PDA

View Full Version : ibanez kwestie



iwamoto
8 juni 2007, 11:29
ik heb uitgerekend dat ik na mijn vakantie werk een mooie versterkertje en nog een ibanezje kan halen, nu is alleen de vraag, een 7 snaar RG of 7 snaar S ? de RG is namelijk prestige en de S niet, dus ik vraag me dan af, ga ik dat heel zwaar merken aan de kwaliteit, in principe vind ik het allebei coole dingen maar ik vind het wel leuk een RG en een S naast elkaar

iwamoto
8 juni 2007, 12:30
niemand? het is gewoon de vraag, is het prestige verschil heel groot?

Arch_Evil
8 juni 2007, 12:43
Van 7 snaren heb ik geen verstand. Maar ik heb zelf een S4170 Prestige, en ik moet wel zeggen dat hij echt heerlijk speelt! Ik heb in die winkel ook wel andere Ibanezzen geprobeerd en die spelen ook allemaal wel fijn, maar een Prestige steekt er toch wel bovenuit (naar mijn mening ;) )
Je betaalt er wel meer voor, maar dus niet voor niks.
Volgens mij zijn de Prestiges ook van betere materialen (?) maar zo heel veel verstand heb ik er niet van...

Ik ben trouwens sowieso wel benieuwd naar de verschillen tussen de RG en de S series :)

iwamoto
8 juni 2007, 12:50
nou, de S is dunner, en heeft een super coole ZR tremelo, maargoed, een gitaar van 670 euro zal wel niet heel slecht zijn toch? het is gewoon dat er geen 7 snaar prestige is van de S, anders had ik die wel, van de andere kant, als ik de S koop, hou ik nog geld over voor nieuwe elementen (D activator in de brug en Paf pro in de hals)

Evil-Payasos
8 juni 2007, 15:45
ik zou de Prestige nemen, ik heb er ook op gespeelt (alleen de prestige) en echt helemaal geweldig, alleen wel andere pups, tremlo werkt geweldig! en een lekkere 'chunky' body!!

(het is dat ik het geld niet had..)

succes!!

BH

Orpheo
8 juni 2007, 17:50
ik zou gaan voor de s. de rg is van basswood, en mijn afkeer jegens basswood is te groot om daarom alsnog een prestige te nemen.


basswood/prestige vs. mahonie/regulier....


eitje.

Tho
8 juni 2007, 17:54
ik zou gaan voor de s. de rg is van basswood, en mijn afkeer jegens basswood is te groot om daarom alsnog een prestige te nemen.


basswood/prestige vs. mahonie/regulier....


eitje.

Damn right orpheo. Ik deel je mening voor 100%

Kaïn
8 juni 2007, 18:51
Yeah I second that. De S heeft én een lekkere body, én een betere trem. Simpel

AART
8 juni 2007, 23:13
Ik zou voor Prestige serie gaan. Basswood is zo slecht nog niet.

Echter: test ze!

Je weet dan pas welke sound je wil. De tremolo's zijn ook anders, kijk wat je wil.

Daarbij: de afwerking op de Prestige zal vrijwel zeker beter zijn, vooral de hals en feel.

Anders Destium
8 juni 2007, 23:17
Ik zou zelf 9 van de 10 keer voor de S-serie gaan, vanwege het mahonie/basswood verhaal. Zelf heb ik een stapel basswood gitaren versleten, het is niet voor niets dat de meeste van mijn gitaren nu van mahonie zijn. Daar komt nog bij dat mijn S-serie Ibanez zo'n beetje mijn meest comfortabele gitaar ooit was, echt superfijn om op te spelen!

Dirk_Hendrik
8 juni 2007, 23:28
Daar komt nog bij dat mijn S-serie Ibanez zo'n beetje mijn meest comfortabele gitaar ooit was, echt superfijn om op te spelen!

Da's nou jammer. Dat wou ik gaan zeggen.

Zeker met een 7 snaar is het gewichtsvoordeel van een s navenant. Het effekt van spelen mar niet het gevoel hebben dat er een blok hout aan je schouders hangt. Lijkt een klein iets? Na een middag repeteren weet je het verschil tussen lich en zwaar behoorlijk.

Zei een al 11 jaar "s" gebruiker. (nou ja, bijna. Een FGM300. Die is alléén nog iets gestroomlijnder ;) )