PDA

View Full Version : Electro Harmonix



Gitaargek
8 juni 2007, 08:25
Hallo,

Ik heb vorige week een double muff gekocht, maar die ga ik terugbrengen. Er zit te veel ruis in dat pedaal. Ik krijg het ook niet weg. Ik vind de Holy Grail ook een vet pedaal maar nu: Zit er over het algemeen veel ruis op de pedalen van Electro Harmonix?

OutsideLittleLeg
8 juni 2007, 09:45
Ha ik heb zelf 2 electro harmonix pedalen de grail en de big muff.
Maar heb geen ruis in die pedalen zitten. ben er erg tevreden over, nadeel is dat de muff wel eens toonverlies heeft en dat de grail bij hoe meer reverb de volume daalt.

beetje experimenteren en geen last ervan:)

Gitaargek
8 juni 2007, 10:02
Is de Holy Grail gaaf. K heb m nog niet getets. Ga ik straks doen. Zit te twijfelen tussen deze en de digiverb

ME.
8 juni 2007, 12:43
Heb, zelf twee keer de Clone Theory Chorus gehad van EHX. Beiden terug gestuurd vanwege de ruis.

FruscianteFan
8 juni 2007, 12:50
Ha ik heb zelf 2 electro harmonix pedalen de grail en de big muff.
Maar heb geen ruis in die pedalen zitten. ben er erg tevreden over, nadeel is dat de muff wel eens toonverlies heeft en dat de grail bij hoe meer reverb de volume daalt.

beetje experimenteren en geen last ervan:)Daalt het volume dan heel veel?

Rutger
8 juni 2007, 12:55
dat gebeurt pas bij een flinke dosis reverb die je nooit zal gebruiken

overigens kan het ook bedrog zijn: je hebt dan wellicht zoveel reverb dat je sound 'verwatert' en daarom zachter lijkt

Joey Handsome
8 juni 2007, 13:26
Ik heb een stuk of tien ehx pedalen en moet zeggen dat het met de ruis wel mee valt. Sommigen vreten wel wat toon, maar dat kan me weinig schelen. Die effecten klinken gewoon erg goed.

jimihattricks
8 juni 2007, 14:25
imo zijn het doorgaans super designs die vervolgens zo goedkoop mogelijk gefabriceert worden.. helaas.. ik ben best bereid 25% meer te betalen voor hun producten als ze wat aan de kwaliteit ervan doen..

Dirk_Hendrik
8 juni 2007, 14:39
ik ben best bereid 25% meer te betalen voor hun producten als ze wat aan de kwaliteit ervan doen..

En voor iedereen die dat niet is hebben we gelukkig Bore-ringer ;)

EuroCinema
8 juni 2007, 16:07
Mijn dr Q geeft een klein pietsie maar da's logisch als je hoge frequenties gaat boosten.

E-J
8 juni 2007, 22:12
Hallo,

Ik heb vorige week een double muff gekocht, maar die ga ik terugbrengen. Er zit te veel ruis in dat pedaal. Ik krijg het ook niet weg. Ik vind de Holy Grail ook een vet pedaal maar nu: Zit er over het algemeen veel ruis op de pedalen van Electro Harmonix?

Het is een Big Muff... de meest luidruchtigste pedalen die er zo'n beetje zijn ;)

Mitch
8 juni 2007, 22:24
dat gebeurt pas bij een flinke dosis reverb die je nooit zal gebruiken

overigens kan het ook bedrog zijn: je hebt dan wellicht zoveel reverb dat je sound 'verwatert' en daarom zachter lijkt

Heb er één gehad. Bij meer dan 50% open begon -ie duidelijk te zakken in volume. Ik vond dat echter nog steeds bruikbaar qua reverb maar dus helaas totaal niet praktisch vanwege het volumeverlies. Ik wilde 'm juist als 'effect' gebruiken, niet als een milde constant-aan reverb. En voor wat extremer effect was -ie dus, totaal tegen de EH traditie in, niet geschikt.

Ash ketchum
8 juni 2007, 22:28
Tis een beetje zoeken net als bij behringer pedaaltjes, sommige zijn goed/accptabel, andere zijn compleet ruk. Het is maar een kleine moeite voor EH om de Quality check te verbeteren. Het scheelt in ieder geval een hoop ontevreden/teleurgestelde klanten. Misschien doen ze net als bij Fender een wel degelijk een fatsoenlijke quality check waarbij ze het goede spul en eigen land houden en de rest exporteren naar het buitenland.

Mitch
8 juni 2007, 22:49
Misschien doen ze net als bij Fender een wel degelijk een fatsoenlijke quality check waarbij ze het goede spul en eigen land houden en de rest exporteren naar het buitenland.

Die kende ik nog niet ?

vulvasonic
9 juni 2007, 02:06
Ik vind het toch weldegelijk een punt om rekening mee te houden.
Waarmee dan?

Laat ik eerst zeggen dat ik gek ben van EHX. Hun visie sluit volledig aan bij de mijne. Zelfs de meest eenvoudige pedaaltjes stellen je in staat om te rotzooien met de instellingen waarmee je effecten kunt bereiken die normale mensen bij voorbaat al nooit zouden willen gebruiken. Ik vind dat juist een aantrekkelijke bijkomstigheid.
Het is voor mij de belangrijkste reden geweest om een aantal EHX pedaaltjes aan te schaffen.

Echter, wat mij bij al m'n EHX pedaaltjes tegenvalt is de toch wel wat gebrekkige stevigheid (het voelt in ieder geval zeer kwetsbaar aan allemaal), de zekere mate van tonesuck, die ze allemaal lijken te hebben en een soort volumeval niet oversturingsgerichte pedalen.

De RUIS valt me echter enorm mee.

Laat ik het zo formuleren; het hebben van diverse EHX pedaaltje is voor mij de voornaamste reden geweest om te werken met loops, soms zelfs icm boostertjes.

Maar och, laat dit verhaal je niet afschrikken. :)

Tristan
9 juni 2007, 10:48
Tsja, de kwaliteit is niet echt te gek, maar de klank van die dingen is waanzinnig, het zijn misschien wel de meest creatieve effecten op de markt, nog steeds, de boutiquejongens kunnen er wat dat betreft naar mijn idee niet echt tegenop...
De Deluxe Memory Man is nog steeds de allerbeste analoge delay die ik ooit gehoord heb, ja, hij ruist, maar dat ding is zo inspiratief, fantastisch pedaal...
Ik heb trouwens weinig tonesuck aan de Electro Harmonix pedalen kunnen ontdekken...

up-guitarman
9 juni 2007, 18:23
Ik heb momenteel een Small Clone een een Green Russian Big Muff (+zwarte rus gehad) en vind dit echt superpedalen !!! Tonesuck valt echt goed mee.

En de sound ja, uit die chorus bvb zijn superbruikbare dingen te halen, maar ook van die waterachtige blubbersounds die je nooit van je leven uit een boss pedaal oid zal halen !!! (waarmee ik, voor er weer discussie ontstaat, niet wil zeggen dat boss slecht is, de OC-2 bvb is één van mijn lievelingetjes, liefst in combi met de big muff)

Wat ruis betreft, mja, de big muff is gewoon een heel dikke distortion en bij (bijna) alle distortion pedalen hoort daar ook wat ruis bij. Small clone heeft ook klein beetje ruis maar niet storend imo...

DiscoFreq
9 juni 2007, 22:45
Het is een Big Muff... de meest luidruchtigste pedalen die er zo'n beetje zijn ;)
Neenee, er is een double muff ook, maar ik heb er denk ik nog nooit iets goed over gehoord :D

Dirk_Hendrik
9 juni 2007, 22:50
Gaan we binnenkort zeiken over je Badstone Phaser uit de Sowet unie OK??


We beginnen bij "veiligheid", aka, 230 volt over je spreekwoordelijke donder ;) Als dat geen "ruis" geeft...

DiscoFreq
9 juni 2007, 23:00
Gaan we binnenkort zeiken over je Badstone Phaser uit de Sowet unie OK??

We beginnen bij "veiligheid", aka, 230 volt over je spreekwoordelijke donder ;) Als dat geen "ruis" geeft...
Ja, als ik van die oost-europese pedalen uittest is het altijd eerst inpluggen in een beveiligde contactdoos, daarna pas die aanzetten, dan pedaal aanzetten, eens met 1 vinger aanraken, kabels inpluggen,... ;)

En als ze er vanbuiten te slecht uitzien kijk en meet ik eerst alles na :D

rocker_71
11 juni 2007, 16:49
@topicstarter: probeer de double muff eens helemaal als eerste pedaal in de chain te zetten, dan moet het wel meevallen met de ruis (tenzij die stuk is).

Het is echt een frappant verschil of de DM ná een andere pedaal staat, daar kan ie heel slecht tegen. Dan klinkt ie ook heel trebly en dun.

Hopelijk lost dat je probleem op.

OutsideLittleLeg
14 juni 2007, 16:38
Daalt het volume dan heel veel?

Niet veel maar wel beetje.
Hoe meer reverb lager volume.

Zelf combineer ik de grail met mijn massotti pedaaltje en dit werkt uitstekend. Wat ook wel waar is is dat hoe meer reverb hoe meer het geluid verwaterd. Eigenlijk wordt het niet zachter maar lijkt het wel zo.

Ik moet wel zeggen dat ik erg te spreken ben over me Muff en Grail maar ben zeker van mening dat ze leiden aan toneverlies en volumeverlies. Dit heeft ook te maken met afstellen en de combinatie van andere pedalen.

Ik zou zeggen probeer het apparaatje wel uit:) voor 90 E is ie het zeker waard!

Ook schijnt er nog een T-Rex reverb te zijn (http://www.analogman.com/trex.htm)

meer functies maar 2 keer zo duur. 300E:( deze gebruikt buizen wat de grail niet doet).
Volgens Big One (die mij dat apparaat wilde aanpraten was die veel beter. maar ik vertrouw die zaak niet met hun verkoperspraatjes. en voor zon bedrag:(

succes ermee

Hallie
18 juni 2007, 23:29
niemand te spreken over de dubbele muff?

de big muff lijkt me ook nog wel iets.. is er trouwens verschil tussen little big muff en big muff behalve de maat?

thmnx

Joey Handsome
18 juni 2007, 23:37
Ik zowel een dubble muff en een big muff. Dubble muff leuk als gore overdrive en werkt goed om Big muff op te fokken.

rocker_71
19 juni 2007, 12:36
niemand te spreken over de dubbele muff?

Ik vind het wel een okee pedaal hoor. Dat ie vooraan in de loop moet staan, vind is zwaar r#k, maar er zit wel een lekkere overdrive in. Zet je buizenamp op bijna breakup en dan kun je met de DM lekker scheuren hoor. Op youtube staat wel een demo van de double muff.


die big muff lijkt me ook nog wel iets.. is er trouwens verschil tussen little big muff en big muff behalve de maat?
thmnx
volgens mij zitten er op de little BM ook minder knoppen

Hallie
19 juni 2007, 13:41
nee dat niet! :)

little big muff heeft dezelfde 3... je hebt wel de "nano" muff.. das maar 1 knop geloof ik.

maar de little big muff is een 10tje goedkoper :soul: .

ohja... als je het hebt over Nano.. die kleine.... zijn jullie daar wel over te spreken.. want de chorus is daar goedkoper als de "grotere"

Joey Handsome
19 juni 2007, 15:36
Die double muff zit bij mij niet voor in de keten. Heb daar geen problemen mee.

Salvatore
28 juni 2007, 16:11
Heb de 2ube stereo buizen preamp/overdrive.
Is het beste pedaal uit mijn collectie.
Fantastisch.

Maar,,,,

Probeer eerst uit.
Effecten zijn zeer persoonlijk.
Ook al is de kwalitijd mischien goed, bevalt het mischien niet.
Goedkopere fx genoeg.

Veel succes,, :hippie:
Marcus

Salvatore
28 juni 2007, 16:11
Dubbel gepost

Joey Handsome
28 juni 2007, 18:12
Heb de 2ube stereo buizen preamp/overdrive.
Is het beste pedaal uit mijn collectie.
Fantastisch.

Maar,,,,

Probeer eerst uit.
Effecten zijn zeer persoonlijk.
Ook al is de kwalitijd mischien goed, bevalt het mischien niet.
Goedkopere fx genoeg.

Veel succes,, :hippie:
Marcus

Waar gebruik je die voor?

Mitch
28 juni 2007, 19:22
niemand te spreken over de dubbele muff?

de big muff lijkt me ook nog wel iets.. is er trouwens verschil tussen little big muff en big muff behalve de maat?

thmnx

Er is een klein verschil tussen de BM en de LBM, iets andere klank. Niets waar je je als beginner zorgen om hoeft te maken; de LBM heeft natuurlijk iets meer gemak vanwege de normale 9V adapter aansluiting.

Salvatore
29 juni 2007, 13:26
Joey Handsome vroeg,,
Waar gebruik je die voor?

Hoi Joey,
Overal voor.
Het enige waar ik de 2ube nog niet voor heb gebruikt is op drums (komt nog wel eens).
Het is een soort sport van me geworden om hem niet te gebruiken, om er niet al te afhankelijk van te worden.
Liefst heb ik er 10. :rockon:

:hippie:

-Heineken-
3 juli 2007, 19:02
ZE ZIJN ZO OVERDREVEN GROOT, maar klinken ok, en dan heb ik 't vooral over de 70's modellen, en dan vind ik persoonlijk de russische nog beter klinken als de USA's. Mijn bandmaat heeft zo'n smallstone en big muff. WOW das dan wel 's een poepje anders dan die tegenwoordige zooi....

jaap-regelink
4 juli 2007, 22:05
(...) maar klinken ok, en dan heb ik 't vooral over de 70's modellen, en dan vind ik persoonlijk de russische nog beter klinken als de USA's. Mijn bandmaat heeft zo'n smallstone en big muff. WOW das dan wel 's een poepje anders dan die tegenwoordige zooi....

zo is dat ;) , waar merken zoals Boss ophouden, gaat EHX verder :D, fan van de QTRON

reneding
13 juli 2008, 20:40
ik had interesse in de EHX the worm, maar op internet lees ik veel over veel ruis bij dit pedaal, de meeste zeggen dat dit door de voeding komt?
kan iemand me hier meer over vertellen, want review etc op internet zijn nou niet echt heel betrouwbaar. heb hem nog niet kunnen testen, om te luisteren naar ruis in deze mate wat men beweerd.

Peter-J
14 juli 2008, 08:47
Ja ik ben ook beniewd naar the worm :D

reneding
14 juli 2008, 11:43
ik had interesse in de EHX the worm, maar op internet lees ik veel over veel ruis bij dit pedaal, de meeste zeggen dat dit door de voeding komt?
kan iemand me hier meer over vertellen, want review etc op internet zijn nou niet echt heel betrouwbaar. heb hem nog niet kunnen testen, om te luisteren naar ruis in deze mate wat men beweerd.
helemaal niemand ?

Peter-J
15 juli 2008, 19:23
Bring
Up
Our
Posts

Heibel
15 december 2008, 09:33
*bump*

nou, ik heb toevallig vrijdag bij the Musicstore 'n 2e hands The Worm opgepikt voor €59..dus even een korte review:

In eerste instantie schrok ik ook erg van de ruis, maar wat een enorme verbetering geeft is wannneer je 'm in de effectsloop zet. De ruis is minder en de effecten klinken dieper. Het is en blijft een annaloog pedaal, dus ruis moet je op de koop toenemen. Als je luistert naar Machine Gun van Hendrix en hij zet de phaser aan, dan hoor je behoorlijk veel meer ruis dan bij the Worm..De ruis hoort er wat mij betreft bij..

Auto- wah:
Funky, meest extreme settingen mogelijk

Phaser:
Sixties all over, klinkt als Machine gun met een strat en een lichte drive..super..

Tremolo:
Geen gestotter, muzikaal. De range knop werkt tevens als een eq- filter, dat is even wennen voor een bruikbare setting. Meeste ruis van alle effecten..

Vibrato:
Ook niet erg extreem. Helaas ontbreekt een wet/ dry functie, maar dat is wel te modden denk ik..Bruikbaar effect..

Samengevat:
Vintage pedaal, met dito sound. Ruis is aanwezig, maar ik vind het niet storend..Wel erg groot voor op je pedalboard..Er schijnt nu een nieuwe kleinere versie verkrijgbaar te zijn..Wellicht ook iets stiller..

Peter-J
15 december 2008, 16:22
*bump*

nou, ik heb toevallig vrijdag bij the Musicstore 'n 2e hands The Worm opgepikt voor €59..dus even een korte review:

In eerste instantie schrok ik ook erg van de ruis, maar wat een enorme verbetering geeft is wannneer je 'm in de effectsloop zet. De ruis is minder en de effecten klinken dieper. Het is en blijft een annaloog pedaal, dus ruis moet je op de koop toenemen. Als je luistert naar Machine Gun van Hendrix en hij zet de phaser aan, dan hoor je behoorlijk veel meer ruis dan bij the Worm..De ruis hoort er wat mij betreft bij..

Auto- wah:
Funky, meest extreme settingen mogelijk

Phaser:
Sixties all over, klinkt als Machine gun met een strat en een lichte drive..super..

Tremolo:
Geen gestotter, muzikaal. De range knop werkt tevens als een eq- filter, dat is even wennen voor een bruikbare setting. Meeste ruis van alle effecten..

Vibrato:
Ook niet erg extreem. Helaas ontbreekt een wet/ dry functie, maar dat is wel te modden denk ik..Bruikbaar effect..

Samengevat:
Vintage pedaal, met dito sound. Ruis is aanwezig, maar ik vind het niet storend..Wel erg groot voor op je pedalboard..Er schijnt nu een nieuwe kleinere versie verkrijgbaar te zijn..Wellicht ook iets stiller..

Thnx, voor goede review. :D
Ik ben inderdaad aan het uitkijken naar de kleine versie,
maar ik heb er nog niks over gehoord dat hij in de winkels licht.

Iemand enig idee?

Edit: Hij staat al bij thomann voor 93 eurie :D

reneding
15 december 2008, 17:48
thanks voor de informatie:)
damn voor 59 euro, dat is wel een koopje.
Ik ga komende vakantie nog eens langs bij een gitaarzaak om hem te testen

Aimé
15 december 2008, 19:37
Heb er 4, de POG, Tubezipper, Big Muff en MMH. De pog gaan wel eens vervelend gaan ruizen, en soms, als ik hem aansluit op de adaptor gaat ie vanzelf aan en krijg je hem niet meer uit (duidelijk iets stuk) voor de rest werkt ie prima. De tubezipper is fantastisch, de muff is kapot maar das mijn eigen fout en de MMH....mmmz nauwelijks tot geen ruis.

Aimé
15 december 2008, 19:39
Ohja hierboven: the worm heb ik ook gehad, maar die heb ik weggedaan vanwege...veel te veel ruis. Vooral bij de tremolo en zo...ofwel had ik een klote versie :)

Il_Falco
15 december 2008, 20:23
Heb er 4, de POG, Tubezipper, Big Muff en MMH. De pog gaan wel eens vervelend gaan ruizen, en soms, als ik hem aansluit op de adaptor gaat ie vanzelf aan en krijg je hem niet meer uit (duidelijk iets stuk) voor de rest werkt ie prima. De tubezipper is fantastisch, de muff is kapot maar das mijn eigen fout en de MMH....mmmz nauwelijks tot geen ruis.

waarvoor dient de tubezipper?

Aimé
15 december 2008, 21:32
't Is een envelope filter, een redelijk extreme ook, gecombineerd met een distortion.

Als je bedoelt waar ik hem voor gebruik:
ofwel een zachte wah-sound, zo warm mogelijk.
ofwel een extreme thrill-sound, moet je maar eens checken op youtube, fantaaastisch met modulatiedelay erbij.
ofwel gewoon als een soort van fuzzy distortion. Je kan er qotsa-achtige geluiden uithalen, heel wah-achtig, erg erg vet :)