flat:) maar in een huis met 3 verdiepingen;)

Ja is misschien wel een goed ideee.... Welke grote muziek winkel in NL heeft super veel distortion pedaaltjes?