PDA

View Full Version : kerkmodes en arpeggios.......niejd som help



tj44rd de git44rm4n
13 januari 2003, 16:14
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tj44rd de git44rm4n op 2003-01-16 22:38 ]</font>

Maiden Michiel
17 januari 2003, 13:13
???

Guinness
17 januari 2003, 14:39
1k sN4p h3t @@k n13T...

tj44rd de git44rm4n
18 januari 2003, 13:33
tsjah dr is iets fout gegaan :smile:......
Ik wilde dus weten welke arpeggios bij welke mode horen... Ik weet dat ionisch majeur is en aeolisch mineur. Je maakt hier een arpeggio van door 1-3-5 van deze ladders te nemen. Je maakt er respectievelijk een min7 of maj7 door naast de 1-3-5 de 7 er nog bij te nemen. Verder weet ik dat locrisch half verminderd is. Arpeggio hiervan: 1-3-5-7. Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of alles wat ik hierboven vertelde klopt, so correct me if I'm wrong. Verder weet ik ook niet goed wat ik met de andere modes aanmoet

tj44rd de git44rm4n
18 januari 2003, 13:34
Hoe kan ik trouwens die eerste post verwijderen??

geertenno
18 januari 2003, 13:39
BrEeZaH... :razz:

schaap
18 januari 2003, 17:14
Op 2003-01-18 12:39, schreef geertenno:
BrEeZaH... :razz:


wtf is moet dat nou weer betekenen hier !!!!!!!!!!!!!

ColtraneMatrix
19 januari 2003, 00:04
ik begrijp niet goed wat je bedoelt :smile:
er zijn verschillende arpeggios , triads, pentatonics en intervals mogelijk over de akkoorden van de mode's .. dit is afhankelijk van het akkoord en de positie waarin het akkoord staat in de progressie.

De akkoorden volgens de kerkmodes in Cmaj zijn:

Cmaj7 = C ionische toonladder
Dmin7 = D dorische toonladder
Emin7 = E phrygische toonladder
Fmaj7 = F Lydische toonladder
G7 = G Mixolydische toonladder
Amin7 = A Aeolische toonladder
Bm7b5 = B Locrische toonladder

al deze akkoorden uit deze reeks zijn gevormd met noten van C groot.. ze zijn enkel anders doordat men de noten nam met andere intervalsprongen

als je hier arpeggios over wilt vinden, of triads, pentatonics, moet je kijken in welke positie het akkoord staat.

vb Cmaj7 kan als I akkoord staan in Cmaj.. maar Cmaj7 kan ook een IV akkoord zijn in Amaj
het verschil zit hier in de 4e trap..
Cmaj7 als I in C heeft een natural 4th en Cmaj7 als IV in A heeft een verhoogde 4th
hierdoor speel je over Cmaj7 als I met de C Ionische toonladder en met Cmaj7 als IV met de lydische toonladder (om compleet 'in' te zijn... zo zie je maar dat het niet voor de hand ligt welke toonladder je gebruikt :smile:

tj44rd de git44rm4n
19 januari 2003, 20:00
Jah dat was dus wel ongeveer wat ik bedoelde :smile:....Thnx man ik begin er nu een beetje iets van te snappen

dirkw83
20 januari 2003, 14:46
Op 2003-01-18 23:04, schreef ColtraneMatrix:
ik begrijp niet goed wat je bedoelt :smile:
er zijn verschillende arpeggios , triads, pentatonics en intervals mogelijk over de akkoorden van de mode's .. dit is afhankelijk van het akkoord en de positie waarin het akkoord staat in de progressie.

De akkoorden volgens de kerkmodes in Cmaj zijn:

Cmaj7 = C ionische toonladder
Dmin7 = D dorische toonladder
Emin7 = E phrygische toonladder
Fmaj7 = F Lydische toonladder
G7 = G Mixolydische toonladder
Amin7 = A Aeolische toonladder
Bm7b5 = B Locrische toonladder

al deze akkoorden uit deze reeks zijn gevormd met noten van C groot.. ze zijn enkel anders doordat men de noten nam met andere intervalsprongen

als je hier arpeggios over wilt vinden, of triads, pentatonics, moet je kijken in welke positie het akkoord staat.

vb Cmaj7 kan als I akkoord staan in Cmaj.. maar Cmaj7 kan ook een IV akkoord zijn in Amaj
het verschil zit hier in de 4e trap..
Cmaj7 als I in C heeft een natural 4th en Cmaj7 als IV in A heeft een verhoogde 4th
hierdoor speel je over Cmaj7 als I met de C Ionische toonladder en met Cmaj7 als IV met de lydische toonladder (om compleet 'in' te zijn... zo zie je maar dat het niet voor de hand ligt welke toonladder je gebruikt :smile:


Shit vent jij woont in geel!! Vlabij het pcgameplay gebouw toevallig?

ColtraneMatrix
20 januari 2003, 15:52
euuh.. geen idee haha :smile:
bestaat dat hier?