PDA

View Full Version : Bogner Shiva



Valoosj
9 juni 2007, 00:32
Heeft er iemand zo'n nieuw model al van deze amp?
Ik ben van plan er eentje te kopen, na nog een lange tijd te sparen.
Ik zou graag eens horen hoe t nu zit me die FX loop, of die echt zo slecht is, en of je kan kiezen tussen een model met of zonder reverb.

Als het mogenlijk is, laat dan ook eens iets zien van de footswitch, ik vind daar niet direct foto's van, en ik zou wel eens willen weten hoe deze juist werkt, want ze spreken van een rotary system bij de ingang op je amp head ofzo.
Foto's zouden zeer geapprecieerd zijn :D

bluegate
9 juni 2007, 08:33
Ik heb onlangs een Shiva gekocht, wel een tussen model (I -> II).

Over de FX loop.
Voorheen had je hier een speciale kabel voor nodig, maar de nieuwere
modellen hebben 2x Send (1x Rack & 1x Pedalen).
De return is dan afhankelijk van de gebruikte Send +4dB of -10dB.
Heb met mijn setup nog geen probleem ondervonden.

Footswitch is volgens mij hetzelfde als bij mijn versie:
schakelaar links: kanaal 1 of 2
schakelaar midden: reverb aan/uit
schakelaar rechts: boost aan/uit
De nieuwe versie heeft ook een boost op kanaal 1.

Dat rotary system zou ik niet weten, volgens mij is dat de Metropolis.

Metoshade
9 juni 2007, 09:02
Hier ligt de footswitch bovenop... (oja, wit is niet de standaard kleur!)

http://www.larkstreetmusic.com/list/pict/Shivawitw.jpg


Verder klopt alles wat de vorige poster zegt:

FX-loop: normaal bruikbaar zonder hulp van extra kabeltjes.
Ik gebruik zelf de orginele Shiva met de "oude" FX-loop. Deze vind ik zeker niet slecht, hij klinkt juist geweldig! Je moet je alleen wel houden aan de regeltjes en zo een Shiva kabeltje soldeer je zo in elkaar (en anders doet de winkel dat maar hoor, dat is toch wel de minste service!). Toegegeven, de nieuwere oplossing is wel iets gebruiksvriendelijker.

Reverb: Je kunt kiezen voor een versie zonder reverb, deze kost dan rond de 300 euro minder.

En als ze spreken bij een rotary systeem als in rotary effect op de Shiva, dan spreken ze niet de waarheid ;)

bluegate
9 juni 2007, 09:35
Hier een foto van de mijne:



http://www.bluegate.nl/Images/20070519_BP.jpg

Dat kleine knopje is de Boost Volume regelaar voor kanaal 2, in de nieuwe
versie is deze gelijk aan de andere knoppen.
Zover ik weet geen regelaar voor Boost 1.
Footswitch is hier ook te zien, ligt een kwartslag gedraaid.
Deze heb ik inmiddels vervangen door een Custom switch zonder Reverb
schakelaar, zo liggen kanaal & boost dichter bijelkaar en met 1 trap beide
te activeren.

Valoosj
9 juni 2007, 11:32
ok thanks. ik zit wel vast aan een aparte head en cab (Heil talkbox moet ertussen) maar daar zal ik ook wel een model kunnen krijgen zonder reverb zeker?

de boost knop zal bij het nieuwere model dan wel op beide kanalen effect hebben vermoed ik? of zouden dat 2 aparte knoppen worden


ohja, het ging niet om een rotary effect, maar de manier waarop de schakelaar werkt was met een rotary systeem

bluegate
9 juni 2007, 13:48
Op de mijne zit een rotary switch aan de achterzijde.
Hiermee kun je kanalen kiezen indien de footswitch niet is aangesloten.
Ik denk dat je dat bedoeld.

Er staat een er een op gitaarmarkt:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=77916

Niet duur, een oude Shiva (head) kost nog 1995,00 nieuw.

Valoosj
9 juni 2007, 15:34
die had ik al gezien, maar ik ga m nog niet kope, eerst een 2e G&L :D kheb er al eentje gevonden.

daarna sparen voor die bo(g)ner

maylingjv
9 juni 2007, 20:23
sorry jongens die nieuwe shiva op marktplaats is al de deur uit :)
Ik heb vroeger (ja vroeger 1maand geleden ofzo) de oude gehad en moet zeggen deze is wel stukken beter,meer mogelijkheden,warmer en minder donker.

new deep
10 juni 2007, 22:40
De echte voordelen (qua sound om precies te zijn) van een zogenaamd nieuw model Shiva tov het 'oude' model zijn mij nog onbekend, dat lijkt mij ook meer een marketingverhaaltje.

maylingjv
11 juni 2007, 15:14
nee, er zijn wel voordelen hoor.
Zo heb je op elk kanaal een bright switch waardoor je op lager volumes toch nog frisser klinkt en ook minder donker.Het clean kanaal kan je boosten waardoor je een randje krijgt dat kon je niet met de oude tenzij je hem echt helemaal voluit zette (veel te luid) en
kanaal 3 is een boostkanaal geworden dat je naar gewenste volume kan instellen.

new deep
11 juni 2007, 15:28
Als je het volume van het cleane kanaal voluit zet en de master heel laag zet en dan kun je prima op laag volume met een 'randje' spelen op de 'oude' Shiva.

Verder bedoel ik ook meer dat ik benieuwd ben naar 'verbeteringen' qua sound, zal het eens moeten gaan horen.

bluegate
11 juni 2007, 19:40
Die van mij heeft al een aantal dingen van de nieuwe versie.

Enige dingen die mijn Shiva niet heeft zijn de bright switches & Boost op kanaal 1.

Bright switches heb ik niet nodig, ik gebruik een Fender met enkelspoels elementen.
En de boost heb ik eventueel pedalen voor dus niet echt noodzakelijk.

Wat ik heel jammer vind is dat je de gain boost op kanaal 2 niet kunt regelen.
Ik heb 'm nog niet opengehad, dus ik weet niet of er een potmeter in zit
om dit te kunnen regelen.
Het verschil in gain vind ik te klein, had van mij wat groter gemogen.

new deep
7 juli 2007, 14:16
Was een tyd op zoek naar een cabinet voor de Tiny Terror maar de Shiva speaker blijkt ook een goede match met de Tiny Terror.

Je kunt zo goed horen dat de Tiny Terror toch van een geheel andere orde is dan de Shiva maar voor oa. metal-achtige sounds op thuisvolume is de TT op 7 watt (met volume op 1, gain op 5 uur en in combinatie met de OCD op hp toch erg lekker.

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC04475.jpg

ieme
7 juli 2007, 17:27
ik heb ook een nieuwe, kan hem uit financiele redenen niet houden want heb hier dus veel tops en 2 bogner 412s en 2 bogner 212s dus moet echt opruimen!!

ieme
7 juli 2007, 17:28
en de nieuwe versie klinkt in ieder geval een stuk beter dan de oude die ik laatst bij NLmuziek getest heb....

new deep
7 juli 2007, 17:30
ik heb ook een nieuwe, kan hem uit financiele redenen niet houden want heb hier dus veel tops en 2 bogner 412s en 2 bogner 212s dus moet echt opruimen!!

Je kunt Bogner dealer worden zo te zien :) , gaat er niet iets anders uit ipv van de Shiva head?

ieme
7 juli 2007, 17:32
Je kunt Bogner dealer worden zo te zien :) , gaat er niet iets anders uit ipv van de Shiva head?


de guytron en 2 kanaals mesa dual is al weg...