PDA

View Full Version : line 6 lowdown 110 + contrabas?



Huig
8 juni 2007, 15:58
Het klinkt mij als een rare combinatie in de oren, maar ik hoor via-via-via goede berichten van een contrabassist die een Line 6 Lowdown 110 (75 W, 10" speaker) gebruikt.

OK, Gallien & Krueger zal beter zijn, maar voor dat geld lijkt me dit een leuke amp voor kleinere optredens, repetities of als monitor. Iemand ervaring hiermee? Houdt zo'n klein dingetje zich een beetje staande, ook bij wat hogere (maar niet te hoge) volumes?

Ben uiteraard op zoek naar een zo natuurlijk mogelijk contrabas geluid, blijft je geluid een beetje intact door al die modeling techniek heen?

Dank!

Dude
8 juni 2007, 16:04
ik hoor via-via-via goede berichten van een contrabassist die een Line 6 Lowdown 110 (75 W, 10" speaker) gebruikt.



is dit niet al je antwoord ?

Huig
8 juni 2007, 16:16
is dit niet al je antwoord ?

Ik hecht weinig waarde aan mijn via-via-via netwerk, ga meer voor ervaringen uit de eerste hand.

(Serieus, wat ik gehoord heb was in de trant van: iemand was bij iemand geweest die net een nieuwe versterker had, een Line nog wat, zooo'n klein kastje, 75 watt. Ik heb daaruit afgeleid dat het om de lowdown 110 moet gaan).

Wizz
9 juni 2007, 11:04
Ik kan me d'r nauwelijks iets bij voorstellen : De meeste goede basgitaarversterkers zijn voor kontrabas al minder geschikt omdat ze niet "recht" genoeg zijn, dus de zwaarst kleurende versterker die ik ken zal helemaal ellende zijn...

Wizz

Huig
9 juni 2007, 19:21
Ik kan me d'r nauwelijks iets bij voorstellen : De meeste goede basgitaarversterkers zijn voor kontrabas al minder geschikt omdat ze niet "recht" genoeg zijn, dus de zwaarst kleurende versterker die ik ken zal helemaal ellende zijn...

Wizz

Was ik ook bang voor maar dat valt heel erg mee. Ben hem maar gaan uitproberen. Mijn mening is, los van het hele contrabas verhaal, dat deze versterker:
- in vergelijking met ...(bedenk maar wat) redelijk is.
- voor het geld wat je ervoor betaald, en z'n afmetingen, echt heel OK is.

Met mijn fretless basgitaar echt lekkere geluiden weten te maken (op de nieuwe versterker zit een sticker "timeless rock tones", maar hij kan echt meer dan "rock" alleen).

De contrabas klinkt direct ingeplugd wat elektrisch, maar dat hebben eigenlijk de meeste bascombo's, tenzij speciaal voor contrabas ontworpen (gallien krueger, acoustic image, enz). Maar daar had ik al een fishman preampje voor, die zorgt voor een betere match tussen de impedanties van de piezo pickup en de versterker.

Wat ik niet snap aan de amp is de bass-synth die erop zit, vind ik maar een raar ding. Maar da's misschien mijn bekrompenheid. Om hem aan te zetten moet je een soort crtl-alt-del -achtige toetsencombinatie gebruiken, dus dat doen we maar gewoon niet.

In het achterhoofd houdend waarvoor ik hem wil gaan gebruiken, is deze versterker echt de moeite waard. Heeft een goed volume, geen vervorming bij contrabas-laag, karakteristiek geluid van het instrument wordt niet weggemoddeld, extreem draagbaar, lijkt me vrij robuust en kost maar weinig. Dus heb 'm maar gekocht. Voor grotere optredens hou ik de spullen die ik al had.

Dank voor het meedenken!

Groet, Huig