PDA

View Full Version : LondonCity binnen, maar?



dekuif
9 juni 2007, 15:01
Hoi,

Ik heb een LondonCity met een H&H Electronic cabinet op de kop getikt.

Super clean geluid in de londoncity. Maar ik heb geen idee wat dat ding zou moeten kunnen qua kanalen, crunch etc.?

Tevens weet ik niet welk type het is? Ik denk zo;n DAE MK nog iets....

http://members.home.nl/kuif/IMG_7644.JPG
http://members.home.nl/kuif/IMG_7640.JPG
http://members.home.nl/kuif/IMG_7643.JPG

En de kast:
http://members.home.nl/kuif/IMG_7645.JPG
http://members.home.nl/kuif/IMG_7646.JPG

Ook zie ik nogal veel inputs... zegt mij ook niets?

En wie heeft er ooit gehoord van H&H ?
Ik dacht dat het is opgegaan in Laney. Ik heb de kast open gemaakt, maar die speakers zijn merkloos, er staat niets op?
Iemand enig idee welke dit zouden kunnen zijn..?

Groet,
Robert

interessander
9 juni 2007, 15:13
Qua crunch moet je hem gewoon lekker hard zetten!
En pedaaltjes schijnen het ook goed te doen op deze amps, maar als je dat niet weet, waarom heb je hem dan gekocht?

dekuif
9 juni 2007, 15:16
Nou, het bedrag was zo laag, dat durf ik hier niet eens te roepen... vandaar.
En ik wilde altijd al een buizentop / combo voor erbij.

Zelf speel ik bijna altijd op mijn Zentera, heerlijk ding!

Chris Winsemius
9 juni 2007, 15:32
De 2 linker ingangen gaan naar de linker volumeregelaar, de 2 rechts naar de rechter volume-regelaar.

1 v/d eindbuizen lijkt kaduuk (die met dat witte bovenin).

Crunch/scheur: gewoon hardzetten :)

MichaelSS
9 juni 2007, 15:58
Nou, het bedrag was zo laag, dat durf ik hier niet eens te roepen... vandaar.
En ik wilde altijd al een buizentop / combo voor erbij.

Zelf speel ik bijna altijd op mijn Zentera, heerlijk ding!


Ah jawel joh. Hoeveel?

Mooi ding trouwens :seriousf:

dekuif
9 juni 2007, 18:30
ok dan....

voor de londoncity + HH cab + Guyatone Reverb Custom

€ 70,-

En die witte buis is inderdaad keduuk....


maaruh crunch --> hard zetten, man dat overleef ik niet! Dat is echt kei hard!

up-guitarman
9 juni 2007, 18:44
€ 70,-

Holy fuck, voor dat geld mag je hem idd niet laten staan. Doe hier een service beurtje bij voor een 100 a 150€ (als het je wat meezit en er is niets essentieel kapot) en je hebt een heel leuke amp voor +/- 200€ !!!

Negative K3 fan
9 juni 2007, 22:16
die trafo's zien er wat beter uit dan die in de london city die ik eens in huis had...

puntdroad
9 juni 2007, 22:23
Holy fuck, voor dat geld mag je hem idd niet laten staan. Doe hier een service beurtje bij voor een 100 a 150€ (als het je wat meezit en er is niets essentieel kapot) en je hebt een heel leuke amp voor +/- 200€ !!!
servicebeurt voor 150 euro?
Sjezus, dat betaal ik voor mijn mondeo nog niet eens... En daar vullen ze nog olie bij!
Serieus, is dat zo duur tegenwoordig?

gvink
9 juni 2007, 22:25
Ik neem de top wel van je over joh.. Wil je wel € 70,- ervoor betalen. Al die moeite doen voor een service beurt.. pfff.. geef maar hier...













;)

ff serieus: gefeliciteerd zeg! Dat is echt geen geld..!! (pm even Frits van Mourik.. die kan 'm goed voor je opknappen..)

Jimwoud
10 juni 2007, 15:26
Waar heb je hem gekocht dan? Marktplaats?

dekuif
10 juni 2007, 15:50
nee, via via, en het stond daar in de weg!

ik zal hem binnenkort eens na laten kijken.

AutoStatic
12 juni 2007, 16:14
Gefeli, €70,- is een koopie! Het is een DEA130 MKV. Ik zou hem echt op laten knappen, ziet er nog zeer clean uit van binnen en het zou me niet verbazen als dat nog de originele buizen zijn. Het is een ้้nkanaals versterker met idd een bright en een "normale" volumeregelaar. Je kunt ze doorpatchen zodat je je geluid nog wat preciezer in kunt stellen. Voor een crunch moet je 'm inderdaad best hard zetten, een DEA130 gaat niet zo snel over z'n nek. Een goeie revisiebeurt kan al wel in de papieren lopen, zeker als de top nog nooit is nagekeken. En dan is €150,- nog laag geschat. Maarja, waarschijnlijk ga ik naar de verkeerde ;) (ik koop altijd alles te duur, kom nooit koopjes tegen en voor onderhoud betaal ik dus schijnbaar ook teveel).

jacky
12 juni 2007, 16:33
servicebeurt voor 150 euro?
Sjezus, dat betaal ik voor mijn mondeo nog niet eens... En daar vullen ze nog olie bij!
Serieus, is dat zo duur tegenwoordig?

Hoe lang ben je weg geweest ?
Setje eindpitten even schoon maken afregelen ......mischien hier en daar een elcotje vervangen.

tempo3
12 juni 2007, 17:53
En dan is €150,- nog laag geschat. Maarja, waarschijnlijk ga ik naar de verkeerde ;) (ik koop altijd alles te duur, kom nooit koopjes tegen en voor onderhoud betaal ik dus schijnbaar ook teveel).Was je zoveel meer kwijt dan, bij Dr. Tube. Begreep uit eerdere posts dat je jouw LC daar ooit eens had laten reviseren?

puntdroad
12 juni 2007, 20:20
Hoe lang ben je weg geweest ?
Setje eindpitten even schoon maken afregelen ......mischien hier en daar een elcotje vervangen.

De laatste keer dat mijn top onder handen is genomen betaalden we allemaal nog met guldens... Zo lang ben ik dus weggeweest...da's dus waarschijnlijk best lang ja.
Serieus, ik schrik daar wel van hoor.

AutoStatic
12 juni 2007, 20:57
Was je zoveel meer kwijt dan, bij Dr. Tube. Begreep uit eerdere posts dat je jouw LC daar ooit eens had laten reviseren?Ja, was veel meer. Ik zal het factuurtje eens opzoeken. Maar was een revisie, geen regulier onderhoud.

jerome
12 juni 2007, 23:34
De laatste keer dat mijn top onder handen is genomen betaalden we allemaal nog met guldens... Zo lang ben ik dus weggeweest...da's dus waarschijnlijk best lang ja.
Serieus, ik schrik daar wel van hoor.

Dan ben je denk ik wel aan nieuwe eind- en voorbuizen toe...

OutsideLittleLeg
13 juni 2007, 11:03
Jaar geleden Vox Ac30 gekocht, nieuwe soort. Dit jaar buizen moeten vervangen, was ook echt pissed op Vox. Maar hij doet t weer als een tierelier. Ben verslaafd aan dat geluid!:)

Heb 2 optredens met een London City gedaan en viel me erg vies tegen. Gebruik pedaaltjes voor mijn geluid maar zelfs clean klonk ie naar mijn gevoel niet lekker. Maar dit is mijn mening....
Die City was btw wel een remake:)

AutoStatic
13 juni 2007, 11:07
Jaar geleden Vox Ac30 gekocht, nieuwe soort. Dit jaar buizen moeten vervangen, was ook echt pissed op Vox. Maar hij doet t weer als een tierelier. Ben verslaafd aan dat geluid!:)

Heb 2 optredens met een London City gedaan en viel me erg vies tegen. Gebruik pedaaltjes voor mijn geluid maar zelfs clean klonk ie naar mijn gevoel niet lekker. Maar dit is mijn mening....
Die City was btw wel een remake:)Die remakes zijn totaal anders dan de ouwe LC's en hebben niks met elkaar te maken behalve de naam dan.

zoon van Piet
13 juni 2007, 13:28
geile philipsbuizen, dat zijn de originele, gemaakt bij mullard... en als ze het nog doen, brengen ze al meer dan die 70 op.
Ik wil je niet stressen, maar die opknapbeurt moet je zeker doen. Als zo'n ding jaren stil heeft gestaan, wil ie wel eens spontaan d geest geven als je m opeens gaat gebruiken. een goed afgestelde, van goede buizen voorziene LC wil vaak klinken als een klok. A poor man's Marshall. Scheuren kun je echter vergeten, tenzij je je trommelvliezen wilt offeren. Maar een pedaal ervoor doet wonderen.

HH was ooit de grootste in Europa, met laagdrempelige gitaar-, bas- en zaalversterking. Tot het bedrijf over de kop ging en opgekocht werd door carlsbro. HH maakte eigen speakers, maar die waren volgens mij van het eigen logo voorzien. wat in jouw kast zit? Who Knows! maar who cares voor dat bedrag?

OutsideLittleLeg
13 juni 2007, 13:45
Die remakes zijn totaal anders dan de ouwe LC's en hebben niks met elkaar te maken behalve de naam dan.

Hehe dat d8 ik dus al:)

Wil nog welles keer proberen om op zon orginele te spelen. Lijkt me wel wat

Han S
16 juni 2007, 20:26
Ik heb ook zo'n soort apparaat, een Power City en daar is zodanig in getweaked dat ik twee kanalen heb met pre en master volume. Aan de achterkant kan ik een pedaaltje aansluiten om tussen de kanalen te schakelen. Ik kan dus een clean en een scheur kanaal maken, of een scheur en superscheur kanaal, of een superscheur en buitengewoon belachelijk superscheur kanaal.

Niet te vergelijken met een Marshall, deze amp klinkt veel broeieriger en is ideaal voor swamp blues.

Het kan dus wel hoor, iedere soortemet Chris Winsemius type kan zo'n versterker voorzien van een mastervolume en twee kanalen.