PDA

View Full Version : juiste keuze?



bullfidller
8 juni 2007, 10:20
Mogge!!!!!!!!!!

Ik speel al jaren contrabas in een 50-ger jaren bluesbandje .. www.jumpindukes.nl .. en heb sinds kort een epiphone vintage elektrisch basje uit 1971 aangeschaft. Geluid van die epiphone is keurig zonder tussenkomst van allerlei equalizers, limiters, crossovers e.d (versterker is Gallien-Krueger apparatuur), daar mijn houten dame wel achter een equalizer staat (Fishman Pro EQ Platinum Bass Preamp) hoofdzakelijk tegen feedback. Daar ik een hekel heb aan geklooi en gebrei met allerlei snoeren in- en uitpluggen als ik omwissel van elektrisch naar akoestisch en terug, wil ik nu een "pedalboard" maken met daarin deze Fishman EQ, Boss TU2 tuner en een switchbox. Het pedalboardje wordt gewoon een plat flightcase koffertje en het liefst zo klein mogelijk! De Boss BCB30 ziet er als pedalboard leuk uit, maar die Fishman EQ is te groot voor dat ding.
Momenteel ploeg ik het internet om op zoek naar de juiste switchbox. Mij is al vertelt dat de Behringer AB100 veel signaal verlies zal geven (is dat ook zo???) maar de Boss AB2 werkt alleen maar op twee penlights (geen DC IN, dus loop ik weer te klooien met batterijen), daar ik het hele spul op één voeding wil hebben! Welk merk heeft switchboxen met 9 volt DC IN???
En dan de juiste voeding keuze ... het liefst zoek ik een adapter met los net snoer, de juiste hoeveelheid Amh (hoe meer hoe beter of juist niet??? ... en hoe zit dat met gestabiliseerd???), daar bijna alle adapters een gegoten stekker aan de behuizing hebben. Wie heeft een idee hierover en/of welk merk??? Je merkt het al ... het pedalboardje moet gewoon een soort plug and play kastje worden!! .... ideeen??? ... graag!!!

Groeten,

Martin.

dunnoaname
9 juni 2007, 10:05
Je zou kunnen overwegen het boardje zelf in elkaar te zetten met wat meranti multiplex en hang en sluitwerk van de bouwmarkt. Zie ook het grote pedalboard topic.. De behringer is idd niet echt jofel, volgens mij plastic. Forumlid Speeddemon van HWA maakt ook AB kastjes dacht ik, moet je maar even pm-en.

bullfidller
9 juni 2007, 14:24
switchbox probleem is opgelost daar iemand van dit forum mij zijn switchbox van hot wire audio te koop heeft aangeboden .. toppie dus :dance: .. het kastje heb ik een adresje voor nabij nijmegen. deze meneer heeft voor mij al eerder flightcases op maat gemaakt en voor de prijs hoef ik het niet te laten, daar hij goed spul aflevert en ben daar dan ook erg tevreden over. het wordt gewoon een zo'n plat mogelijk flight case koffertje met afneembare deksel.

Mitch
9 juni 2007, 15:12
De Lehle kastjes zijn ook erg goed. De Boss LS2 kan ook, goedkope optie. Die kan als loop switcher gebruikt worden, maar ook gewoon als A/B schakelaar, met instelbaar volume.