PDA

View Full Version : DC-2 stuk aan het gaan



Dastard
8 juni 2007, 17:54
Ik wist het al een tijdje en had al bijna met Dirk afgesproken zodat hij er een kundig oogje op kon werpen.
Ik kon hem helemaal gratis via mijn werk laten maken en dat heb ik dus ook geprobeerd, ware het niet dat onze techneut hier niet uitkwam, hij heeft het pedaal meerdere malen doorgemeten en kon geen fout ontdekken, hij verdenkt 1 ic-tje ervan dat ie stuk is...met als resultaat lichte oversturing als je hard aanslaat.
Zal ik het pedaal naar Roland sturen, dat gaat me zeker minimaal 50-60 euro kosten ?

Dirk_Hendrik
8 juni 2007, 17:58
Moet je doen!
Je bent echter nog steeds welkom en goedkoper uit als je effe aanwipt bij mij of bij m'n meisje in de kroeg 2 straten verderop van DW ;)

Enneh,
Als ie verdenkt.. warom vervangt ie dat IC-tje dan niet gewoon?

Dastard
8 juni 2007, 20:14
Omdat er erg moeilijk aan die IC-tjes te komen was.
Ik vertrouw Roland wel dat ze het kunnen maken, ze hebben immers een geweldig goede technische dienst, alhoewel ze er de laatste tijd met de pet naar gooien, maar heb geen zin om zoveel geld er aan uit te geven.
Dus ik zal je binnenkort weer pm-en dat ik hem langs kom brengen.
Ben jij trouwens ook een beetje bekend met een Roland BC-60 en met een Korg T2 ?

Dirk_Hendrik
8 juni 2007, 21:06
Bedoel je over die pet iets a la dit?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78837&highlight=jazz+chorus


Omdat er erg moeilijk aan die IC-tjes te komen was.

..... vreemd. Het enige "moeilijke" IC in zo'n ding is nog steeds voor een paar euro te krijgen bij de firma Nedis, grootleverancier voor de Nedelandse elektronicawinkels... waar je zelfs met een vereniging die sinterklaasbezoekjes organiseert nog een account kan krijgen.

BC60 en T2.. Please describe the nature of your emergency ;)

Dastard
8 juni 2007, 22:51
De Korg T2, overstuurt bij een aantal klanken, het schijnt niets met de soundbanks te maken hebben maar meer met de transistors voor de mute channels, dus met andere woorden, hij overstuurd maar bij hardere klanken hoor je het meer.

Met de Blues Cube 60 is vrij weinig aan de hand, ik vroeg me alleen af of ie te modden is zodat die buizen emulatie schakelbaar is, of weg is...hij overstuurd vrij snel, en ik vind hem clean juist zo mooi en warm klinken, vind het zonde als ik hem vol open zet en een lading gain er door heen krijg.