PDA

View Full Version : Hulp bij element voor mijn high end acoustic



Uchison
9 juni 2007, 14:59
Hi Fors, heb onlangs een hele mooie Stevens gekocht. OM. Zelfde als wat Arnold van Dongen ook speelt.
Hij moet voorzien worden van een pickup. Wat is de aller aller beste? Fishman Ellipse Matrix Blend, Ellipse VT, Ellipse Aura? Of van B-Band A2.2 XOM?

northernlake
9 juni 2007, 16:05
Ik hoor goede verhalen over de K&K mini western:
http://www.kksound.com/purewestern.html

chris c
9 juni 2007, 22:17
Ik heb wat ervaring met Fishman, en van de drie die je opsomt zou ik de Ellipse Blend nemen voor een high-end gitaar. Ik heb een Avalon gitaar met de Prefix Pro, een preamp met meer mogelijkheden maar in essentie hetzelfde systeem : een Matrix brugelement (is geen piëzo) gecombineerd met een interne microfoon.
De VT is gewoon datzelfde brugelement met enkele regelaars, zonder de microfoon;
De Aura zou ik afzonderlijk kopen (niet zoals de Ellipse in het klankgat gemonteerd dus), dan kun je die nog voor andere gitaren gebruiken, en heb je veel meer mogelijkheden wat betreft klankregeling. Mijn ervaring is dat de Aura voor sommige gitaren fenomenaal is, en voor andere minder. Er moet vooral een "sound image" bestaan die bij jouw gitaar past.

Maar er zijn natuurlijk nog talloze ander mogelijkheden, merken, enz., elk met hun voor- en nadelen.

Ed deijkers
10 juni 2007, 00:43
kijk hier maar even....

http://www.janzonjeegitaren.nl/verweijpm.html

groet

Ed

guitartub
10 juni 2007, 12:27
Fishman is dacht ik wel errug goed. Ik zag afgelopen donderdag een bluesgitarist op een akoestische gitaar met een microfoontje in het klankgat. Als dat die Ellipse was: WOOOOW wat een sound!!!

Metoshade
10 juni 2007, 22:05
Je kunt ook de Fishman Aura overwegen. Ik heb er net wat dingetjes van gehoord en gezien op hun site en dat klonk wel goed zeg! Je hebt wel een piezo oid nodig om het te gebruiken (het is nl een pedaal), maar de klank lijkt erg mooi te zijn.

Maargoed, ik heb er zelf nog geen ervaring mee, dus wat weet ik nou helemaal!

sebastiaan88
10 juni 2007, 22:53
vervelend zeg, ik zit echt te gassen op die B-band A2.2 maar het lijkt alsof niemand hier ervaring mee heeft.
GRoeten sebas

Liefhebber
13 juni 2007, 15:55
Hi Fors, heb onlangs een hele mooie Stevens gekocht. OM. Zelfde als wat Arnold van Dongen ook speelt.
Hij moet voorzien worden van een pickup. Wat is de aller aller beste? Fishman Ellipse Matrix Blend, Ellipse VT, Ellipse Aura? Of van B-Band A2.2 XOM?
Heel mooie gitaar(zeker bij S. te A. gekocht?)! Die Arnold van Dongen is ook een goede allround gitarist!
Kun je hem niet vragen wat hij erin heeft zitten? Of anders die mannen van Stevens in Munchen vragen naar hun voorkeur.
Ik zou nooit gaan hakken in zo'n gitaar!
Persoonlijk zou ik op die gitaar twee merken overwegen; B-band en AER. Misschien nog Schertler.

Uchison
13 juni 2007, 15:59
Gege, da's leuk gezegd. ;-) Bij S. te A. Klopt helemaal idd. Ook omdat de gitaar gemaakt is naar de specificaties van S. Ik kan niet anders zeggen dan dat het ech mooi is.

Uchison
13 juni 2007, 23:29
Guys, thx voor alle reacties zo ver. Meer ervaringen?

Uchison
13 juni 2007, 23:43
Om misschien mijn verhaal wat aan te vullen.
Ik ken iemand die erg enthoustast is over de B-Band. En er ook een aantal die het hele merk niet zo byzonder mooi vonden klinken....
Daarnaast zie ik dat Fishman meestal in alle high-ends zit ingebouwd. Bij alle dure Martins en Gibsons zie ik altijd Fishman. Geeft te denken. Het is of goede marketing en of het is ook daadwerkelijk goed.
Via de Aura site hoor/zie je wat demo's. Klinkt erg goed vind ik.
Het idee ook dat het misschien upgradable is..vind ik aantrekkelijk.
Was iedereen even enthousiast toen piezo voor het eerst uitkwam?
Misschien moeten we open staan voor dit soort electronica in akoestiosche instrumenten...wie zal het zeggen? Iemand?