PDA

View Full Version : juiste keuze?



bullfidller
8 juni 2007, 10:20
Mogge!!!!!!!!!!

Ik speel al jaren contrabas in een 50-ger jaren bluesbandje .. www.jumpindukes.nl .. en heb sinds kort een epiphone vintage elektrisch basje uit 1971 aangeschaft. Geluid van die epiphone is keurig zonder tussenkomst van allerlei equalizers, limiters, crossovers e.d (versterker is Gallien-Krueger apparatuur), daar mijn houten dame wel achter een equalizer staat (Fishman Pro EQ Platinum Bass Preamp) hoofdzakelijk tegen feedback. Daar ik een hekel heb aan geklooi en gebrei met allerlei snoeren in- en uitpluggen als ik omwissel van elektrisch naar akoestisch en terug, wil ik nu een "pedalboard" maken met daarin deze Fishman EQ, Boss TU2 tuner en een switchbox. Het pedalboardje wordt gewoon een plat flightcase koffertje en het liefst zo klein mogelijk! De Boss BCB30 ziet er als pedalboard leuk uit, maar die Fishman EQ is te groot voor dat ding.
Momenteel ploeg ik het internet om op zoek naar de juiste switchbox. Mij is al vertelt dat de Behringer AB100 veel signaal verlies zal geven (is dat ook zo???) maar de Boss AB2 werkt alleen maar op twee penlights (geen DC IN, dus loop ik weer te klooien met batterijen), daar ik het hele spul op één voeding wil hebben! Welk merk heeft switchboxen met 9 volt DC IN???
En dan de juiste voeding keuze ... het liefst zoek ik een adapter met los net snoer, de juiste hoeveelheid Amh (hoe meer hoe beter of juist niet??? ... en hoe zit dat met gestabiliseerd???), daar bijna alle adapters een gegoten stekker aan de behuizing hebben. Wie heeft een idee hierover en/of welk merk??? Je merkt het al ... het pedalboardje moet gewoon een soort plug and play kastje worden!! .... ideeen??? ... graag!!!

Groeten,

Martin.

dunnoaname
9 juni 2007, 10:05