PDA

View Full Version : kocht 2 shadow humbuckers, alleen zit er nog een gitaar aan vast.



wietse
9 juni 2007, 16:01
weer bingo vandaag dit keer in Roden of all places, de markt stelde niks voor, erg klein wegens de hitte, en zie opeens een erg vreemde headstock onder een stapel troep wegsteken en daar zat nog wat aan vast.
dit dus.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arrow.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arrowbodyflat.jpg

tremelo arm mist maar verder helemaal compleet, voor 70 euro koop je normaal al niet eens een set shadow pickups dus dit was een koopje.
het is een melody arrow, en kan er helemaal niks over vinden op het net terwijl ik hem wel eens eerder heb gezien op de één of andere site, effe zoeken dus.
lijkt me geen italiaanse melody maar eerder een latere japanner.
de body lijkt wel van MDF gemaakt te zijn, erg jammer maar zag je toen wel vaker, hij klinkt ook erg scherp en helder (klankkarakterestiek van MDF???) maar het model ben ik wel blij mee.
kom je verdomd weinig tegen zulke wonderlijke hairmetal gitaren dus weer 1 die zeker in m'n collectie gaat.
daarbij speelt hij ook nog eens verdomd lekker een erg lekkere maple hals met skunkstripe en zelfs enige flame.

no 1 hops
9 juni 2007, 16:11
mooi dat je weer eens iets voor je verzameling gevonden hebt wietse.
je zou evt ( naar gelang de potmeterwaarden) een mod kunne uitvoeren die ik ergen op wildgate van bill lawrence gelezen heb om een L500XL wat in zijn hoog te temmen.
als ik hem vind plaats ik hem hier wel even.
heb trouwens een melody ovation copie.
ware het niet dat daarvan het bovenblad iets omhoog is gekomen en dus nu onbespeelbaar is.
zit een shadow piezo in trouwens

bass blom
9 juni 2007, 16:14
vette shit man :D
is de kleur gebeund?

no 1 hops
9 juni 2007, 16:23
wietse
hier is de link
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2134.topi c

BamBuFan1
9 juni 2007, 17:04
tremelo arm mist maar verder helemaal compleet, voor 70 euro koop je normaal al niet eens een set shadow pickups dus dit was een koopje.

Muhahaha, van de week een setje Shadows gekocht voor €35. Dus je hebt gewoon €35 teveel betaald voor dat stuk multiplex! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/chase.gif


het is een melody arrow, en kan er helemaal niks over vinden op het net terwijl ik hem wel eens eerder heb gezien op de één of andere site, effe zoeken dus. lijkt me geen italiaanse melody maar eerder een latere japanner.

Ik ken Melody ook als Italiaans en later Japans merk. De kleur lijkt me origineel en duidelijk afkomstig uit de jaren '80. Het lettertype op de headstock doet me erg aan Hoshino denken (Ik heb een Morris en een Fresher met exact hetzelfde lettertype). De body+kleur lijken weer meer op een late jaren 80 Aria Pro2 of Vantage. Maar in Matsumoku gebruikten ze daarentegen minder vaak multiplex dan in Fuji... Maf ding, maar sowieso mooie hals!

wietse
9 juni 2007, 20:23
Muhahaha, van de week een setje Shadows gekocht voor €35. Dus je hebt gewoon €35 teveel betaald voor dat stuk multiplex! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/chase.gif



Ik ken Melody ook als Italiaans en later Japans merk. De kleur lijkt me origineel en duidelijk afkomstig uit de jaren '80. Het lettertype op de headstock doet me erg aan Hoshino denken (Ik heb een Morris en een Fresher met exact hetzelfde lettertype). De body+kleur lijken weer meer op een late jaren 80 Aria Pro2 of Vantage. Maar in Matsumoku gebruikten ze daarentegen minder vaak multiplex dan in Fuji... Maf ding, maar sowieso mooie hals!

zijn die shadow humbuckers dan zo goedkoop?
dacht dat het wel een gerenomeerd merk was, maar dit zijn natuurlijk vintage elementen :D.
was het maar multiplex, het is een soort MDF
kleur is ook origineel is op de foto's slecht te zien, zwart metallic met zilver.
bedankt voor de link no1 hops maar niet nodig, laat hem liever origineel heeft nu een geluid dat echt bij de 80's hoort, hoog en gillend.
snijdt nu zeker door de mix mocht dat ooit nodig zijn.
dat je dat lettertype kan lezen op zo'n fotootje, ik heb hem toch iets groter nodig.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arrowheadstock.jpg

grayfink
9 juni 2007, 20:32
Die hoge E zal wel rammelen met die veel te grof ingevijlde topkam :D

wietse
9 juni 2007, 20:38
Die hoge E zal wel rammelen met die veel te grof ingevijlde topkam :D
nee lijkt maar zo, dat is smerigheid dat je op de foto ziet de topkam is verder nog heel netjes.

Ic3gl0vE
9 juni 2007, 22:49
Geweldig stoer die gitaar! Ik snap alleen niet waarom de pickupswitch op die vreemde plek zit. Als je de tremeloarm in de gitaar hebt zitten kun je echt niet meer snel van element wisselen.

BamBuFan1
10 juni 2007, 02:26
zijn die shadow humbuckers dan zo goedkoop?
dacht dat het wel een gerenomeerd merk was, maar dit zijn natuurlijk vintage elementen :D.

Nou, goedkoop zijn ze zeker niet, en gerenommeerd wel. Maar het was in de buurt en die gast hoefde er niet meer dan €35 voor te hebben.
(Als je trouwens die Asama op de kop tikt verwacht ik wel een verslag van tenminste vier a4tjes over waar dat merk nou eigenlijk vandaan komt!)


dat je dat lettertype kan lezen op zo'n fotootje, ik heb hem toch iets groter nodig.

Ja, ik herkende die rare scherpe lijnen van de naam Melody meteen en dacht toen automatisch aan die Hoshino-stickers. In mijn rijtje met Matsu/Hoshino-submerken kom ik Melody trouwens niet tegen... Een mysterie...verpakt in een enigma!

GunMetalBlue
10 juni 2007, 11:18
Ik vind'm gaaf. Heb je ook een .mp3tje? (ja daar ben ik weer, dat vind ik altijd leuk haha) Gewoon ff in audacity ofzo.

Leuk ding hoor, maar ik zou'm niet om doen =P

Kaboemba
10 juni 2007, 11:34
Wat een foei lelijke prul. Maar goed koste ook weer geen drol.

Speeddemon
10 juni 2007, 15:34
Ik geef je er 75 euro voor. Maar ik kom niet all the way naar fokking Friesland met de trein. :hippie:

wietse
10 juni 2007, 16:21
Wat een foei lelijke prul. Maar goed koste ook weer geen drol.

ach smaken verschillen, jij bent ook getrouwd toch? :D