PDA

View Full Version : Nieuwe rig



gerrekat
9 juni 2007, 17:35
http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/newrig.jpg

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib8/newrig2.jpg

Eindelijk mijn Bogner opgehaald, tevens ook maar even de ubercab erbij besteld. Ik moet zeggen dat ik nog veel tijd nodig heb met de Uber om er echt een beeld van te kunnen krijgen. Op dit moment vind ik de SE nog veel vetter klinken, maar ja daar ben ik zo vertrouwd mee. De cab is geweldig, mijn ENGL standard was ook super maar dit is nog wel een trapje vetter (mag ookw el voor dat geld!).

Toch erg in mijn sas, morgen nog eens wat uitgebreider aan de tand voelen.

Dude
9 juni 2007, 17:40
kwijl......

interessander
9 juni 2007, 17:56
Hij is wel een stuk mooier dan je ENGL, lekker sober ding, smaakvol, in tegenstelling tot je bankstel.... ;)

gerrekat
9 juni 2007, 18:06
Hij is wel een stuk mooier dan je ENGL, lekker sober ding, smaakvol, in tegenstelling tot je bankstel.... ;)


kwestie van smaak, ik vind beide vormgevingen wat hebben. LOL mijn bank, die staat niet voor niets in de muziekkamer en niet in de woonkamer.

JorikDekkers
9 juni 2007, 18:08
wat ben ik blij dat ik niet jouw buurman ben

aan de andere kant: elke dag wat bognergeweld kan nooit zo verkeerd zijn :dance:

AART
9 juni 2007, 18:30
Leuk stapeltje, ben alleen niet zo'n fan van de 2100 als metal amp.

Mag ik eigenlijk vragen waarom je de Mark IV hebt verkocht?

Bruce
9 juni 2007, 18:37
Nice stag!
Waarom heb je de Bogner gekocht?
De SE klinkt vetter zeg je, en heeft volgens mij voldoende mogelijkheden

AART
9 juni 2007, 19:56
Nice stag!


Stack = stapel(waarschijnlijk wat je bedoelde)

Stag = Stagg -g(ander woord voor brandhout dat niet wil branden)

caliban
9 juni 2007, 22:05
Echt supergeil, soundclips die de über en SE vergelijken zouden het afmaken

Negative K3 fan
9 juni 2007, 22:19
ik ben geen fan van de Engls die ik heb gespeeld (SE not included), maar de bogner uberschall vond ik destijds echt helemaal niets. Dat is al een tijdje geleden, maar dat ding klonk te droog, te strak, compressed etc... Ben je er al uit of het een blijvertje wordt? Met die uberkab is trouwens helemaal niks mis, ideaal voor heavy sounds.

Tho
9 juni 2007, 22:27
fucking sweet Hans! Ik kom hem binnenkort eens testen!

Anders Destium
9 juni 2007, 23:16
Vette shit man :rockon:

Ik begrijp nu ook gelijk waarom de Mesa weg moest ;)

AART
9 juni 2007, 23:32
Vette shit man :rockon:

Ik begrijp nu ook gelijk waarom de Mesa weg moest ;)

Het kostenaspect snap ik Andersm zo dom ben ik niet.
IK wil meer weten wat ie er niet goed ana vond. ;)

gerrekat
9 juni 2007, 23:40
Leuk stapeltje, ben alleen niet zo'n fan van de 2100 als metal amp.

Mag ik eigenlijk vragen waarom je de Mark IV hebt verkocht?

eerlijk is eerlijk hij zoog vergeleken met de SE.........

grootste probleem met de mark IV was de gigantische ruis en feedback, verder klonk ie echt vet, ik zal altijd een mark series mesa fan blijven. De ENGL is alleeen gewoon beter in alle opzìchten, gelijke sound alleen dieper en meer 3D en veel minder ruis/feedback.

De Bogner is ultra low noise dat vind ik waanzinnig, zelfs bij high gain geen noise gate nodig. maar hij mist dat vette percuissieve van de SE tot nu toe, de palm mutes springen er niet vanaf alsof hij het niet kan bijhouden ofzo....

Ik hoop morgen tot andere inzichten te komen.

AART
10 juni 2007, 10:53
eerlijk is eerlijk hij zoog vergeleken met de SE.........

grootste probleem met de mark IV was de gigantische ruis en feedback, verder klonk ie echt vet, ik zal altijd een mark series mesa fan blijven. De ENGL is alleeen gewoon beter in alle opzìchten, gelijke sound alleen dieper en meer 3D en veel minder ruis/feedback.

De Bogner is ultra low noise dat vind ik waanzinnig, zelfs bij high gain geen noise gate nodig. maar hij mist dat vette percuissieve van de SE tot nu toe, de palm mutes springen er niet vanaf alsof hij het niet kan bijhouden ofzo....

Ik hoop morgen tot andere inzichten te komen.

Kan ik begrijpen. Ik heb eens zo'n SE onde rhanden gehad en die hadd flink meer gain en was moderner qua sound. Dat ie vel ruis heeft hoort niet zo te zijn btw, dan moet je meeer met buizen experimenteren of er was iets mis met je mark.

gerrekat
10 juni 2007, 23:00
Kan ik begrijpen. Ik heb eens zo'n SE onde rhanden gehad en die hadd flink meer gain en was moderner qua sound. Dat ie vel ruis heeft hoort niet zo te zijn btw, dan moet je meeer met buizen experimenteren of er was iets mis met je mark.

Nou ja, vergis je niet de Mark III en zeker de IV hebben bakken met gain, ik denk niet eens veel minder dan een SE of een Powerball. En ik moet zeggen dat voor leadsounds ik ze misschien wel effe beter vond klinken dan een een Powerball,. maar voor slag klinken ze me effe te braaf en smooth, minder strak. En zoals ik al zei veel issues met geruis, ondanks diverse malen andere (nieuwe) buizen. Dit was overigens zowel bij de mark III als IV een probleem. Mijn nieuwe BOgner is wat dat betreft een geheel andere dimenise, zeer weinig ruis. Mar ik moet zeggen dat ik over de sound nog helemaal niet tevreden ben, ik zal morgen mijn pre amp buisjes eens vervangen want zoals ie nu klinkt kan ik er niets mee.

Squier4ever
11 juni 2007, 13:37
vette shit. lostprophets op pinkpop hadden rechts 2 ubers op het podium (helaas wel op marshall kast) en rechts stonden er 2 Soldano's, denk SLO's.

gerrekat
11 juni 2007, 15:07
gen idee wie dat zijn LOL. Ik heb 6 nieuwe chinese pre amp buisjes besteld hopelijk leveren die het verwachtte resultaat. Die dingen schijnen erg goed te zijn voor high gain toepassingen, ik ben zelf ook altijd erg gecharmeerd van EH pre amp buizen.

AART
11 juni 2007, 15:48
ik ben zelf ook altijd erg gecharmeerd van EH pre amp buizen.


Heb ik erin gehad. Van maart tot een week terug. Gaven veel te veel ruis, zelfs meer dan de meuk die Nocki er in had zitten(jackson en merkloos spul). Nu enkele geselecteerde Tung Sols(eigenlijk EH qua sound maar minder ruis) en 2 JJ's om het overaal geluid vetter te maken. Misschien een ideetje voor je?

Nieuwe chinese buisjes schijnen idd ook erg ok te zijn(shunguan?), maar ik heb ze zelf nog niet geprobeert.

interessander
11 juni 2007, 16:02
Ik heb ook een selected Tung Sol in v1, en de rest electro harmonix, bevalt prima, zeer weinig ruis (in een mark III) shuguang heb ik zelf nooit geprobeerd maar ze klinken goed in de studio preamp van de andere gitarist.

BLOK182
11 juni 2007, 16:16
Gefeliciteerd kerel, ontzettend vette setup zo! De Uberschall is een amp die ik nog eens graag aan de tand zou voelen, net als de Engl SE.

caliban
11 juni 2007, 17:09
Is er een manier waarop je wat clipjes kan opnemen, want ik ben echt heel erg geïnteresseerd in de sound van die twee amps. Zelf al op de bogner gespeeld, maar nog niet op de SE. Wel op de powerball, maar dat vond ik niets vet.

robert-gitarist
11 juni 2007, 18:00
Tering vet spul! Mooi spul, gefeliciteerd :) Blijft waanzinnig vet dat Bogner spul. Niet goed voor de portomonee maar wel goed voor de sound :D
Mooie kast ook er onder, hoewel ik meer voor het uiterlijk zou gaan van die Bogner kast met dat bruinige grilletje (weet niet meer exact welk type het is).
Alleen zal ik die JCM900 eruit schoppen. 2 van zulke vette heads en dan een Marshall er tussen :nervous:
















;)

Solidkick
11 juni 2007, 20:05
stapeltje yuppen reut :seriousf:

Tho
11 juni 2007, 20:58
stapeltje yuppen reut :seriousf:

heb je Gerre's hele collectie wel eens gezien? Daar sla je stijl van achter over

gerrekat
14 juni 2007, 19:17
vandaag nog eens aan het zwoegen geweest met chinese pre amp tubes erin. Met een boost en op wat volume kan ik er nu echt wel een lekker geluid uit krijgen, maar ja ik blijf erbij dat hij zonder niet echt bijzonder is. Met klinkt ie echter vet, net strak genoeg en rauw. Eens kijken hoe hij het bij de band doet.

Solidkick
20 juni 2007, 16:32
Eens kijken hoe hij het bij de band doet.

En?
Blijft ie overeind?

Frankiefrank2
20 juni 2007, 16:58
En wat voor baan heb je..


(ik heb je even geadd op myspace, goeie muziek!!)

Squier4ever
20 juni 2007, 17:22
heb je Gerre's hele collectie wel eens gezien? Daar sla je stijl van achter over

hoe doe je dat, stijl achterover slaan? :D

gerrekat
20 juni 2007, 18:09
En?
Blijft ie overeind?


nog niet geprobeerd, drummert is helaas met vakantie! zal kijken of ik vanavond een clippie kan opnemen.

gerrekat
20 juni 2007, 18:10
En wat voor baan heb je..


(ik heb je even geadd op myspace, goeie muziek!!)


Thanx!

Ik ben technisch commercieel adviseur bij een liften en roltrappen firma.

artnaz
24 juni 2007, 00:37
Gefeliciteerd!

Clips zouden inderdaad fantastisch zijn!!! Ik denk dat dit de twee amps zijn die in mijn top-2 staan... :satisfie: